متال گیر و دو فرنچایز محبوب دیگر کونامی احیا خواهند شد!

کونامی خود را برای بازگشت آماده می‌کند

ساخت ریمیک Metal Gear Solid 3: Snake Eater

وب سایت Video Games Chronicles در تازه‌ترین گزارش اختصاصی خود مدعی شد ساخت ریمیک Metal Gear Solid 3: Snake Eater در دستور کار کونامی قرار دارد.

کونامی طی سال‌های گذشته تغییرات قابل‌توجهی در سیاست‌های بخش ویدیو گیم خود اعمال کرد. آن‌ها بنا به دلایلی تصمیم گرفتند بخش عمده سرمایه خود را به توسعه و عرضه بازی‌های پاچینکو (یک نوع دستگاه آرکید) اختصاص داده و تنها بخش کوچکی از منابع مالی‌شان را صرف تولید بازی‌های تراز اول کنند. برای اثبات این ادعا کافی است به لیست محصولاتشان نگاهی بیاندازید. در صورتی که نسخه‌های کالکشن و مجموعه Pro Evolution Soccer را نادیده بگیریم، تنها پروژه‌های بزرگشان طی سال‌های گذشته Metal Gear Survive و Metal Gear Solid V: The Phantom Pain بوده که به ترتیب در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۵ میلادی در دسترس قرار گرفته بودند.

کونامی اوایل سال جاری میلادی از تغییرات گسترده در بخش‌های داخلی خود خبر داد. آن‌ها در بیانیه‌شان از کلمه Dissolve استفاده کرده بودند که معانی متفاوتی از جمله حل کردن و منحل کردن می‌دهد. با در نظر گرفتن سیاست‌های اخیر، رسانه‌ها گمان کردند دومین معنی مد نظر بوده و ناشر ژاپنی تصمیم گرفته تیم‌های توسعه بازی‌های تراز اول خود را به صورت کامل منحل کرده و تمرکزش را روی بازی‌های پاچینکو بگذارد. کونامی در ادامه مجبور شد یک بیانیه رسمی برای وب سایت IGN فرستاده و به شفاف سازی درباره بیانیه قدیمی خود بپردازد. آن‌ها در متن جدید تاکید کردند منظورشان تلفیق تیم‌های توسعه بوده است. حال و با گذشت چند ماه از تغییرات مدیریتی، نتایج آن‌ها نمایان شده است.

وب سایت Video Games Chronicles در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرد کونامی به دنبال احیا فرنچایزهای مشهور خود بوده و در همین راستا، پروژه‌های متعددی را در دست ساخت دارد. منابع ناشناس گفتند اولین پروژه به کسلوانیا تعلق داشته و حکم یک ریبوت را دارد. اینطور که به نظر می‌رسد، یکی از تیم‌های داخلی کونامی وظیفه توسعه را به دوش می‌کشد. البته آن‌ها تنها نبوده و چند استودیو ثرد پارتی، در روند ساخت مشارکت دارند.

ساخت ریمیک Metal Gear Solid 3: Snake Eater
تصویری از بازی Castlevania: Lords of Shadow 2 محصول سال ۲۰۱۴

VGC در بخش دیگری از گزارش خود ساخت ریمیک Metal Gear Solid 3: Snake Eater را تایید کرده است. قبلا شایعه‌هایی در این باره منتشر شده و ادعا شده بود بلوپوینت گیمز بازی مزبور را می‌سازد اما منابع VGC چیز دیگری می‌گوید. به گفته آن‌ها، یک استودیو سنگاپوری به نام ویرتوس (Virtuos) پروژه را جلو می‌‎برد. ویرتوس در سال ۲۰۰۴ میلادی تاسیس شد و معمولا در ساخت بازی‌های تراز اول مشارکت داشته یا عناوین قدیمی را برای پلتفرم‌های جدید توسعه می‌دهند. با در نظر گرفتن این موارد، نباید از ناشناخته‌بودنشان تعجب کرد.

از نام‌هایی که در پرونده هنری ویرتوس قرار دارد، می‌توان به نسخه سوییچ Dark Souls Remastered و The BioShock Collection اشاره کرد. اعضای آن همچنین در پشتیبانی از Battlefield 1 و Horizon Zero Dawn به سازندگانشان کمک کرده بودند. البته منابع VGC تاکید کردند ریمیک Metal Gear Solid 3: Snake Eater تنها پروژه مرتبط با متال گیر نیست که در دست ساخت قرار دارد. کونامی ظاهرا می‌خواهد ریمستر نسخه‌های قدیمی‌تر را پیش از انتشار ریمیک Snake Eater برای کنسول‌های جدید عرضه کند.

نویسنده VGC در بخش دیگری از گزارش فاش کرد چند پروژه مرتبط با سایلنت هیل تولید می‌شود که وظیفه ساختشان روی دوش‌های استودیوهای ثرد پارتی قرار دارد. در صورتی که حافظه‌تان یاری نمی‌کند، نخستین باری نیست که رسانه‌ها از احیای سایلنت هیل می‌گویند و در اسفند سال گذشته گزارش مشابهی منتشر شده بود.

با خواندن پاراگراف‌های بالا احتمالا این سوال در ذهنتان به وجود آورده که چرا کونامی برای احیا فرنچایزهای محبوبش به سراغ استودیوهای ثرد پارتی رفته است؟ دلیل چنین تصمیم‌گیری‌ای را باید در عملکرد ضعیف Metal Gear Survive و Contra: Rogue Corps جستجو کرد که هر دو توسط تیم‌های داخلی توسعه یافته بودند.


guest
1 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی‌ترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
View all comments
بالا