اطلاعات بیشتری از گیمپلی و داستان Resident Evil Village منتشر شد
بازی به مجموعهی خود وفادار خواهد بود
همان طور که هر روز بیشتر به زمان عرضهی بازی Resident Evil Village نزدیک میشویم، شرکت Capcom جزئیات جدیدتری را در رابطه با این عنوان مورد انتظار سبک ترس و بقا ارائه میدهد. اکنون تهیهکنندهی بازی، اطلاعات بیشتری از گیمپلی و داستان Resident Evil Village به اشتراک گذاشته است.
یکی از نگرانیهای طرفداران پس از معرفی Resident Evil 7: Biohazard، دور شدن این بازی از ریشههای مجموعهی خود بود. این عنوان اولین نسخهی اصلی از سری بود که شامل زاویهی دید اولشخص میشد، با اینحال این بازی پس از عرضه با تحسین هواداران روبهرو شد و بسیاری آن را یک بازگشت باشکوه به ریشههای Resident Evil میدانستند. اکنون دوباره نگرانیهایی از سوی بازیکنها در رابطه با Resident Evil Village به وجود آمده است، با اینکه این بازی الهامات زیادی از نسخههای قبلی، مخصوصا Resident Evil 4 گرفته، اما عناصر جدید و عجیب و غریبی نیز در آن وجود دارند که طرفداران را به این فکر میاندازد که این عنوان ربط زیادی به سری خود ندارد و چندان به ریشههای آن وفادار نیست.
اکنون پیتر فابیانو، از تهیهکنندگان شرکت Capcom، در جدیدترین مصاحبهی خود با مجلهی رسمی PlayStation که در شماره صد و هشتاد و پنجم آن منتشر شده، در رابطه با میزان طولانی بودن بازی Resident Evil Village و این که چرا ایثن وینترز باری دیگر در آن به عنوان قهرمان اصلی بازگشته است، صحبت کرده و همچنین در مورد داستان و گیمپلی این عنوان، اطلاعات جدیدی را ارائه داده است.
پیتر فابیانو در ابتدای صحبتهای خود به طرفداران این اطمینان را میدهد که اگرچه بازی Resident Evil Village با عناصر ماوراء طبیعی خود و همچنین موجودات و هیولاهایی که شباهت زیادی به خونآشامها و گرگینهها دارند، نسبت به دیگر عناوین مجموعهی خود بسیار متفاوت به نظر میرسد، اما با اینحال بسیار به ریشههای سری Resident Evil وفادار است و به صورت عمیقی به عنوان Resident Evil 7: Biohazard متصل خواهد بود.
او در این رابطه میگوید:
ما نمیخواهیم چیزی را از داستان اسپویل کنیم، اما تنها چیزی که من میتوانم بگویم این است که همهی این موجودات با زمینهی جهان Resident Evil هماهنگ هستند. ما میتوانیم به شما این اطمینان را بدهیم که Resident Evil Village با جهان و تاریخچهی سری خود در ارتباط است.
در همین حال، او جزئیات جالبی را نیز از گیمپلی به اشتراک گداشت. طبق گفتهی فابیانو، قلعهای که در تریلرها و همچنین دموی Maiden بازی دیدهایم، رازهای بسیار و مسیرهای پنهانی را به همراه دیگر موارد در خود خواهد داشت. همچنین بازی با مکانیکهایی که دارد، شما را به جستجو و اکتشاف تشویق میکند، یکی از این موارد کلیدهایی هستند که برای باز کردن یکسری از قفلهای خاص برای به دست آوردن تجهیزات و منابع اضافی، به آنها احتیاج خواهید. این مورد در نسخهی قبلی نیز وجود داشت و برای پیدا کردن این کلیدها، باید در محیط بازی جستجو کنید. علاوه بر اینها، مانند مجسمههای Mr. Everywhere در Resident Evil 7: Biohazard، اسباببازیهای Mr. Raccoons در Resident Evil 2 و عروسکهای چارلی در Resident Evil 3، در Resident Evil Village نیز یکسری توتمهای بز در محیط پراکنده شدهاند که با پیدا کردن آنها، یک چیز مخفی به دست میآورید.
مبارزات در این بازی، تنوع زیادی دارند و ضعفی که Resident Evil 7: Biohazard در این زمینه داشت، اکنون برطرف شده است. انواع زیادی از دشمنها Resident Evil Village وجود دارند که برای مبارزه با هر کدام به استراتژیهای مختلفی نیاز دارید، به طور مثال میتوانید تعدادی از آنها را مستقیما با شلیک گلوله از بین ببرید، اما برای آسیب رساندن به بعضی از دشمنها باید از عناصر محیطی استفاده کنید، همچنین برای کشتن بعضیها هیچ راهی وجود ندارد و تنها کاری که از دستتان برمیآید، فرار است.
در نهایت، پیتر فابیانو تائید کرده است که این بازی از ویژگیهای منحصربهفرد کنترلر دوالسنس کنسول PS5 پیشتیبانی میکند. او در این باره گفت:
با این کنترلر، شما هنگام استفاده از اسلحه و کارهایی مانند کشیدن ماشه و شلیک کردن، احساس واقعگرایانهای را تجربه خواهید کرد.
او همچنین استفادهی بازی از ویژگیهای خاص حافظهی SSD و صدای سهبعدی این کنسول را نیز تائید کرد.
بازی Resident Evil Village در تاریخ ۷ مه ۲۰۲۱ (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰) برای پلتفرمهای رایانههای شخصی، PS5 ،PS4 ،Xbox Series X ،Xbox Series S و Xbox One منتشر خواهد شد.
نظرات
دیدگاه خود را اشتراک گذارید