#مهسا_امینی

توسعه بخش داستانی سری Battlefield در استودیو تازه تاسیس الکترونیک آرتز

محتوای داستانی بیشتری از دنیای بتلفیلد در راه است

توسعه بخش داستانی سری Battlefield در استودیو تازه تاسیس الکترونیک آرتز حمید توحیدلو ۰ ۱۹ شهریور ۱۴۰۱ اخبار بازی
بخش داستانی سری Battlefield

با استناد بر بیانیه اخیر شرکت الکترونیک آرتز، از این پس استودیوی تازه تاسیس ریج‌لاین گیمز مسئولیت ساخت بخش داستانی سری Battlefield را برعهده دارد.

بتلفیلد یکی از بهترین آثار تیراندازی به شمار می‌رود که به عنوان رقیب سرسخت و جدی مجموعه کال آو دیوتی، هواداران زیادی در اقصی نقاط جهان دارد. جدیدترین بازی از این فرنچایز در سال گذشته میلادی تحت عنوان Battlefield 2042 روانه بازار شد که برخلاف عناوین قبلی، روی بخش چندنفره و آنلاین تمرکز داشت و خبری از بخش کمپین و داستانی نبود.

نبود بخش داستانی و وجود مشکلات فنی بسیار زیاد و ایرادات اساسی در ساختار گیم پلی، در نهایت باعث شد تا این عنوان انتشار چندان موفقی را تجربه نکند. در همین راستا، به نظر می‌رسد که الکترونیک آرتز به کلی ساخت بازی‌های داستان محور از این مجموعه را کنار نگذاشته و در آینده محتوای داستانی متنوعی از دنیای بتلفیلد تقدیم طرفداران می‌شود؛ با این تفاوت که این محتواها توسط استودیوی تازه تاسیس ریج‌لاین گیمز (Ridgeline Games) ساخته خواهند شد.

به بیان دقیق‌تر، اکتبر سال گذشته میلادی بود که شرکت الکترونیک آرتز استودیوی بازی‌سازی جدیدی به نام ریج‌لاین گیمز را در شهر سیاتل ایالات متحده تاسیس کرد. به دنبال آن، مارکوس لتو (Marcus Lehto)، یکی از خالقان ارشد سری هیلو، به عنوان رئیس کل استودیو منصوب شد و کمپانی EA نیز برای تکمیل نیروی خود، از توسعه‌دهندگان بازی‌های ویدیویی دعوت به عمل آورد.

حال در تازه‌ترین خبرها، ساعاتی پیش شرکت الکترونیک آرتز در پیامی رسما اعلام کرد که از این پس استودیوی ریج‌لاین گیمز وظیفه ساخت بخش داستانی سری Battlefield را برعهده دارد و استودیوی دایس نیز صرفا روی توسعه بخش چندنفره و آنلاین مجموعه تمرکز می‌کند. بدین ترتیب، بازی بعدی این مجموعه با همکاری دایس و ریج‌لاین گیمز ساخته خواهد شد.

مارکوس لتو در این خصوص توضیح می‌دهد:

برای ما افتخار بسیار بزرگ و ارزشمندی است که با استودیوی دایس و ریپل افکت همکاری داشته باشیم و با کمک یکدیگر روی گسترش روایت‌ها، شخصیت‌ها و داستان سرایی سری بتلفیلد فعالیت کنیم.

شواهد امر گویای این موضوع است که شرکت الکترونیک آرتز به خاطر عملکرد ضعیف و ناامیدکننده بازی بتلفیلد ۲۰۴۲، تصمیم گرفته تا وظیفه توسعه بخش داستانی مجموعه را به استودیوی دیگری محول کند. جالب است بدانید که بعد از شکست بازی مزبور، اسکار گابریلسن، سرپرست سابق تیم توسعه‌دهنده سری بتلفیلد، برای همیشه از الکترونیک آرتز جدا شد و به دنبال آن، وینس زامپلا (Vince Zampella) مسئولیت این کار را برعهده گرفت.

وینس زامپلا در خصوص همکاری با ریج‌لاین گیمز می‌گوید:

ما افراد باتجربه و بااستعدادی را به تیم سازنده سری بتلفیلد اضافه می‌کنیم تا به سرمایه‌گذاری خود برای آینده این مجموعه ادامه دهیم. با پیوستن مارکوس و تیم او در ریج‌لاین گیمز به تیم جهانی حال حاضر فرنچایز، بتلفیلد در بهترین و قوی‌ترین موقعیت خود برای ادامه موفقیت‌ها قرار دارد.

لازم به ذکر است که بازی پرحاشیه بتلفیلد ۲۰۴۲ در حال حاضر برای کنسول‌های ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس، ایکس باکس سری اس، پلی استیشن 4 و پلی استیشن 5 و همچنین پلتفرم رایانه‌ی شخصی در دسترس قرار دارد.  فصل دوم این بازی چند روز پیش تحت عنوان Master of Arms به رایگان برای تمامی پلتفرم‌ها عرضه شد که محتوای جدیدی از جمله نقشه، مختصص، وسایل نقلیه و اسلحه‌های تازه را به بازی اضافه کرد.

در خلال این گفته‌ها، بهتر است بدانید که شرکت دایس در حال حاضر روی ساخت بازی بتلفیلد موبایل فعالیت می‌کند. این عنوان برای نخستین بار در بهار سال قبل معرفی شد و طبق اعلام شرکت ناشر، در اواخر سال ۲۰۲۲ میلادی به صورت رایگان برای دو سیستم عامل اندروید و iOS منتشر می‌شود.

در پایان این خبر، دیدگاه شما در رابطه با همکاری دو استودیوی دایس و ریج‌لاین گیمز و توسعه بخش داستانی سری Battlefield چیست؟ شما چه انتظارهایی از محتوای داستان محور این مجموعه دارید؟ فراموش نکنید که نظرات شخصی خود را با ما و دیگر کاربران رسانه سرگرمی به اشتراک بگذارید.


guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
بالا