#مهسا_امینی

فیل اسپنسر از رویکرد متفاوت ایکس‌باکس و پلی‌استیشن در قبال بازی‌های انحصاری صحبت می‌کند

تنوع در محتوای انحصاری از اهداف اصلی ایکس‌باکس برای نسل بعدی کنسول‌ها خواهد بود

مصاحبه تازه فیل اسپنسر

فیل اسپنسر در مصاحبه‌ی تازه خود طی رویداد GameLab از اهمیت بازی‌های انحصاری و رویکرد متفاوت مایکروسافت و سونی در قبال کنسول‌های نسل بعدی صحبت کرده است.

ضعف آشکار ایکس‌باکس در توسعه عناوین انحصاری در نسل هشتم کنسول‌های بازی بر هیچ‌کسی پوشیده نیست، به طوری که ردموندی‌ها بارها در مقایسه با سونی و نیتندو مورد انتقاد قرار گرفته‌اند. حال، فیل اسپنسر در مصاحبه‌ی تازه خود از اهمیت بالای بازی‌های انحصاری نزد ایکس‌باکس صحبت کرده است. اسپنسر می‌گوید که تیم ایکس‌باکس پس از به خدمت گرفتن استودیوهایی مانند Obsidian، The Initiative و Ninja Theory، اکنون ۱۵ استودیو داخلی در اختیار دارد که همگی در حال تولید محتوای انحصاری برای پلتفرم‌های مایکروسافت هستند.

البته گسترش و تاسیس استودیوهای تازه با هزینه بالایی همراه بوده که به گفته‌ی اسپنسر، حاصل برنامه بلندمدت مایکروسافت برای حضور جدی‌تر در صنعت بازی‌های ویدیویی است. رئیس ایکس‌باکس می‌گوید:

محتوای انحصاری اهمیت بالایی در آینده‌ی ایکس‌باکس دارد. این محتوا در سخت‌افزارهای ایکس‌باکس، سرویس‌های ما مانند Game Pass و استراتژی گیمینگ مایکروسافت، بسیار مهم است. با حضور ایکس‌باکس در رده‌های بالای مدیریتی مایکروسافت، ما شروع به ساختن استراتژی جدید خود کردیم و مستقیما آن را با هیئت مدیره در میان گذاشتیم. دیدن پشتیبانی هیئت مدیره و تیم رهبری مایکروسافت از ایکس‌باکس برای گسترش استودیوهای فرست‌پارتی، واقعا دلگرم کننده بود.

فیل اسپنسر ضمن اشاره به این موضوع که بسیاری از عناوین آینده ایکس‌باکس هنوز معرفی نشده‌اند، اظهار داشت که نسبت به ساخته‌های استودیوهای داخلی و پروژه‌های آینده مایکروسافت احساس «واقعا خوبی» دارد. علاوه بر این، رئیس ایکس‌باکس گفت که علاقه‌ای به دنبال کردن رویکرد دیگر شرکت‌ها در قبال بازی‌های انحصاری ندارد؛ وی با اشاره به این موضوع که ایکس‌باکس قرار نیست رقبایی برای عناوینی پلی‌استیشن مانند Uncharted و God of War تولید کند، از رویکرد متفاوت ردموندی‌ها صحبت کرد.

ما از خواسته‌های طرفداران آگاه هستیم. اما همچنان می‌خواهیم تولیدات فرست‌پارتی خود را پیرامون کارهایی قرار بدهیم که احساس می‌کنیم برای رشد ایکس‌باکس لازم هستند. گاهی از ما برای تولید رقبایی برای ساخته‌های موفق دیگر شرکت‌ها سوال می‌شود، اما هدف ما تکرار کارهایی که دیگران از قبل انجام داده‌اند، نیست؛ این نگرش که کارهایی که دیگران انجام داده‌اند را دوباره انجام دهیم، به صنعت بازی‌های ویدیویی هیچ کمکی نمی کند.

در حالی که مایکروسافت سعی نخواهد کرد به طور مستقیم استراتژی رقبای خود یعنی سونی یا نینتندو را دنبال کند، فیل اسپنسر گفت که نسبت به کیفیت ساخته‌های آینده استودیو‌های ایکس‌باکس احساس اطمینان می‌کند و باور دارد که این عناوین مورد توجه طیف گسترده‌ای از بازیکنان قرار خواهد گرفت.

من واقعا به تنوع محتوای تیم‌های Xbox Games Studios افتخار می‌کنم؛ ما ژانرها، سبک‌های هنری، پلتفرم و گیم‌پلی متنوعی را ایجاد می‌کنیم. ساخت عناوین تک‌نفره و چندنفره در برنامه‌های ما قرار دارد. این تنوع را که می‌بینم، افتخار می‌کنم و فکر می‌کنم این روند ادامه خواهد یافت. این موضوع نگرش اصلی ما خواهد بود. تیم‌های بازی‌سازی ما، آزاد هستند تا هرچه که می‌خواهند، بسازند.

در آخر، مایکروسافت قرار است در رویدادی که اواخر ماه جولای میلادی برگزار می‌کند، به نمایش تولیدات انحصاری خود برای کنسول نسل بعدی ایکس‌باکس سری ایکس بپردازد. انتظار می‌رود تا طی این رویداد شاهد اولین نمایش از گیم‌پلی بازی مورد انتظار Halo Infinite در کنار رونمایی از ساخته‌های تازه دیگر استودیوهای ایکس‌باکس باشیم؛ از مهم‌ترین نمایش‌های این رویداد می‌توان به اولین بازی استودیو The Initiative اشاره کرد.


guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
بالا