زمانی که نام تیک تو به میان میآید، چشمان بسیاری از ما برق میزند. بازی های تیک تو همیشه جز مهمترین و بزرگترین عناوین دنیای بازیهای ویدیویی بودهاند و باید گفت سورپرایزهایی بزرگ از طرف آنها در مسیر است. ما در این مطلب قصد داریم نگاهی به بازی های تیک تو در دو سال آینده داشته باشیم.
دنیای بازیهای ویدیویی، در کنار سرگرمی و زیباییهایی که برای کاربران به ارمغان میآورد، برای استودیوها و شرکتهای توسعه دهنده دنیایی پر تلاطم و به شدت رقابتی است و هر استودیویی تلاش میکند تا بهترین عناوین را با بهترین کیفیت و خدمات در اختیار کاربران قرار دهد. یکی از بهترین شرکتهای دهههای اخیر، شرکت تحسین شده تیک تو اینتراکتیو (Take-Two Interactive) است که با در اختیار داشتن استودیوهایی عظیم چون راکستار، 2K و Private Division توانسته نام خود را بر سر زبان میلیونها نفر بیندازد. شرکت تیک تو با در اختیار داشتن طیف وسیعی از استودیوهای معتبر، صاحب امتیاز فرنچایزهایی بزرگ و موفق چون Grand Theft Auto، Red Dead Redemption، Borderlands، BioShock، NBA 2K، XCOM، Civilization و بسیاری فرنچایزهای دیگر است.
این ناشر پر سر و صدا قصد دارد طی بازه زمانی آوریل ۲۰۲۲ تا مارس ۲۰۲۴ بیش از ۴۰ عنوان جدید برای کنسولها و رایانههای شخصی عرضه کند که حداقل ۲۳ عنوان از آنها عناوینی اصلی چون نسخهای جدید از سری بازی GTA، BioShock، بازیهای ورزشی 2K و شش عنوان از استودیو Private Division، در کنار حداقل چهار عنوان فرعی چون WWE Battlegrounds و حداقل نه بازی پورت یا ریمستر شده خواهند بود.
با توجه به گذشته این ناشر بزرگ و فعالیتهای محافظ کارانه آنها، چهل عنوان طی دو سال، رقمی واقع شگفت انگیز به حساب میآید. در ادامه، قصد داریم نگاهی به مهمترین بازیهای در دست توسعه استودیوهای تحت نظارت این ناشر بزرگ داشته تا خود را برای بازیهای بزرگ آنها طی دو سال آینده آماده کنیم. این لیست عمدتا شامل بازیهاییست که انتشار آنها در این بازه تقریبا قطعی بوده و عناوینی که توسعه آنها در حد شایعه بوده، در کنار بازیهای اندروید و iOS در این لیست جایی ندارند.
The Quarry
بازی The Quarry در حقیقت دنباله معنوی عنوان تحسین شده Until Dawn که طی سال ۲۰۱۵ به طور انحصاری برای پلی استیشن منتشر شد خواهد بود. این عنوان که توسط استودیو سوپرمسیو (Supermassive) در دست توسعه است، قصد دارد داستان ترسناک نوجوانی در جنگلهای شمالی ایالت نیویورک را برای ما بیان کند. به گفته کارگردان ارشد بازی، آقای ویل بایلز (Will Byles) شما در این بازی نه شخصیت در اختیار دارید که هر کدام از آنها میتواند بسته به تصمیمات شما کشته شود.
استودیو سوپرمسیو برای توسعه بازی The Quarry، از فیلمهای بزرگ هالیوودی چون Friday the 13th، The Thing، Evil Dead و بسیاری عناوین بزرگ دیگر الهام گرفته است!
