#مهسا_امینی

حالت‌های گرافیکی بازی God of War Ragnarok در پلی استیشن 5

پشتیبانی از نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه

حالت های گرافیکی بازی God of War Ragnarok

یکی از خرده‌فروش‌های معروف بریتانیایی به تازگی جزئیاتی در رابطه با حالت های گرافیکی بازی God of War Ragnarok در کنسول پلی‌استیشن 5 منتشر کرده است.

بدون شک، گاد آو وار رگناروک را می‌توان  به عنوان یکی از مورد انتظارترین آثار انحصاری سونی در نسل نهم در نظر گرفت که در حال حاضر مراحل ساخت و توسعه خود را در استودیو سانتا مونیکا طی می‌کند. اگر خاطرتان باشد، چند روز پیش بود که تیم سازنده در نهایت به انتظارها پایان داد و با نمایش یک تیزر کوتاه، از تاریخ انتشار دقیق بازی پرده برداشت و در ادامه جزئیاتی از محیط آن در دسترس قرار گرفت.

در همین حین، ساعاتی قبل یکی از خرده‌فروشان بریتانیایی به نام ShopTo  اطلاعاتی از ویژگی‌ها و حالت های گرافیکی بازی God of War Ragnarok به اشتراک گذاشت که بر اساس آن، این عنوان در مجموع دارای دو تنظیم مختلف برای کنسول پلی استیشن 5 خواهد بود. اولین حالت گرافیکی، Performance نام دارد که در آن خبری از ویژگی ری تریسینگ نیست و با کاهش دینامیکی رزولوشن، نرخ فریم به طور ثابت روی عدد ۶۰ قفل می‌شود. این حالت مختص افرادی است که همواره بیشترین فریم ریت را در اولویت قرار می‌دهند.

حالت دوم به Quality معروف است که طبق معمول با انتخاب آن، بازی در وضوح تصویر 4K واقعی اجرا می‌شود؛ با این تفاوت که میزان نرخ فریم به عدد ۳۰ کاهش می‌یابد. گفته شده که در این حالت ویژگی رهگیری پرتو یا همان ری تریسینگ فعال بوده و افرادی که به دنبال بیشترین کیفیت ممکن هستند، این گزینه مختص آن‌ها است.

طبق معمول، این عنوان به طور کامل از ویژگی‌های جذاب کنترل دوال سنس یعنی بازخورد هاپتیک و تریگرهای تطبیق‌پذیر پشتیبانی می‌کند. به علاوه، استودیو سانتا مونیکا برای بخش صداگذاری بازی از تکنولوژی Tempest 3D AudioTech استفاده کرده تا صداها در نسخه پلی استیشن 5 بازی به طور سه بعدی و از تمامی جهت‌ها به گوش بازیکنان برسد. بدیهی است که برای بهره‌مندی از این قابلیت، باید از هدست‌های سه بعدی استفاده کنید.

دقت داشته باشید که شرکت سرگرمی‌های تعاملی سونی هنوز واکنشی از خود درباره این گمانه‌زنی‌ها نشان نداده و تا به این لحظه هیچ کدام یک از منابع رسمی صحت این ادعا را تایید و حتی تکذیب نکرده است. بر این اساس، هنوز نمی‌توان با قاطعیت تمام در خصوص حالت های گرافیکی بازی God of War Ragnarok در کنسول پلی استیشن 5  اظهار نظر کرد و طبق روال همیشه، باید منتظر تایید نهایی از سوی ژاپنی‌ها بمانیم. با این حال، از آنجا که اغلب بازی‌های انحصاری و فرست پارتی سونی در نسل نهم از دو حالت گرافیکی مزبور استفاده می‌کنند، چندان دور از انتظار نیست که این موضوع برای بازی بعدی خدای جنگ نیز صادق باشد.

طبق اعلام بخش سرگرمی‌های تعاملی شرکت سونی، بازی God of War Ragnarok قرار است در روز ۹ نوامبر سال ۲۰۲۲ میلادی (۱۸ آبان امسال) به طور انحصاری برای کنسول‌های پلی استیشن 4 و پلی استیشن 5 منتشر شود. این عنوان در مجموع دارای چهار نسخه مختلف به نام‌های استاندارد، دیجیتال دیلاکس، کالکتور و جونتار می‌شود که در حال حاضر امکان پیش خرید آن از طریق فروشگاه رسمی پلی استیشن فراهم نشده و احتمالا فروش آن در روزها و یا هفته‌های آینده آغاز شود.

لازم به ذکر است که به تازگی شایعه‌های گوناگونی در خصوص برگزاری رویداد بعدی State of Play به گوش می‌رسد که طبق آن‌ها، ظاهرا شرکت سونی در هفته‌های آتی با برگزاری مراسم اختصاصی خود از عناوین مورد انتظار پلی استیشن رونمایی می‌کند. گفتنی است که این کمپانی برخلاف ایکس باکس و یوبیسافت، در مراسم بزرگ گیمزکام ۲۰۲۲ شرکت نمی‌کند و به احتمال قوی، کماکان به برگزاری رویدادهای اختصاصی خود می‌پردازد.

همان‌طور که از نام بازی پیداست، داستان گاد آو وار رگناروک مدتی بعد از اتفاقات نسخه پیشین جریان دارد؛ جایی که مادر بالدر یعنی فریا دست بردار کریتوس نیست و پس از فرار از طلسم خود، قصد دارد انتقام مرگ پسرش را از او بگیرد! در همین حین، آترئوس سعی دارد تا به هویت خود در میان خدایان و جایگاه خود به عنوان لوکی پی ببرد. اما جدای از این موارد، موضوع بزرگ‌تر جنگ عظیمی است که ازگارد به همراه ارتش خود برای آن آماده می‌شود که دردسرهای زیادی را برای کریتوس و پسرش به همراه دارد.

در پایان این خبر، دیدگاه شما در رابطه با حالت های گرافیکی بازی God of War Ragnarok در پلی استیشن 5 چیست؟ به نظر شما، آیا سازندگان در نهایت می‌توانند در نسل نهم به رزولوشن 4K واقعی و نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه دست یابند؟ فراموش نکنید که نظرات شخصی خود را با ما و دیگر کاربران رسانه سرگرمی به اشتراک بگذارید.


guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
بالا