ماساهیرو ساکورای به تحسین Death Stranding و هیدئو کوجیما پرداخت
خالق سری بازیهای Kirby: جدیدترین ساختهی کوجیما عامهپسند نیست
ماساهیرو ساکورای که برای خلق سری Super Smash Bros و Kirby در میان طرفداران بازیهای ویدیویی شناخته شده است، در جدیدترین شمارهی مجلهی فامیتسو نظرش را دربارهی Death Stranding به اشتراک گذاشت.
جدیدترین شمارهی مجلهی فامیتسو بهصورت رسمی منتشر شده و بخشهایی از آن به نظرات ماساهیرو ساکورای پیرامون Death Stranding اختصاص داده شده است. ساکورای یکی از قدیمیترین فعالان ژاپنی در صنعت بازیهای ویدیویی به شما میرود که بهواسطهی خلق سری بازیهای Super Smash Bros و Kirby به شهرت بسیاری دست پیدا کرد.
ماساهیرو ساکورای از آن دسته افرادی است که ترجیح میدهد قبل از تجربهی یک اثر، بههیچوجه به سراغ تریلرها و مقالات آن بازی نرود. در نتیجه، تا قبل از آغاز تجربهی Death Stranding هیچ پیش زمینهای دربارهی آن نداشته است. ساکورای در ادامهی صحبتهای خود به تحسین از جدیدترین ساختهی هیدئو کوجیما پرداخت و گفت تعداد بسیار کمی از بازیها هستند که ضمن معرفی سبکی جدید، میتوانند جذاب هم باشند. این کارگردان و طراح ژاپنی اضافه کرد Death Stranding یک بازی عامهپسند نیست. با این حال، بهقدری آن را دوست داشت که در هنگام تجربهاش متوجهی گذر زمان نشد.
خالق سری بازیهای Super Smash Bros قبل از تجربهی Death Stranding نگران بود که این اثر بهواسطهی کمک دیگر کاربران در حالت آنلاین بیش از حد آسان باشد اما بعدا متوجه شد که این نگرانی بیدلیل بوده است؛ زیرا کاربر تا قبل از اتصال به شبکهی کایرال نمیتواند از دیگران کمکی دریافت کند. ماساهیرو ساکورای در ادامهی صحبتهایش گفت بهندرت پیش میآید که یک بازی بتواند از لحاظ ترکیب داستان و گیمپلی چنین عملکرد خوبی داشته باشد.
بازی Death Stranding از دید ماساهیرو ساکورای بینقص نیست. او در بخش دیگری از صحبتهای خود گفت سمبلها در رابط کاربری و همچنین نوشتهها بیش از حد کوچک بوده و خواندن آنها سخت است. دیگر ایرادی که خالق سری Kirby از جدیدترین ساختهی هیدئو کوجیما گرفت، اتکای بیش از حد این بازی روی نگه داشتن یک دکمه برای انجام کارهای مختلف است. سومین و آخرین نقد ساکورای به Death Stranding، عدم تعادل کاراکتر اصلی بازی در هنگام عبور از روی کوچکترین برآمدگیها و سنگها است که میتواند آزاردهنده باشد. ذکر این نکته خالی از لطف نیست که کوچک بودن سمبلها و متنها قرار است با انتشار یک بهروزرسانی رفع شود.
ماساهیرو ساکورای در بخشهای پایانی صحبتهای خود گفت تجربهی Death Stranding به او یادآوری کرد که هیدئو کوجیما چه بازیساز بااستعدادی هست؛ بهخصوص اینکه توانست در مدت زمان کوتاهی چنین محصول عالی را آماده کند. او همچنین گفت بسیاری از توسعهدهندگان بازیهای ویدیویی همانند او از تجربهی Death Stranding شوکه و شگفتزده شدند. این بازیساز ژاپنی صحبتهایش را با بیان اینکه جدیدترین ساختهی کوجیما کاربران را به دنیایی جدید میبرد که هیچ بازی تاکنون نبرده است تمام کرد.
در پایان، لازم به ذکر است که Death Stranding هم اکنون برای پلیاستیشن ۴ در دسترس قرار دارد. نسخهی رایانههای شخصی هم قرار است در تابستان سال آیندهی میلادی در فروشگاههای اپیک و استیم منتشر شود.
نظرات
دیدگاه خود را اشتراک گذارید