1%
  • 0/10

(به روزرسانی: دروغ ۱۳) | مصاحبه با هیدئو کوجیما امشب در رسانه سرگرمی

اولین مصاحبه رسمی کوجیما با یک رسانه ایرانی

(به روزرسانی: دروغ ۱۳) | مصاحبه با هیدئو کوجیما امشب در رسانه سرگرمی ۴ ۱۳ فروردین ۱۳۹۹ اخبار بازی کپی لینک

به‌روزرسانی: این خبر یک دروغ ۱۳ یا دروغ آپریل بود.

پس از مصاحبه‌ها و گپ و گفت‌هایی که با بازی‌سازان ایرانی در سری برنامه‌های چک‌پوینت داشتیم، با کارگردانان بایوشاک و Assassin’s Creed هم‌کلام شدیم، حالا سرگرمی به سراغ یکی از بزرگترین بازی‌سازان تاریخ رفته است: هیدئو کوجیما، خالق سری بازی‌های Metal Gear و Death Stranding.

بررسی بازی Death Stranding

هیدئو کوجیما در ۲۴ اوت سال ۱۹۶۳ در توکیو، ژاپن متولد شد. وقتی وی هنوز کوچک بود با خانواده‌اش به شهر شیراساکی و چندی بعد به کاوانیشی مهاجرت کرد. در ابتدا مایل به هنرپیشگی و تصویرگری بود ولی بالاخره به سراغ نوشتن داستان‌های کوتاه رفت. او داستان‌های خود را به مجلات ژاپنی می‌فرستاد ولی هیچ‌یک از آن مجلات داستان‌های کوجیما را برای چاپ شدن مناسب ندانستند. داستان‌هایی که کوجیما برای مجلات می‌فرستاد اغلب ۴۰۰ صفحه‌ای بودند در حالی که مجلات خواهان داستان‌هایی حداکثر ۱۰۰ صفحه‌ای بودند. سرانجام او تمرکز خود را همراه با یکی از دوستانش بر روی فیلم‌سازی متمرکز کرد. وی در دانشگاه به رشته اقتصاد رفت و وقت‌های اضافه‌ای را که داشت به بازی کردن بازی‌های کوچکی که خود ساخته بود روی آورد. هر روز که می‌گذشت علاقه وی به بازیسازی بیشتر می‌شد تا اینکه در سال چهارم دانشگاه با اعلام این خبر که می‌خواهد به صنعت بازی‌سازی بپیوندد همه را متحیر کرد؛ این در حالی بود که در ابتدا وی رویای کارگردانی را در سر می‌پروراند.

در ۱۹۸۶ وارد کونامی شد و پروژه متال گیر را آغاز کرد. این بازی در سال ۱۹۸۷ در ژاپن و بعضی از نقاط اروپا عرضه شد. نتیجه کار فوق‌العاده از آب درآمد و فکر ساخت عناوینی دیگر از این بازی موفق به ذهن سازندگانش افتاد. با انتشار Metal Gear Solid برای کنسول پلی‌استیشن؛ شهرت کوجیما بین‌المللی شد و وی به عنوان فردی مشهور در بین رسانه‌های بازی مطرح گشت. تاکنون بازی‌های زیادی از سری موفق متال گیر منتشر گشته‌است که آخرین آن‌ها تحت کارگردانی کوجیما، Metal Gear Solid 5: The Phantom Pain در سال ۲۰۱۵ است.

پس از جدایی از کونامی، کوجیما در ۱۶ دسامبر ۲۰۱۵ اعلام کرد که استودیو کوجیما پروداکشنز به عنوان یک استودیو مستقل، باز تأسیس شده و نخستین بازی این استودیو یعنی Death Stranding در سال ۲۰۱۹ منتشر شد.

در ۱۰ نوامبر ۲۰۱۹ کوجیما برنده دو جایزه ثبت جهانی گینس برای بیشترین تعداد دنبال کننده به عنوان یک کارگردان بازی ویدئویی در توئیتر و اینستاگرام شد .




نظرات

دیدگاه خود را اشتراک گذارید
guest

4 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی‌ترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
View all comments