بازی Bioshock 4 یک اثر جهان باز خواهد بود

کلاود چمبر نیرو جذب می‌کند!

بازی Bioshock 4 یک اثر جهان باز خواهد بود حمید توحیدلو ۰ ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ اخبار بازی
بازی Bioshock 4

بر اساس جدیدترین آگهی استخدام استودیوی کلاود چمبر (Cloud Chamber)، به نظر می‎رسد که بازی مورد انتظار Bioshock 4 یک اثر جهان باز خواهد بود.

بایوشاک یکی از مجموعه‌های ارزشمند و پرطرفدار صنعت بازی‌های ویدیویی به شمار می‌رود که به لطف داستان‌های عمیق و درگیرکننده و همچنین گیم‌پلی هیجان‎‌انگیز در میان بازیکنان از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار است. در حال حاضر چیزی در حدود هشت سال از انتشار آخرین نسخه‌ی سری بایوشاک تحت عنوان بایوشاک اینفینیت می‌گذرد و کمپانی 2K Games در طول این مدت طولانی فارغ از عرضه‌ی نسخه‌ی کالکشن فرنچایز، ماجراجویی جدیدی برای بازیکنان رقم نزده و این مجموعه در طول نسل هشتم به کلی غایب بوده است؛ غیبتی که در ابتدا به نظر می‌رسید بایوشاک به فراموشی سپرده شده است.

با این حال، آذر ماه دو سال پیش بود که توکی گیمز در اقدامی ناگهانی استودیوی جدیدی به نام کلاود چمبر تاسیس کرد. این استودیو از همان ابتدای کار وظیفه‌ی ساخت نسخه‌ی جدید سری بایوشاک را برعهده گرفت و در طول این مدت در سکوت خبری روی توسعه‌ی این پروژه فعالیت می‌کند. تا به امروز اطلاعات چندان زیادی در رابطه با بایوشاک جدید به اشتراک گذاشته نشده و آن‌طور که به نظر می‌رسد، بازی هنوز مراحل ساخت ابتدایی خود را در کلاود چمبر طی می‌کند. در این میان، روز گذشته این استودیو در جهت تکمیل نیروی خود برای پیش‌برد پروژه آگهی استخدام جدیدی منتشر کرده که بر اساس آن، ظاهرا بازی Bioshock 4 یک اثر جهان باز خواهد بود!

به بیان دقیق‌تر، طبق جدیدترین آگهی استخدام کلاود چمبر، این استودیو در گام نخست به دنبال جذب یک نویسنده ارشد برای ارائه‌ و روایت داستان منحصر به فرد و درگیرکننده در دنیای بایوشاک است. تیم توسعه‌دهنده در این آگهی اشاره کرده که فرد متقاضی باید توانایی لازم برای نویسندگی داستان‌های تاثیرگذار و شخصیت‌محور را داشته باشد و از همه مهم‌تر، داستان خود را در یک دنیای جهان باز روایت کند. با توجه به این که کلاود چمبر در تازه‌ترین فهرست فرصت‌های شغلی به صراحت به مجموعه‌ی بایوشاک اشاره کرده و در انتها نیز از داستان‌سرایی در یک دنیای جهان باز سخن گفته، بسیاری از معتقد هستند که بایوشاک 4 در واقع یک بازی جهان باز است.

همان‌طور که احتمالا اطلاع دارید، دو نسخه‌ی اول مجموعه بایوشاک در زیر آب و در شهری به نام Rapture جریان داشتند و این در حالی است که حوادث اثر اینفینیت، جدیدترین بازی مجموعه، در بالای آسمان‌ها و در شهری به نام کلمبیا جریان دارد. در همین راستا، استودیوی کلاود چمبر در آگوست سال گذشته میلادی آگهی استخدامی منتشر کرده بود که در آن از یک طراح باتجربه دعوت به عمل آورد. این استودیو در آگهی خود اعلام کرده بود قصد دارد دنیای جدیدی برای بازی بایوشاک 4 خلق کند که با جهان‌های قبلی مجموعه متفاوت باشد. حال، با در نظر گرفتن این موضوع و جدیدترین آگهی استخدام، Bioshock 4 نه تنها یک بازی جهان باز است، بلکه دنیای آن نیز کاملا جدید و متفاوت خواهد بود.

این اولین باری نیست که استودیوی کلاود چمبر اقدام به جذب بازی‌سازان می‌کند. چند وقت پیش بود که این استودیوی تازه تاسیس از یک برنامه نویس هوش مصنوعی دعوت به عمل آورد تا بتواند طراحی‌ها را به مرحله‌ی نهایی برساند و برای سیستم جمعیت شهری و اکولوژی قبلیه‌ای، هوش مصنوعی قدرتمندی طراحی کند. علاوه بر این‌ها، کلاود چمبر چند وقت پیش به دنبال جذب یک طراحی ارشد برای خلق جهان بازی‎ بود. 

کلی گیلمور (Kelley Gilmore) که سابقه‌ی توسعه‌ی بازی‌های Civilization و XCOM را در کارنامه خود دارد، هم‌اکنون به عنوان رئیس ارشد این استودیو انتخاب شده و وظیفه‌ی هدایت تیم را برعهده دارد. در نظر داشته باشید که کن لوین (Ken Levine)، کارگردان اصلی و خالق سری بایوشاک، هیچ نقشی در این پروژه ندارد، اما افراد معروف و نامداری در این استودیو روی ساخت بازی مشغول به کار هستند؛ افرادی که روی ساخت عناوین بزرگی همچون کال آو دیوتی، بتلفیلد و اساسینز کرید فعالیت کردند.

طبق گزارش‌های غیر رسمی، روند ساخت بازی جدید بایوشاک از سال ۲۰۱۴ میلادی در استودیوی سرتین افینیتی (Certain Affinity) آغاز شد اما مدیران توکی گیمز مدتی بعد تصمیم گرفتند تا وظیفه‌ی ساخت را به یک استودیوی داخلی بسپارند. این اتفاق نهایتا رخ داد و استودیوی کلاود چمبر اکنون جدیدترین نسخه‌ی بایوشاک را می‌سازد. در ضمن، اگر شایعه‌ها درست باشند، استودیوی کلاود چمبر توسعه‌ی پروژه‌ی را از ابتدا آغاز کرده و اثری که برای مدت کوتاهی در سرتین افینیتی ساخته می‌شد، به کلی کنار گذاشته شده است.

لازم به ذکر است که بازی جدید بایوشاک نه تنها تاریخ دقیقی برای انتشار ندارد، بلکه شرکت توکی گیمز بازه‌ی زمانی عرضه‌ی آن را نیز مشخص نکرده و استودیوی کلاود چمبر مدعی است که این اثر مورد انتظار به این زودی‌ها راهی بازار نخواهد شد. با این وجود، انتظار می‌رود که بازی در سال‌های آینده برای کنسول‌های نسل نهم ایکس‌باکس سری ایکس | اس و پلی‌استیشن 5 و همچنین پلتفرم رایانه‌ی شخصی منتشر شود.

در پایان این خبر، دیدگاه شما در رابطه با بازی Bioshock 4 و دنیای آن چیست؟ به نظر شما، آیا بازی جدید مجموعه می‌تواند موفقیت‌های نسخه‌های پیشین را تکرار کند؟ شما چه انتظارهایی از اثر جدید این فرنچایز دارید؟ فراموش نکنید که نظرات شخصی خود را با ما و دیگر کاربران رسانه سرگرمی به اشتراک بگذارید.


guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
بالا