استودیو توسعه دهنده با درس گرفتن از بازی Until Dawn، قصد دارد با افزودن حالت Co-Op به بازی The Quarry تجربه آن را بهتر و لذت بخشتر و البته شاید ترسناکتر از پیش کند! شما در حالت Co-Op قابلیت برگزیدن هر یک از نه شخصیت را به طور جداگانه در اختیار خواهید داشت. داستان بازی The Quarry بسته به تصمیمات شما و کشته شدن یا زنده ماندن شخصیتها، هفت الی ده ساعت به طول میانجامد.
استودیو سوپرمسیو برای توسعه این بازی، از فیلمهای بزرگ هالیوودی چون Friday the 13th، The Thing، Evil Dead و بسیاری عناوین بزرگ دیگر الهام گرفته و بازیگرانی چون دیوید آرکت (David Arquette) از فیلم Scream، آریل وینتر (Ariel Winter) از فیلم Modern Family، جاستیس اسمیت (Justice Smith) از فیلم Detective Pikachu و برندا سانگ (Brenda Song) از فیلمهای The Suite Life of Zack & Cody و The Social Network را برای بازیگری در این بازی دعوت کرده است.
بازی The Quarry در تاریخ ۱۰ ژوئن سال جاری میلادی، برابر با ۲۰ خرداد ماه ۱۴۰۱ برای پلی استیشن ۴ و پلی استیشن ۵، ایکس باکس وان و ایکس باکس سری ایکس/سری اس و همچنین رایانههای شخصی به انتشار میرسد.
Marvel’s Midnight Suns
بازی Marvel’s Midnight Suns برگرفته از کتابهای کمیک دهه ۱۹۹۰ میلادی با همین نام، عنوان بعدی استودیو تحسین شده Firaxis خواهد بود. شما در این بازی به عنوان The Hunter ایفای نقش میکنید که قابل شخصی سازی بوده و در کنار قهرمانانی از اونجرز (آیرون من و کاپیتان آمریکا)، ایکس من (ولورین و مجیک) و دیگر قهرمانان دنیای مارول چون دکتر استرنج، کاپیتان مارول، گوست رایدر و بلید به مبارزه میپردازید.
بازی Midnight Suns شباهت بسیاری با سری بازی XCOM داشته و در حد و اندازه این بازی از شما طلب استراتژی و کارهای تاکتیکی میکند
بازی Midnight Suns شباهت بسیاری با سری بازی XCOM داشته و در حد و اندازه این بازی از شما طلب استراتژی و کارهای تاکتیکی میکند. جیک سالومون (Jake Solomon) کارگردان این بازی آن را عنوانی سرعتیتر از XCOM با سیستمی کاملا نو برگرفته از بازیهای کارتی توصیف کرده که آزادی بسیاری برای شخصی سازی در اختیار شما قرار میدهد. در همین راستا، او اشاره داشت که لوت باکسهای بازی Midnight Suns به صورت تصادفی نبوده و آیتمهای درون آنها شما را آزار نمیدهند. ناگفته نماند که این بازی شامل یک بازار برای خرید و فروش آیتمها تزئینی نیز خواهد بود که میتواند بسیار جذاب باشد.
در کنار مبارزه، کاربر توانایی برقرای ارتباط با دیگر قهرمانان را در مقر مرکزی که با نام Abbey شناخته میشود دارد. برقراری ارتباط با قهرمانان دیگر میتواند نتیجه در بازگشایی آیتمها و مهارتهای تازه داشته باشد. این نکته را در نظر داشته باشید که این روابط جنبه عاطفی به خود نخواهد گرفت! بازی Midnight Suns که برای انتشار در ماه مارس برنامه ریزی شده بود، با تاخیر مواجه شده و در نیمه دوم ۲۰۲۲ برای پلی استیشن ۴ و پلی استیشن ۵، ایکس باکس وان و ایکس باکس سری ایکس/سری اس، رایانههای شخصی و نیتندو سوییچ منتشر خواهد شد.
