1%
  • 0/10

نسخه NFT کفش نایک به قیمت 134 هزار دلار فروش رفت

ورود برندهای بزرگ به بازار توکن‌های غیرقابل تعویض

نسخه NFT کفش نایک به قیمت 134 هزار دلار فروش رفت ۰ ۰۹ خرداد ۱۴۰۱ اخبار فناوری کپی لینک
نسخه NFT کفش نایک

نسخه NFT کفش نایک به قیمت 134 هزار دلار به فروش رفت که این موضوع نشان از سوق زندگی به سوی دنیای دیجیتال دارد.

بازار NFTها یا توکن‌های غیرقابل تعویض که به عنوان گواهی مالکیت دیجیتالی برای آثار هنری و املاک مجازی عمل می‌کنند، بیش از پیش در حال گسترش است.

حالا برندهای بزرگ از جمله شرکت‌هایی که در زمینه پوشاک فعالیت می‌کنند به بازار دیجیتال وارد شده‌اند و نسخه‌های دیجیتالی از محصولات‌‍شان را با قیمت‌های قابل توجهی به فروش می‌رسانند. شرکت نایکی یکی از این کمپانی‌هاست که ماه گذشته اولین مجموعه کفش‌های ورزشی مجازی خود را به نام کریپتوکیکس (Cryptokicks) عرضه کرد که شامل بیست‌هزار NFT بود؛ یکی از این کفش‌ها که توسط هنرمند معروف تاکاشی موراکامی طراحی شده به شخصی با نام علی ساجوانی به قیمت 134 هزار دلار فروخته شد.

اولین ورود نایکی به بازار NFT توسط شرکت RTFKT صورت گرفت که اواخر پاییز سال گذشته به تصاحب نایک درآمد و بازار کفش‌های کتانی مجازی را رونق داد.

علاوه بر نایکی، غول‌های کفش ورزشی دیگری همچون آدیداس نیز اواخر پاییز سال گذشته به این بازار وارد شدند. آدیداس یک مجموعه NFT به نام Into the Metaverse منتشر کرد که به خریداران امکان دسترسی به لباس‌هایی مثل هودی و لباس ورزشی (البته بدون کفش ورزشی) در نسخه محدود را می‌داد.

نسخه NFT کفش نایک

بر اساس گزارش ورج، آدیداس با رمزارز GMoney به بازار NFT وارد شد و بیش از 22 میلیون دلار در یک نصف روز به دست آورد.

Asics  نیز که نام تجاری یک برند ژاپنی ورزشی است، به تازگی هزار جفت کفش ورزشی NFT با همکاری STEPN به همراه یک برنامه تناسب اندام عرضه کرده است که به دوندگان برای هر قدمی که بر می‌دارند، ارز دیجیتال پاداش می‌دهد.

اما آیا می‌توان این کفش‌های ورزشی مجازی را در دنیای واقعی پوشید!

باید بگوییم که خیر همانند بازی‌های کامپیوتری فقط می‌توانید این لباس‌ها و کفش‌های ورزشی را در برنامه بپوشید که برنامه دارای قابلیت “بازی سازی” از جمله تراز کردن کفش‌های کتانی، برش کفش و سفارشی سازی NFT است.

به شکل دقیق‌تر این کفش و لباس‌ها یک دارایی دیجیتالی به شمار می‌روند که شما با خرید آنها می‌توانید آن را در کیف پول خود ذخیره یا در صرافی‌های NFT عرضه کنید.

اگرچه حالا بازار NFT داغ است و کم کم هر نوع محصولی به آن وارد می‌شود اما بسیاری از افراد هنوز هم ترجیح می‌دهند که به محصول فیزیکی دسترسی داشته باشند تا یک سرمایه دیجیتالی که امکان استفاده از آن در دنیای واقعی وجود ندارد.

حالا این سوال پیش می‌آید که خریداران کفش کریپتوکیکس نایکی در واقع چه چیزی به دست می‌آورند؟!

جواب این سوال این است که در حال حاضر، نسخه NFT کفش 134 هزار دلاری نایکی فقط به صورت دیجیتالی وجود دارد که در OpenSea یا سایت RTFKT قابل مشاهده است. اما مالکان امیدوارند که در نهایت بتوانند با انتشار پوسته‌های جدید، آن‌ها را اصلاح کنند و بتوانند در بازی‌های آنلاین و متاورس این کفش‌ را بپوشند.

اما بسیاری از کارشناسان حوزه‌ی ارزهای دیجیتال و NFT معتقدند که اگر نایک بتواند کفش‌های ورزشی NFT خود را در بازی‌هایی مثل فورتنایت یا GTA6 وارد کند، هم بازار بزرگی به دست می‌آورد و سود زیادی در این زمینه کسب خواهد کرد.

از سوی دیگر بسیاری امیدوارند بتوانند NFT های خود را در نسخه فیزیکی بازخرید کنند.




نظرات

دیدگاه خود را اشتراک گذارید
اشتراک
به من اطلاع بده
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments