چرا استارلرد تنها شخصیت قابل بازی Marvel’s Guardians of the Galaxy است؟

کارگردان بازی پاسخ می‌دهد

چرا استارلرد تنها شخصیت قابل بازی Marvel’s Guardians of the Galaxy است؟ عرفان بدری ۰ ۰۸ شهریور ۱۴۰۰ اخبار بازی
شخصیت قابل بازی Marvel's Guardians of the Galaxy

ژان فرانسوا دوگاس، از کارگردانان استودیوی کانادایی Eidos-Montreal که هدایت جدیدترین ساخته‌ی این توسعه‌دهنده را نیز بر عهده دارد، اخیرا در مصاحبه‌ای به این سوال پاسخ داده که چرا استارلرد تنها شخصیت قابل بازی Marvel’s Guardians of the Galaxy است.

یکی از نکات مهم و قابل توجهی که در معرفی بازی Marvel’s Guardians of the Galaxy از سوی دو شرکت Eidos-Montreal و Square Enix متوجه شدیم این است که با وجود این که شخصیت‌های اصلی نگهبانان کهکشان از جمله استارلرد، راکت راکون، درکس و گروت در این عنوان مورد انتظار حضور دارند، اما تنها شخصیتی که بازیکن‌ها می‌توانند کنترل او را بر عهده بگیرند، استارلرد است. در واقع این بازی قرار است برخلاف Marvel’s Avengers یک بازی کاملا تکنفره باشد و استارلرد شخصیت مرکزی این عنوان است. اما چرا توسعه‌دهندگان استودیوی Eidos-Montreal مسیری مشابه Marvel’s Avengers را در پیش نگرفتند و اجازه نمی‌دهند تا بازیکن کنترل هر شخصیتی که دوست دارد را بر عهده بگیرد؟ اخیرا یکی از توسعه‌دهندگان این بازی به این سوال مهم پاسخ داده است؟

به تازگی ژان فرانسوا دوگاس که کارگردان ارشد بازی Marvel’s Guardians of the Galaxy است در مصاحبه‌ای که با رسانه‌ی VG247 داشته درباره‌ی دلیل انتخاب یک شخصیت به عنوان تنها شخصیت قابل بازی Marvel’s Guardians of the Galaxy صحبت کرده و گفته که دلیل تصمیم تیم آن‌ها این بوده که آن‌ها می‌خواستند بازیکن‌ها را در نقش رهبر گروهی قرار بدهند که اعضای آن همیشه با یک دیگر در توافق نیستند.

او در این رابطه می‌گوید:

استارلرد، گامورا، راکت، درکس و گروت هر کدام شخصیت‌هایی با هویت‌های مختلف هستند. ما می‌خواستیم بازیکن‌ها در مرکز این پویایی قرار بگیرند. بنابراین این سوال برای ما مطرح شد که چه می‌شد اگر بازیکن‌ها در نقش یکی از نگهبانان قرار بگیرند؟ چه می‌شود اگر ما آن‌ها را به جای رهبر گروه قرار دهیم و به آن‌ها اجازه دهیم که تصمیمات بزرگ را بگیرند؟ چه خواهد شد اگر بازیکن‌ها نیاز داشته باشند تا خود را با موقعیت‌های پیش‌بینی نشده‌ی گروه سازگار کنند؟

به گفته‌ی دوگاس، این تصمیم به تیم Eidos-Montreal این امکان را داد که بازیکن‌ها را واقعا در تگنا قرار دهند و در عین حال به جای این که تجربه‌ای مانند یک خدای دانای کل داشته باشند، بیشتر موقعیت‌هایی شبیه به یک تیم واقعی را احساس کنند. استارلرد به عنوان رهبر گروه، یکی از قهرمانانی است که برای نجات کهکشان تلاش می‌کنند و او با شخصیت‌های بی‌نظمی برخورد خواهد داشت که همیشه از گرفتن دستورات خوشحال نمی‌شوند.

دوگاس اضافه می‌کند:

پذیرش این تصمیم به ما اجازه داد تا مفهوم انتخاب‌ها و پیامدها را مطرح کنیم. شما باید ارتباط‌هایی برقرار کنید که بر نحوه‌ی انجام این ماجراجویی تاثیر بگذارد، البته یک ماجراجویی بزرگ برای همه است اما نحوه‌ی تجربه‌ی آن، از بازیکن به بازیکن دیگری متفاوت خواهد بود. استارلرد واقعا قدرتمند، جذاب و همه‌جانبه است. این بهترین راه برای ما بود تا بتوانیم یک داستان واقعی را از نگهبانان تعریف کنیم. این حرکت توسط بسیاری از مردم به عنوان یک حرکت جسورانه شناخته شد، اما دنبال کردن این چشم‌انداز نیز هیجان‌انگیز بود.

بازی Marvel’s Guardians of the Galaxy قرار است تا در تاریخ ۲۶ اکتبر (۴ آبان) برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن 5، پلی‌استیشن 4، اکس‌باکس سری اس، اکس‌باکس سری اکس، اکس‌باکس وان، نینتندو سوییچ و رایانه‌های شخصی منتشر شود. در حال حاضر امکان پیش‌خرید این عنوان وجود دارد و شما با این کار یک پک ویژه از لباس‌های نگهبانان کهکشان را دریافت خواهید کرد.

نظر شما در مورد آنچه که تا به حال در مورد بازی Marvel’s Guardians of the Galaxy دیده‌ایم، چیست؟ نظر شما در مورد داستان و گیم‌پلی این عنوان که نمایش داده شده، چیست؟ شما می‌توانید نظرات و دیدگاه‌های خود را با ما به اشتراک بگذارید.


guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
بالا