Kerbal Space Program 2
عنوان جدید شرکت تیک تو، دنباله بازی Kerbal Space Program خواهد بود که طی سال ۲۰۱۱ به انتشار رسید و با گذشت بیش از یک دهه از انتشار این بازی، آنها قصد دارند ما را سفینهها، قطعات و ساختمانهای تازه غافلگیر کنند. این بازی قصد دارد کمی از ریشه خود فاصله گرفته و کمتر به سمت شبیه سازی برود تا کاربران بیشتری بتوانند از سفرهای فضایی لذت ببرند.
عنوان Kerbal Space Program 2 ابتدا در استودیو Star Theory کلید خورد که متاسفانه به طور کامل بسته شد و پس از آن توسعه این بازی به تیم Intercept Games که تحت نظر Private Division فعالیت میکند سپرده شد. البته بسیاری از توسعه دهندگان استودیو پیشین به استودیو جدید نقل مکان کرده و از نو به توسعه بازی خود پرداختهاند.
عنوان Kerbal Space Program 2 که ابتدا برای انتشار در سال ۲۰۲۰ برنامه ریزی شده بود با انحلال استودیو Star Theory تا پاییز ۲۰۲۱ و سپس تا تاریخی نامشخص در سال ۲۰۲۲ تاخیر خورد. این بازی پس از موفقیت نسخه ابتدایی، توسط تیک تو خریداری شد. عنوان Kerbal Space Program 2 برای پلی استیشن ۴ و پلی استیشن ۵، ایکس باکس وان و ایکس باکس سری ایکس/سری اس و همچنین رایانههای شخصی به انتشار خواهد رسید.
Tales from the Borderlands 2
اگر از طرفداران دنیای زیبای Borderlands باشید، امسال سالی عالی برای شما خواهد بود چون نسخهای جدید از Tales from the Borderlands در دست توسعه بوده که داستانی تازه با شخصیتهایی کاملا جدید را برای شما در دنیای همیشگی Borderlands تعریف میکند. این بازی سالهای بسیاری است که توسط تیم Gearbox در دست توسعه بوده و بالاخره چندی پیش به طور رسمی معرفی و برای انتشار طی سال جاری میلادی برنامه ریزی شد.
رندی پیچفورد (Randy Pitchford) از توسعه دهندگان ارشد استودیو Gearbox این بازی را طی ماه آوریل به طور مختصر معرفی کرد و ما باید منتظر رونمایی در خور نام Borderlands طی تابستان آتی باشیم. البته استودیو Gearbox اولین عکس مربوط به این بازی را به انتشار رساند و شما میتوانید آن را مشاهده کنید.
نسخه ابتدایی سری بازی Tales from the Borderlands عنوانی چند قسمتی بود که طی سالهای ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ توسط تیم Telltale Games به انتشار رسید و به تعریف داستانی در میانه دو بازی Borderlands 2 و Borderlands 3 میپرداخت و همچنین شخصیتهای ریس (Rhys) و وان (Vaughn) را به ما معرفی کرد. پس از انحلال استودیو دوست داشتنی Telltale Games استودیو Gearbox به توسعه دنباله این بازی پرداخت. در زمان انتشار این مطلب تاریخ انتشار دقیق و البته پلتفرمهای هدف بازی Tales from the Borderlands 2 مشخص نیستند.
بازی آرکید NFL استودیو 2K
سال ۲۰۲۰ بود که لیگ فوتبال آمریکایی NFL و استودیو 2K به امضا رساندن قراردادی چند ساله را برای انتشار عناوینی تازه رسانهای کردند. اولین نسخه از این بازی که برای انتشار طی سال ۲۰۲۱ برنامه ریزی شده بود، با تاخیر مواجه شد و حال باید منتظر آن طی سال ۲۰۲۲ یا حتی پس از ۲۰۲۲ باشیم.
