بهترین مانگا هایی که باید هرچه سریع‌تر نسبت به خواندن آن‌ها اقدام کنید!
1%
  • 0/10

 بهترین مانگا هایی که باید هرچه سریع‌تر نسبت به خواندن آن‌ها اقدام کنید!

مانگاهایی که گاه بهتر از انیمه عمل می‌کنند

 بهترین مانگا هایی که باید هرچه سریع‌تر نسبت به خواندن آن‌ها اقدام کنید! ۲ ۲۵ فروردین ۱۴۰۳ مقالات جانبی انیمه کپی لینک

هنگامی بحث انتخاب بهترین مانگا برای صرف وقت و خواندن می‌شود، انتخاب درست در میان سیر عظیمی از آثار موجود کاری سخت به نظر می‌آید. با رسانه سرگرمی همراه شوید، چرا که ما در ادامه این مطلب، ۱۰ مورد از بهترین مانگا های موجود را برای شما جمع‌آوری کرده‌ایم.

با گذشت چندین سال، مانگا محبوبیت بی‌حد و مرزی را در سراسر جهان کسب کرده است، و اکنون دسترسی راحت‌تری را برای مخاطبان خود فراهم می‌کند. با کمک برنامه و سایت‌های موجود، خواندن مانگا مورد نظر به صورت دیجیتالی به یک موضوع ساده و ممکن تبدیل شده است. گاهی اوقات برخی از این مانگاها چپترهای خود را به صورت رایگان و دیجیتالی در اختیار مخاطبان قرار می‌دهند. امروزه، خواندن مانگاهای رایگان به صورت قانونی راحت‌تر شده است. به همین سبب اکنون بهترین زمان برای شروع مانگاهایی است که ارزش صرف وقت شما را دارند.   

 مانگاهای بسیاری وجود دارند که می‌توانند بهترین و شاهکار خطاب شوند، چرا که هر کدام از آن‌ها با توجه به خلاقیت بی‌حد و مرز مانگاکاها (نویسندگان مانگا) محتوایی جذاب را برای مخاطبان خود به ارمغان می‌آورند. در ادامه این مطلب با ما همراه شوید، و تا بتوانید پس از بررسی‌های خود، بهترین مانگا را برای خواندن انتخاب کنید.

۱۰. وان پیس پادشاه مدرن مانگاهای شونن است

  • نویسنده و طراح: ایچیرو اودا (Eiichiro Oda)
  • تاریخ عرضه: ۱۹۹۷

وان پیس (One Piece) جزوی از سه انیمه بزرگ شونن در دهه ۲۰۰۰ است که طی سالیان طولانی موفق به جذب طرفداران بی‌شماری شده است. همانطور که می‌دانید، وان پیس از داستانی بسیار طولانی تشکیل شده است، بنابراین حجم بالای مانگای آن نیز امری طبیعی است. جمع‌آوری مانگاهای وان پیس به صورت یک کالکشن کاری سخت محسوب می‌شود اما ناممکن نیست، فقط باید توجه داشته باشید همانطور که انتظار می‌رود انجام این کار به سرمایه و مکانی مناسب جهت نگهداری از آن‌ها بستگی دارد. البته ناگفته نماند که شروع مانگا وان پیس صرفا به  خرید کتاب‌های فیزیکی آن ختم نمی‌شود، بلکه می‌توان نسبت به خواندن آن به صورت دیجیتالی نیز اقدام کرد. اگرچه مجموعه وان پیس هنوز به اتمام نرسیده است و همواره در حال عرضه شدن است، باید نسبت به نکات مذکور آگاهی داشته باشید.

مجموعه وان پیس به عنوان یکی از بهترین مانگا های موجود منبع الهام بخش بسیاری از آثار در سبک شونن شده است. مانکی دی. لوفی (Monkey D. Luffy) و خدمه او که به عنوان کلاه حصیری‌ها مشهور هستند سراسر دریاها را به دنبال گنجی باقی‌مانده از پادشاه دزدان دریایی، گول دی. راجر (Gol D. Roger) به نام وان پیس سیر می‌کنند.

