1%
  • 0/10

هزینه ساخت بازی TLoU 2 در دادگاه مایکروسافت و FTC‌ فاش شد

بودجه هورایزن هم مشخص شده است

هزینه ساخت بازی TLoU 2 در دادگاه مایکروسافت و FTC‌ فاش شد ۰ ۰۹ تیر ۱۴۰۲ اخبار بازی کپی لینک
هزینه ساخت بازی TLoU 2

در جریان جلسه دادگاه مایکروسافت و Federal Trade Commission که اخیراً برگزار شده، هزینه ساخت بازی TLoU 2 فاش شده است.

مایکروسافت اوایل سال گذشته میلادی قرارداد بزرگی را برای تصاحب اکتیویژن (ناشر سری بازی‌های کال آو دیوتی) به امضا رساند. در حالی که قرار بود قرارداد تا اواسط سال جاری میلادی اجرایی شود، این اتفاق هنوز رخ نداده است. ریشه‌های عدم اجرایی شدن قرارداد را باید در مخالفت Federal Trade Commission و Competition and Markets Authority جستوجو کرد. البته ردموندی‌ها هم بیکار ننشسته و برای رسیدن به خواسته خود به دادگاه آمده‌اند.

اگرچه مایکروسافت و FTC طرف‌های ماجرا هستند، پای شرکت‌ها و استودیوهای دیگر هم به دادگاه باز شده است. برای مثال، پیت هاینز (Pete Hines) مدیر بازاریابی و روابط عمومی بتزدا در جلسه هفته پیش حضور یافته و اعلام کرده بود بازی جدید ایندیانا جونز تنها در انحصار ایکس باکس بوده و نسخه پلی استیشن 5 آن توسعه نمی‌یابد. هاینز همچنین فاش کرد این بازی در ابتدا مولی پلتفرم بود اما تصاحب بتزدا توسط ردموندی‌ها همه چیز را تغییر داده است.

تیم حقوقی سونی در جلسه اخیر دادگاه مایکروسافت و FTC حضور یافت. اعضای تیم در جریان جلسه اسنادی را در اختیار دادگاه قرار دادند که هزینه ساخت بازی TLoU 2 و Horizon Forbidden West در آن‌ها آمده است. بر این اساس، محصول ناتی داگ با بودجه ۲۲۰ میلیون دلار و قسمت دوم ماجراجویی‌های ایلوی هم با صرف هزینه ۲۱۲ میلیون دلار توسعه یافت. در ضمن، روند تولید TLoU 2 از سال ۲۰۱۴ آغاز شد و بیش از ۲۰۰ نفر روی آن کار کردند. تعداد توسعه دهندگان هورایزن فوربیدن وست هم همین مقدار بوده است.

ارقامی که به عنوان هزینه ساخت بازی TLoU 2 و Horizon Forbidden West اعلام شده‌اند، تبلیغات و بازاریابی را شامل نمی‌شوند. سونی رقم جداگانه‌ای را در این رابطه اعلام نکرده اما تاکید داشت بازاریابی عناوین AAA هزینه زیادی را روی دستش می‌گذارد؛ این بازی می‌خواهد به یک فرنچایز شناخته شده تعلق داشته باشد یا یک آی پی جدید باشد.

سونی مانند مایکروسافت یک سرویس اشتراکی بازی راه اندازی کرده اما عناوین جدیدش را همزمان با عرضه جهانی در دسترس مشترکان قرار نمی‌دهد. اگرچه نمی‌توان با اطمینان گفت، اتخاذ چنین سیاستی باید به هزینه بالای تولید و عدم اطمینان از بازگشت سرمایه از طریق PS Plus ربط داشته باشد.




نظرات

دیدگاه خود را اشتراک گذارید
اشتراک
به من اطلاع بده
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments