دلیل تاخیر در تاریخ انتشار بازی God of War: Ragnarok مشخص شد
شخصیت اصلی پروژه آسیب دیده بود!!!
تاریخ انتشار بازی God of War: Ragnarok برای سال ۲۰۲۲ در نظر گرفته شده و مدتی پیش نیز مطلع شدیم که این زمان با تاخیر مواجه شده است. با این حال هماکنون اطلاعاتی از دلیل این تاخیر به دست رسیده و با توجه به آن میتوانید ببینید که کار تیم سازنده در استودیو سانتا مونیکا (Santa Monica) چقدر قابل احترام است!
بازی God of War در سال ۲۰۱۸ عرضه شد تا ادامه زندگی کریتوس (Kratos)، خدای جنگی که انواع خدایان مختلف و قدرتمند یونان باستان را نابود کرده بود باشیم. با این وجود پس از تخریب یونان و قدیسه آن، چنان که به نظر میرسد اینبار نوبت خدایان اسکاندیناوی و به عبارتی نورس (Norse) بود که باید در این عنوان جدید زیر تیغ کریتوس جان بدهند، در حالی که استودیو سانتا مونیکا از اودین (Odin)، ثور (Thor)، تیر (Tyr) و دیگر خدایان ابرقدرت نورس در این بازی رونمایی نکرد تا نبرد حماسی بین کریتوس و آنها را برای God of War: Ragnarok رزرو کند. این یعنی از همان سالهای ۲۰۱۸ و اوایل ۲۰۱۹ این استودیو با همکاری تیم قبلی سعی داشته تا Ragnarok را طراحی و سپس برای انتشار در سالهای ۲۰۲۰ همزمان با عرضه کنسول پلی استیشن 5 در دسترس کاربران قرار دهد.
با این حال در سال گذشته شایعات بسیاری را شنیده بودیم که تاریخ عرضه این بازی برای سال ۲۰۲۲ در نظر گرفته شده و در واقع با تاخیر مواجه شده است. در آن زمان، تقریبا همه کاربران به این فکر میکردند که دلیل این تاخیر درست به مانند سایر بازیهای ویدیویی، پاندمی ویروس کرونا بوده و مدیران استودیو سانتا مونیکا برای سلامت تیم خود تصمیم گرفتهاند تا مدتی دورکاری را برای این پروژه در نظر بگیرند. اما جالب است بدانید که این مورد دلیل اصلی تاخیر در تاریخ انتشار بازی God of War: Ragnarok نبوده، بلکه اتفاقی دیگر باعث چنین چیزی شده است.
وقتی که کریتوس تاریخ انتشار بازی God of War: Ragnarok را عقب میاندازد!
در واقع سال ۲۰۲۰ بسیاری از سازندگان مختلف را با مشکل مواجه کرد؛ به نحوی که پاندمی ویروس کرونا عملا اجازه نمیداد تا تیمهای طراحی و بازیگران به استودیوها بروند تا روند ساخت بازیهای ویدیویی و همچنین فیلمهای سینمایی به درستی طی شود. این در حالی بود که یک سال پیش از پاندمی ویروس کرونا، استودیو سانتا مونیکا ساخت بازی God of War: Ragnarok را رسما شروع کرده بود و قاعدتا در دوران تعطیلی، طراحی نهایی پروژه با دورکاری هم درست میشد. اما در حال حاضر شاهد تاخیری یک ساله برای عرضه این بازی هستیم که دلیل را مدیران استودیو هرگز اعلام نکرده بودند!
کریستوفر جاج (Christopher Judge) بازیگر نقش کریتوس است که در عنوان God of War سال ۲۰۱۸ نیز همین نقش را ایفا کرده بود. اما یک سال بعد، یعنی در ۲۰۱۹ این بازیگر ظاهرا دچار آسیبدیدگی از ناحیه زانو و پشت شده بود تا به عبارتی زمینگیر و خانهنشین شود. جاج در گذشته خود بازیگری کامل نقش کریتوس را برای اجرای فنون مختلف انجام داده بود و طبیعی است که بخواهد خود او باز هم همین کار را در بازی جدید تکرار کند، ولی خانهنشین شدن او اجازه نمیداد تا در مدت چند ماه از جای خود بلند شود. در نتیجه روند ساخت بازی God of War: Ragnarok با مشکل مواجه شد و متوجه شدیم که عرضه این عنوان با تاخیر همراه شده است.
اما آیا استودیو سانتا مونیکا هیچ اعلامیه رسمی مبنی به این مورد را اظهار کرده بود؟ هرگز! در واقع مدیران این استودیو حتی در مصاحبههای خود نیز اصلا چنین بحثی را نکرده بودند و تا به امروز نمیدانستیم که دلیل اصلی تاخیر در انتشار بازی God of War: Ragnarok چیست. حتی حال نیز این استودیو چیزی را اعلام نکرده، بلکه بعد از اعتراض کاربران نهایتا خود کریستوفر جاج طی یک پست در فضای مجازی اظهار کرده که عمل زانو او باعث تاخیر شده و تیم سازنده در این ماجرا هرگز مقصر نیستند.
به هر حال اینکه عوامل استودیو سانتا مونیکا چیزی را درباره این موضوع اعلام نکرده بودند نشان میدهد که مدیران آن چقدر به سلامت و همچنین امنیت تیم خود اهمیت میدهند و حتی حاضرند برای آن، بدنامی و اعتراض کاربران را بپذیرند! اما نظر شما درباره این اقدام سازندگان در حفظ راز بازیگر نقش کریتوس چیست؟
نظرات
دیدگاه خود را اشتراک گذارید