۹. ماجراجویی عجیب جوجو موردی از محبوب‌ترین مانگاهای موجود است

  • نویسنده و طراح:  هیروهیکو آراکی (Hirohiko Araki)
  • تاریخ عرضه: ۱۹۸۷

مجموعه ماجراجویی عجیب جوجو (Jojo’s Bizarre Adventure) به تازگی به لیست بهترین مانگا های موجود اضافه شده است. همانطور که از اسم آن پیدا است، ماجراجویی عجیب جوجو، چالش‌ها و اتفاقات ماوراء طبیعی را دنبال می‌کند که خانواده جوستر (Joster) یکی پس از دیگری با آن رو به رو می‌شوند. این مجموعه مشهور تا فصل سوم، به موفقیتی که شایسته آن است دست نیافت، اما پس از این فصل و معرفی استندها، جذابیتی تازه را برای مخاطبان و دنبال کنندگان خود به وجود آورد. 

علاوه بر جذابیت انیمه ماجراجویی عجیب جوجو، مانگا این مجموعه نیز به محبوبیت فراوانی رسیده است. موضوع این مجموعه جالب و به نوعی جدید در طول دنیای انیمه محسوب می‌شود؛ خانواده جوستر در برابر استندهای شروری می‌ایستند که سعی دارند رویای دیگر افراد را بدزدند. دلیل دیگری که موجب می‌شود ماجراجویی عجیب جوجو به لیست بهترین مانگا ها اضافه شود، نحوه طراحی و نویسندگی آن توسط هیروهیکو آراکی، یکی از بهترین مانگا‌کاهای تاریخ و سبک منحصر به فرد او است. با وجود این تفاسیر، مانگا ماجراجویی عجیب جوجو جزوی از مواردی است که ارزش صرف وقت برای خواندن را دارد.

۸. مرد اره‌ای تمامی نکته‌های حائز اهمیت را به عنوان یک مجموعه شونن رعایت می‌کند

  • نویسنده و طراح:  تاتسوکی فوجیموتو (Tatsuki Fujimoto)
  • تاریخ عرضه: ۲۰۱۸

در میان مانگای‌های شونن، تعدادی کمی از آن‌ها تونسته‌اند مانند مجموعه مرد اره‌ای (Chainsaw Man) مخاطبان را هیجان‌زده کنند. این مجموعه داستان زندگی مرد جوانی را دنبال می‌کند که در کودکی دوران سختی را می‌گذارند، و سپس به وسیله گروهی از تبهکاران به قتل می‌رسد. اما زندگی دنجی (Denji) به این نقطه ختم نمی‌شود؛ او با کمک و فداکاری حیوان خانگی و عجیب خود مجددا به عنوان مرد اره ای به زندگی بازمی‌گردد. در ادامه، دنجی با ماکیما (Makima) مرموز آشنا می‌شود که به واسطه او با آکی (Aki) و پاور (Power) گروهی را برای مقابله با شیاطین پست را تشکیل می‌دهند. 

 مرد اره‌ای با تجزیه کردن کلیشه‌ها و فراهم کردن داستانی که به آهستگی به سمت تاریکی می‌رود، مجموعه‌ای به یادماندنی و به عبارت یک شاهکار را به وجود می‌آورد که این موضوع باعث شده است به عنوان یکی از بهترین مانگا های موجود از آن یاد شود. البته ناگفته نماند که دنجی به عنوان یکی از بهترین قهرمانان مانگا در سبک شونن نیز یاد می‌شود.

۷. حماسه وینلند یکی از بهترین مانگا های تاریخی موجود است

  • نویسنده و طراح: ماکوتو یوکیمورا (Makoto Yukimura)
  • تاریخ عرضه : ۲۰۰۵

در حالی که موضوع تاریخی، به خصوص گذشته وایکینگ‌ها برای اکثریت افراد جذابیت ندارد و به سبب همین موضوع داستان و آثار کمی با توجه به آن‌ها عرضه شده است، مجموعه حماسه وینلند (Vinland Saga) شاهکاری تکرار نشدنی محسوب می‌شود. اما با این حال، حماسه وینلند چیزی فراتر از یک موضوع خاص را برای نمایش به مخاطبان دارد؛ تحول شخصیت‌ها، داستانی که از روندی خشونت‌آمیز پیروی می‌کند و جزئیات فوق‌العاده گیرا که مخاطبان را به خود جذب و به دنبال ادامه آن ترغیب می‌کند. 

داستان از آنجایی شروع می‌شود که تروفین (Thorfinn)، شخصیت اصلی مجموعه حماسه وینلند پدر خود، یکی از بهترین جنگجویان وایکینگ را از دست می‌دهد. تروفین برای خون‌خواهی و انتقامبه گروهی که پدر او را به قتل رسانده‌اند می‌پیوندد، و هدف خود را کسب قدرت برای رو به رو شدن با قاتل پدر خود تعیین می‌کند. اما پس از گذشت مدتی و پیش رفتن روند داستان، هدف او تغییر پیدا می‌کند، و این موضوع موجب می‌شود تروفین به عنوان یکی از بهترین شخصیت‌های صلح طلب در دنیای انیمه تبدیل شود. جدای از زیبایی و جذابیت انیمه حماسه وینلند، مانگا آن نیز از اهمیت بسیاری برخوردار است، که باید به آن توجه بیشتری شود.

۶. توپ اژدها به عنوان یکی از مهم‌ترین مانگاهای تاریخ شناخته می‌شود

  • نویسنده و طراح: آکیرا توریاما (Akira Toriyama)
  • تاریخ عرضه: ۱۹۸۴

هنگامی که صحبت از بهترین مانگا‌ها در سبک شونن می‌شود، کمتر نویسنده‌ای می‌تواند در حد آکیرا توریاما تاثیرگذار واقع شود. از آرک‌های تمرینی گرفته تا دگرگونی قدرت و دوستی با رقبا، مجموعه توپ اژدها (Dragon Ball) شاهکاری منحصر به فرد را به وجود آورده است‌‌. با وجود محبوبیت بالای این مجموعه، شناخته شدن آن به عنوان یکی از بهترین مانگاهای تاریخ امری طبیعی است. 

طبق گفته طرفداران، مجموعه توپ اژدها در حال حاضر به اندازه نخستین سال عرضه آن، سال ۱۹۸۴، تازه عمل می‌کند. در حالی که ممکن است برخی از اصطلاحات به کار برده شده به اندازه قبل محبوب نباشند اما صحنه‌های اکشن و مبارزات آن همچنان احساس رضایت را برای دنبال کنندگان خود فرا می‌خواند. از جمله دیگر عوامل تاثیرگذار در موفقیت توپ اژدها می‌توان به صحنه‌های خنده‌دار آن اشاره کرد که موجب می‌شود به عنوان یکی از بهترین مانگا های تاریخ شناخته شود. 

۵. کیمیاگر تمام‌فلزی با دقت طراحی شده است

  • نویسنده و طراح: هیرومو آراکاوا (Hiromu Arakawa)
  • تاریخ عرضه: ۲۰۰۱

مجموعه کیمیاگر تمام‌فلزی (Fullmetal Alchemist) همچنان به عنوان یکی از بهترین مانگا ها شناخته می‌شود، حتی با وجود اینکه تقریبا یک دهه و نیم از اتمام آن گذشته است. چیزی که این مجموعه را خاص‌تر می‌کند چگونگی پیشی گرفتن آن از زمان خودش است. موضوع مذکور و طراحی دقیق این مجموعه باعث شده است بسیاری از مانگاکاها در نحوه انجام کار خود دچار تزلزل شوند. به طور خلاصه خلاقیت هیرومو آراکاوا در نویسندگی مجموعه کیمیاگر تمام‌فلزی دلیلی است که این مجموعه به عنوان یکی از بهترین مانگا های تاریخ محسوب می‌شود. البته ناگفته نماند، پس از اتمام این مجموعه خارق‌العاده، آراکاوا از آن فاصله گرفت و به نویسندگی مجموعه قاشق نقره‌ای (Silver Spoon) پرداخت که این مجموعه به طرفداران هیرومو آراکاوا نیز پیشنهاد می‌شود. 

جدای از روند و پیچش داستانی منحصر به فرد، مانگا کیمیاگر تمام‌فلزی به دلیل شخصیت‌های قهرمان خود شهرتی تاریخی را کسب کرده است. تعداد کمی از مانگاهای موجود این عناصر مهم را در داستان خود جای داده‌اند، که تنها این موضوع باعث می‌شود مجموعه کیمیاگر تمام‌فلزی در میان دیگر رقبای خود برتری داشته باشد‌.

۴. پسران قرن بیستم بهترین اثر علمی-تخیلی نائوکی اوراساوا به شمار می‌آید

  • نویسنده و طراح: نائوکی اوراساوا (Naoki Urasawa) 
  • تاریخ عرضه: ۱۹۹۹

پسران قرن بیستم (20th Century Boys) مجموعه دیگر از نویسنده ماهر مانستر (Monster) و پلاتو (Pluto)، نائوکی اوراساوا است، و به عنوان موردی دیگر از بهترین آثار موفق در سبک علمی-تخیلی شناخته می‌شود. داستان از زندگی پسران جوانی پیروی می‌کند که بزرگ شده و با چالش‌های بزرگسالی رو به رو می‌شوند. کنجی (Kenji) یکی از این پسران است که به دنبال خودکشی ناگهان دوست دوران کودکی‌اش، با کمک دیگر دوستان خود برای حل معماهای مرگ مرموز او به یکدیگر می‌پیوندند، اما مسیر پیش‌رو آن‌ها پیچیده‌تر از آن چیزی است که پیش‌بینی می‌کردند. 

در حالی که موضوع نجات جهان یکی از محبوب‌ترین موضوعات در دنیای مانگا محسوب می‌شود، مجموعه پسران قرن بیستم مطمئنا یکی از به یادماندنی‌ترین محتوا را دارند. در نهایت با وجود این تفاسیر، مانگا‌ پسران قرن بیستم انتخابی مناسب برای صرف وقت شما محسوب می‌شود، بنابراین اگر نسبت به آن کنجکاو هستید، هر چه سریع‌تر به خواندن آن بپردازید. 

۳. واگاباند اثری شاهکار از تاکه هیتو اینوئه است

  • نویسنده و طراح: تاکه هیتو اینوئه (Takehiko Inoue)
  • تاریخ عرضه: ۱۹۹۸

در میان مانگاهای موفقی که در قالب انیمه به اقتباس نرسیده‌اند، مجموعه واگاباند (Vagabond) از شهرتی جهانی برخوردار است. واگاباند برگرفته شده از زندگی شمشیرزن افسانه‌ای، میاموتو موساشی (Miyamoto Musashi) قصد دارد داستان را از زاویه‌ای جدید بازگو کند. میاموتو موساشی فردی تاریخی است که در هنر شمشیرزنی مهارتی تکرار نشدنی را از آن خود کرده است. او همچنین در مهارت‌های ظریف مانند سفالگری، کنده‌کاری، نقاشی با مرکب یا سومی، شعر و مجسمه سازی نیز زبردست بوده است. 