بر خلاف سری بازی Madden NFL که به طور سالانه توسط استودیو الکترونیک آرتز انتشار مییابد، بازیهای NFL توسعه یافته توسط 2K به هیچ عنوان شبیه ساز نبوده و به طور کامل آرکید خواهند بود. استودیو 2K قصد دارد عناوینی سرگرم کننده، قابل بازی برای تمامی سنین و مختص دورهمیهای دوستانه را تحت نام NFL به انتشار برساند و بازار هدف آنها نه تنها عاشقان مسابقات NFL بلکه تمامی کاربران است. ناگفته نماند که نام بازیکنان و تیمها کاملا حقیقی خواهند بود. این عنوان، اولین بازی فوتبال آمریکایی استودیو 2K پس از انتشار بازی ESPN NFL 2K5 در سال ۲۰۰۴ خواهد بود. در زمان انتشار این مطلب، تاریخ انتشار دقیق و البته پلتفرمهای هدف بازی آرکید NFL استودیو 2K مشخص نیستند.
عناوین ورزشی استودیو 2K
در کنار عنوان آرکید NFL استودیو 2K که پیشتر مطالعه کردید، ما باید شاهد عناوین ورزشی همیشگی این استودیو یعنی سری بازیهای محبوب NBA 2K و البته WWE 2K باشیم. البته ما باید به قرارداد تازه عقد شده میان 2K و قهرمان مسابقات جهانی گلف یعنی تایگر وودز (Tiger Woods) در سال ۲۰۲۱ نیز اشاره کنیم که احتمالا از این پس، به طور مداوم شاهد حضور او بر کاور سری بازی PGA Tour 2K خواهیم بود و همین موضوع میتواند بیش از پیش عاشقان گلف را وارد دنیای بازیهای ویدیویی کند.
در زمان انتشار این مطلب نسخه جدید هیچ یک از سری بازیهای NBA 2K، WWE 2K و PGA Tour 2K معرفی نشده، با این حال با توجه به قراردادهای طولانی مدت 2K با هر سه سازمان ورزشی، بدون شک نسخه جدید این سه بازی در دست توسعه هستند.
بازی آنلاین چند نفره استودیو 31st Union
استودیو 31st Union که تحت نظر موسس استودیو Sledgehammer یعنی مایکل کاندری (Michael Condrey) فعالیت میکند، آغاز به توسعه عنوانی آنلاین چند نفره اکشن کرده است. استودیو 31st Union که تنها سه سال از تاسیس آن در سیلیکون ولی (Silicon Valley) ایالت کالیفورنیا میگذرد، تا به حال هیچ بازی عرضه نکرده، با این حال آنها استودیو دومی در کشور اسپانیا به لطف خرید استودیو Elite3D تاسیس کردهاند. کاندری پیش از تاسیس این استودیو، وظیفه کارگردانی عنوان Call of Duty WW2 را برعهده داشت و همچنین نقش مهمی در موفقیت چشم گیر سری بازی Dead Space در استودیو منحل شده Visceral Games داشت. لازم به ذکر است که در زمان انتشار این مطلب تاریخ انتشار و پلتفرمهای هدف بازی آنلاین استودیو 31st Union مشخص نشدهاند.
BioShock 4
انتظار طرفداران سری بازی خارق العاده BioShock بالاخره به پایان میرسد؟ طرفداران این سری بازی آخرین بار طی سال ۲۰۱۴ به کاوش دنیاهای Columbia و Rapture در BioShock Infinite: Burial at Sea پرداختند و پس از آن ما تا سال ۲۰۱۹ که شایعاتی مبنی بر توسعه نسخه جدید شنیده شد، بی خبر بودیم.
کن لوین (Ken Levine) در پروژه BioShock 4 دخیل نبوده و در دیگر استودیو تحت نظر 2K یعنی استودیو Ghost Story Games فعالیت میکند
نسخه جدید سری بازی بایوشاک در حال حاضر توسط استودیو Cloud Chamber، استودیویی تازه تاسیس به دست برخی از توسعه دهندگان نسخههای پیشین سری بازی BioShock و برخی اعضای جدید در دست توسعه است. این تیم از حضور توسعه دهندگانی بزرگ چون اسکات سینکلر (Scott Sinclair) و همچنین یکی از توسعه دهندگان سابق استودیو Firaxis یعنی کلی گیلمور (Kelly Gilmore) و یکی دیگر از توسعه دهندگان قدیمی سری بازی BioShock یعنی هوگی د لا پلنت (Hoagy de la Plante) بهره میبرد. این نکته را نیز باید در نظر داشت که کن لوین (Ken Levine) در این پروژه دخیل نبوده و در دیگر استودیو تحت نظر 2K یعنی استودیو Ghost Story Games فعالیت میکند.
در زمان انتشار این مطلب، آخرین خبر رسمی منتشر شده به این موضوع اشاره دارد که بازی BioShock 4 حداقل برای چند سال آینده در دست توسعه خواهد بود. متاسفانه طی سه سال اخیر خبر رسمی از این بازی به انتشار نرسیده، با این حال برخی شایعات و آگهی استخدام استودیو Cloud Chamber خبر از عنوانی به شدت وسیع در دنیایی جدید و بی نظیر میدهند که به لطف موتور گرافیکی آنریل انجین ۵ توسعه خواهد یافت. نسخه ریمستر سه عنوان ابتدایی سری بازی بایوشاک طی سال ۲۰۱۶ با عنوان BioShock: The Collection منتشر شد. لایو اکشن بایوشاک نیز توسط شبکه نتفلیکس در دست ساخت است.
بازی داستان محور ماجراجویی استودیو Die Gute Fabrik
استودیو دانمارکی Die Gute Fabrik به تازگی قرادادی با Private Division برای توسعه عنوانی داستان محور به امضا رسانده است. در همین راستا هانا نیکلین (Hannah Nicklin) رئیس استودیو Die Gute Fabrik چندی پیش اعلام کرد که هنوز زمان رونمایی رسمی از بازی آنها فرا نرسیده، با این حال آنها بسیار مشتاق به معرفی بازی جدید خود هستند و باور دارند عنوان Mutazione که طی سال ۲۰۱۹ به انتشار رسید کمک بسیاری در توسعه بازی جدید به آنها کرده است. این استودیو همچنین طی سال ۲۰۱۴ عنوان Sprotsfriends را توسعه داده که با بازخورد خوب کاربران روبه رو شد.
Grand Theft Auto 6
بدون شک شما از ابتدای این مطلب، منتظر این نام بودهاید. یکی از پرفروشترین فرنچایزهای تاریخ ویدیو گیم و احتمالا پر طرفدارترین سری بازی حال حاضر، بالاخره نسخهای جدید توسط استودیو خارق العاده راکستار دریافت خواهد کرد. گرچه استودیو راکستار طی سال جاری از آغاز توسعه این بازی خبر داد، ما در حدود دو سال پیش یعنی طی سال ۲۰۲۰ اخباری از توسعه این بازی شنیدیم و بسیاری باور دارند این بازی حداقل از سال ۲۰۱۸ و پس از انتشار بازی Red Dead Redemption 2 در دست توسعه است و برخی نیز باور دارند این بازی پس از انتشار بازی GTA V در سال ۲۰۱۳ در دست توسعه قرار گرفته است.
فعالان دنیای بازیهای ویدیویی باور دارند بازی GTA 6 طی سال ۲۰۲۴ یا ۲۰۲۵ به انتشار خواهد رسید
استودیو راکستار در کنار تایید توسعه این بازی، اشاره داشت که روند توسعه بسیار خوب پیش رفته و گرچه تاریخ انتشار این بازی به طور رسمی مشخص نشده، فعالان دنیای بازیهای ویدیویی باور دارند این بازی طی سال ۲۰۲۴ یا ۲۰۲۵ به انتشار خواهد رسید. از این نکته نیز نباید غافل شد که یکی از اعضای اصلی و از موسسان استودیو راکستار و همچنین یکی از کارگردانان تمام عناوین دو دهه اخیر استودیو راکستار یعنی دن هاوسر (Dan Houser) این استودیو را طی سال ۲۰۲۰ ترک کرد. البته برادر او، دیگر موسس استودیو راکستار یعنی سم هاوسر (Sam Houser) در این استودیو حضور داشته و به فعالیت خود ادامه میدهد.
در حالی که سیاستهای محافظ کارانه راکستار اخبار چندانی درباره این بازی در اختیار ما قرار نمیدهند، آخرین پتنتهای ثبت شده توسط تیک تو میتوانند اطلاعاتی محدود از جمله نحوه رفتار NPCهای این بازی را در اختیار ما قرار دهند. در سوی دیگر، کاربران باور دارند که اولین عکسهای بازی GTA 6 در نسخه ریمستر شده بازی GTA: San Andreas در مجموعه Grand Theft Auto: The Trilogy – The Definitive Edition به نمایش درآمدهاند. اگر این عکسها واقعا آن چیزی باشند که طرفداران فکرش را میکنند، ما بار دیگر به شهر وایس سیتی بر میگردیم.
فاصله بیش از ده ساله میان دو نسخه از سری بازی GTA، طولانیترین فاصله زمانی انتشار میان دو نسخه از این سری بازی محبوب است. البته همه میدانیم بازی GTA V که به تازگی نسخه نسل نهمی خود را دریافت کرده عنوانی کامل بوده و امروز نیز جز پر کاربرترین عناوین است. بازی GTA V تابدین لحظه بیش از ۱۶۰ میلیون نسخه به فروش رسانده و این در حالی است که کاربران علاقه بسیاری به صرف پول خود در دنیای GTA Online دارند.
بازی جدید کن لوین
طی سال ۲۰۱۷ بود که ۱۲ عضو سابق استودیو Irrational Games از جمله کن لوین، تصمیم به تاسیس استودیویی جدید با نام Ghost Story Games گرفتند. این استودیو که کن لوین فرد اول آن است، تابدین لحظه هیچ عنوانی به انتشار نرسانده، با این حال آنها در حال توسعه عنوانی در سبک علمی تخیلی همراه با عناصر سبک نقش آفرینی هستند.
کن لوین قصد دارد داستان این بازی را بر اساس طراحی جدید خود بنا سازد. کن لوین عقیده دارد شما میتوانید داستان بازی خود را از هزاران تکه متفاوت، ولی متصل به یکدیگر بسازید. همین موضوع این اجازه را به توسعه دهندگان داده که داستانی منعطف و قابل درک برای همگان را طرح کنند.
اولین بازی استودیو Ghost Story Games هنوز به طور رسمی معرفی نشده، با این حال کن لوین به برخی جنبههای مهم این بازی اشاراتی داشته است. بازی استودیو کن لوین از سیستم Nemesis بازی Middle-Earth: Shadow of Mordor الهام گرفته، با این حال او باور دارد سیستم طراحی شده توسط آنها، پیشرفتهتر خواهد بود. بازی استودیو Ghost Story Games به احتمال زیاد مانند سری بازی BioShock عنوانی اول شخص بوده و به لطف موتور گرافیکی آنریل انجین توسعه خواهد یافت. این بازی به احتمال زیاد فاقد کات سین خواهد بود!
به گفته لوین در سال ۲۰۱۵، بازی جدید استودیو او در دنیایی کاملا جدید و نسبتا بزرگ رخ خواهد داد. داستان بازی به بخشهایی مانند فصلهای متفاوت تقسیم میشود. شخصیت اصلی بازی به احتمال زیاد قابل شخصی سازی بوده، با این حال احتمال تغییر این تصمیم وجود دارد. حال در حدود هشت سال از آغاز توسعه این بازی گذشته و لوین طی مصاحبه با خبرگزاری بلومبرگ اعلام کرد که این بازی در جهنم توسعه قرار گرفته است. این بازی که ابتدا با ایده رخ دادن در دنیای سری بازی BioShock و حضور سه گروه متفاوت در ایستگاهی فضایی پایه ریزی شد، برای انتشار طی پاییز ۲۰۱۷ برنامه ریزی شده بود. از آن موقع تا به امروز توسعه این بازی بارها از ابتدا آغاز شده و این پروژه چندین سال به عقب رانده شده است! اگر خوشبین باشیم، این بازی امروز در مرحله خوبی از توسعه قرار داشته و استخدام کارگردانی برای بخش داستانی نوید انتشار اخبار رسمی و مهم در آینده نه چندان دور را میدهد.
نسخه ریمیک بازیهای Max Payne 1 و Max Payne 2
استودیوهای راکستار و رمدی مدتی است که آغاز به توسعه نسخه ریمیک دو بازی محبوب Max Payne 1 و Max Payne 2: The Fall of Max Payne کردهاند. تیم رمدی، توسعه دهنده نسخه اصلی این سری بازی، بار دیگر در قامت توسعه دهندگان و استودیو راکستار در قامت ناشر ظاهر شدهاند. این دو بازی با استفاده از موتور گرافیکی اختصاصی استودیو رمدی یعنی نورث لایت (Northlight) توسعه خواهند یافت.
تابدین لحظه، این دو استودیو اطلاعات چندانی از دو عنوان در دست توسعه خود منتشر نکردهاند، با این حال با توجه به بودجه تخصیص یافته به این پروژه عظیم، ما باید شاهد دو عنوان AAA باشیم. استودیو رمدی همچنین اعلام کرد که این دو بازی به طور یکجا و در یک مجموعه عرضه میشوند. نسخه ریمیک بازیهای Max Payne 1 و Max Payne 2: The Fall of Max Payne برای کنسولهای پلی استیشن ۵، ایکس باکس سری ایکس/سری اس و رایانههای شخصی منتشر خواهند شد.
بازی اکشن نقش آفرینی Moon Studios
عنوان در دست توسعه استودیو محبوب Moon عنوانی بدون نام در سبک اکشن نقش آفرینی خواهد بود که توسط استودیو Private Division به انتشار خواهد رسید. این بازی اولین مرتبه در جولای سال ۲۰۲۰ معرفی شد و متاسفانه تابدین لحظه هیچ خبر رسمی جدیدی از این بازی شنیده نشده است. ناگفته نماند در حالی که ما هیچ اطلاعی از جزئیات این بازی نداریم، استودیو Moon این بازی را فراتر از هر عنوانی که پیشتر توسعه دادهاند میداند!
از این نکته نباید غافل شده که به تازگی اخباری موثق از فضای کاری به شدت بد و طاقت فرسای این استودیو رسانهای شده که بدون شک یکی از دلایل انتشار نیافتن اخبار مرتبط با پروژه جدید آنهاست. استودیو Moon اولین عنوان خود را طی سال ۲۰۱۵ با نام Ori and the Blind Forest به انتشار رساند که نمره خیره کننده ۸.۸ از ۱۰ را کسب کرد و دنباله این بازی با نام Ori and the Will of the Wisps طی سال ۲۰۲۰ منتشر شد که عملکردی بهتر از نسخه ابتدایی داشت و نمره ۹۱ از ۱۰۰ را دریافت کرد.
پروژه معرفی نشده استودیو Hangar 13
دیگر استودیو تحت نظارت 2K یعنی Hangar 13، تیم توسعه دهنده بازی Mafia 3 نیز در حال جذب نیروی تازه نفس برای طراحی و توسعه عنوانی جدید است، با این حال هیچ اطلاعاتی درباره این بازی منتشر نشده و انتظار نداریم طی ماههای آتی نیز خبری رسمی از این بازی انتشار یابد.
پروژه جدید استودیو Hangar 13 پس از پروژه لغو شده آنها توسط تیک تو کلید خورده و باید دید آنها چه عملکردی خواهند داشت. عنوان لغو شده این استودیو که اسم رمز Volt را یدک میکشید، عنوانی در سبک اکشن سوم شخص بود که شباهتهای بسیاری با سری بازی Destiny داشت. با توجه به برخی گزارشات، شرکت تیک تو پیش از لغو توسعه این بازی، بیش از ۵۳ میلیون دلار صرف توسعه این بازی کرده و در انتها به دلیل هزینه توسعه بالا و بازخورد بسیار کم، آن را به طور کامل لغو کرده است.
دیگر پروژههای Private Division
در کنار سه پروژه بسیار مهم استودیو Private Division که پیشتر از آنها یاد شد، آنها با چهار استودیو کوچک دیگر قراردادهایی امضا کرده و هر یک عنوانی جدید در دست توسعه قرار دادهاند. این چهار استودیو شامل استودیو Evening Star، استودیو استرالیایی League of Geeks، استودیو Piccolo و همچنین استودیو Yellow Brick Games میشوند.
پروژه در دست توسعه استودیو Evening Star عنوان پلتفرمر اکشن سه بعدی بوده که به لطف موتور گرافیکی اختصاصی آنها یعنی Star Engine توسعه مییابد. موسس این استودیو پیش از راه اندازی Evening Star یکی از توسعه دهندگان اصلی عنوان Sonic Mania Plus بوده است.
استودیو League of Geeks در حال توسعه عنوانی بلند پروازانه کاملا جددید است. آنها پیشتر در سال ۲۰۱۵ بورد گیم دیجیتالی Armello را توسعه دادند.
متاسفانه اطلاعات چندانی از بازی در دست توسعه استودیو اسپانیایی Piccolo در دست نیست. پروژه جدید آنها تنها با عبارات «IP جدید خاص» معرفی شده است. این استودیو واقع در شهر بارسلونا طی سال ۲۰۱۹ اولین بازی خود با نام Arise: A Simple Story را به انتشار رساند.
در میان چهار پروژه در دست توسعه استودیوهای جدید Private Division، پروژه استودیو Yellow Brick Games بیش از سه پروژه دیگر بلند پروازانه است. عنوان در دست توسعه Yellow Brick Games در سبک اکشن نقش آفرینی بوده و توسط توسعه دهندگانی کهنه کار که وظیفه توسعه عناوینی از فرنچایزهایی مهم چون Dragon Age، Mass Effect، Watch Dogs، Rainbow Six و Assassin’s Creed را بر عهده داشتهاند توسعه مییابد. مایک لیدلو (Mike Laidlow) کارگردان بازی Dragon Age: Inquisition وظیفه رهبری این استودیو را بر عهده دارد.
استودیو Private Division طی آخرین گزارشات، از انتشار اولین پروژه خود در سال مالی ۲۰۲۴ (از آوریل ۲۰۲۳ تا مارس ۲۰۲۴( خبر داد. بازی در دست توسعه استودیو Die Gute Fabrik ممکن است اولین پروژه برای انتشار توسط Private Division باشد.
بازیهای در دست توسعه تحت نام تیک تو زیاد و البته همه آنها چشم گیر و خارق العاده هستند. فارغ از اینکه طرفدار چه سبکی هستید، بازی های تیک تو میتوانند شما را راضی نگه دارند. وجود عناوینی بزرگ چون GTA، NBA 2K، BioShock و غیره، هر کسی را از بازی های تیک تو شاد نگه میدارد. شما منتظر کدامیک از بازی های تیک تو هستید؟ فکر میکنید ابتدا شاهد انتشار کدام عنوان باشیم؟ منتظر نظرات شما هستیم.
نظرات
دیدگاه خود را اشتراک گذارید