میاموتو موساشی از فردی خشن که تنها به جنگیدن و تبدیل شدن به بهترین سامورایی اهمیت می‌داد، پس از آشنایی با فرد مناسب در زندگی خود به تحولی عالی و شگفت‌انگیز دست یافت. او متوجه می‌شود زندگی چیزی فراتر از جنگیدن به عنوان یک سامورایی جنگنده است. جدای از داستانی زیبا، سبک طراحی چشمگیر تاکه هیتو اینوئه، این اثر را به بهترین مانگای او تبدیل می‌کند به گونه‌ای که پس از شروع آن کمتر مانگایی می‌تواند نظر شما را جذب کند.

۲. شب خوش پون پون به عنوان تاریک‌ترین مانگا بزرگسالان محسوب می‌شود

  • نویسنده و طراح: اینیو آسانو (Inio Asano)
  • تاریخ عرضه: ۲۰۰۷

در حالی که داستان‌های بزرگسالان ممکن است غیرمعمول باشند، مجموعه شب خوش پون پون (Goodnight Punpun) با گنجاندن عناصر کلاسیک و در عین حال جسورانه در خود، داستانی تلخ و واقع‌گرایانه را روایت می‌کند. داستان این مجموعه حول محور پسری به نام پون پون می‌چرخد که طی زندگی و دوران بلوغ خود دچار مشکلاتی بزرگ می‌شود‌. هنگامی که پون پون در دوران کودکی خود سیر می‌کرد، پدر خانواده به دلیل خشونت خانگی راهی زندان شده، و پس از او مسیر مادر پون پون نیز به بیمارستان ختم می‌شود.

این اتفاقات موجب می‌شود دوران بلوغ و بزرگسالی پون پون با پایان معصومیت او رو به رو شود و نتیجه‌ای ویران کننده را به وجود بیاورد. اینیو آسانو در مانگا سقوط (Downfall) نیز به بررسی مضامین تاریک پرداخته است، اما شدت تاریکی آن نمی‌تواند با مجموعه شب خوش پون پون به مقابله بپردازد. این مجموعه مانگا به دلیل نمایش روابط انسانی و پیچیدگی‌های زندگی که اغلب به شیوه سورئال تجسم می‌شود، عنوان یکی از عجیب و تاریک‌ترین مانگاهای مدرن را از آن خود کرده است. بنابراین اگر از روحیه لطیفی برخوردار هستید، خواندن مانگا شب خوش پون پون به شما پیشنهاد نمی‌شود. 

۱. برزرک بی‌شک بهترین مانگا در تمام دوران است

  • نویسنده و طراح اولیه: کنتارو میورا (Kentaro Miura)
  • نویسنده و طراح حال حاضر: کوجی موری (Kouji Mori)
  • تاریخ عرضه: ۱۹۸۹

با مرگ نویسنده و طراح اولیه مجموعه برزرک (Berserk)، کنتارو میورا، حال ادامه آن بر عهده دوست دوران کودکی او، کوجی موری است. به دلیل پیچش داستانی شوکه کننده و پیروی از روندی بسیار تاریک و تلخ، برزرک موفق به کسب عنوان بهترین مانگا در تمام دوران شده است. 

داستان این مجموعه از شخصیت اصلی قوی به نام گاتس (Guts) پیروی می‌کند، شخصی که در گذشته به عنوان شمشیرزن مشکی شناخته می‌شد. با اینکه او دوران سختی را در کودکی سپری می‌کند، درست زمانی که احساس خوشبختی را تجربه می‌کند زندگی گاتس با تحولاتی جبران نشدنی و اندوهی عظیم رو به رو می‌شود. او حال به عنوان شخصی که برای مرگ تعیین شده است در مقابل سختی‌های پیش‌رو و محافظت از چیزهایی که برای او عزیز محسوب می‌شوند به جنگیدن می‌پردازد. در میان آثاری فوق‌العاده و طراحی‌های چشمگیر، برزرک یکی از بهترین تجربیاتی است که خواننده آن می‌تواند کسب کند. 



مطالب مرتبط

دیگران نیز خوانده‌اند

نظرات

دیدگاه خود را اشتراک گذارید
اشتراک
به من اطلاع بده
guest

2 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی‌ترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
View all comments