بازی Elder Scrolls 6 تحت تاثیر Baldur’s Gate 3 قرار نمیگیرد
راه اسکایریم ادامه مییابد
به گفته یکی از اعضای سابق بتسدا بازی Elder Scrolls 6 تحت تاثیر موفقیت Baldur’s Gate 3 به استفاده از سیستمهای قدیمی صفحات آماری باز نمیگردد.
بروس نسمیت (Bruce Nesmith) عضو سابق کمپانی بتسدا (Bethesda) بعید میداند نسخه بعدی از مجموعه The Elder Scrolls از رابط کاربری مینیمال بازی اسکایریم فاصله بگیرد و به دوران ابتدایی این مجموعه نقش آفرینی با صفحات آماری کاراکترها حتی با وجود موفقیت و محبوبیت آثار تکنیکالتری چون بازی Baldur’s Gate 3 باز نخواهد گشت.
بازی Skyrim تفاوت قابل توجهی با دیگر آثار نقش آفرینی مبتنی بر دانجن و دراگونز داشت و طی آن تغییرات اساسی را در بسیاری از بخشها اعمال و در عین حال بسیاری از مکانیزمهای اصلی مجموعه TES را رها نمود. مهمترین نمونه آن به سیستم ویژگیها و ارتقای کاراکتر ارتباط داشت. از سوی دیگر اگر بخواهیم به خط سیر عناوین نقش آفرینی نگاهی بیندازیم، بازی Baldur’s Gate 3 به مکانیزمهای کلاسیک رومیزی بازگشته و علیرغم موفقیت عظیم و انکارناپذیری که این بازی داشت، نسمیت بعید میداند که بتسدا بخواهد تاثیر قابل توجهه و بزرگی را برای بازی Elder Scrolls 6 از آن بگیرد.
“من فکر نمیکنم موفقیت بازی Baldur’s Gate 3 لزوما بخواهد تغییرات اساسی را به منظور بازگشت به عقب و صفحات آماری مربوط به کاراکتر و مواردی نظیر آنها را متصور کند. چه سایر عناوین این صنعت از چنین مسیری پیروی نمایند یا خیر، من از آن اطلاعی ندارم. من به اندازه کافی باهوش نیستم که چنین چیزی بگویم، اما فکر میکنم با بازی Skyrim، شرکت بتسدا میخواست اثری داشته باشد که از مسیر کلی خودش خارج شود.”
نسمیت ادامه داد “شما چنین رویکردی را در تمامی جوانب اسکایریم مشاهده میکنید. شخص تاد هاوارد (Todd Howard) یکی از طرفداران این موضوع است که تنها زمانی به رابط کاربری نیاز باشد که پلیر برای انجام کاری به آن نیاز داشته باشد. بنابراین هر آن چیزی که در بازی مشاهده میکنید تنها دنیای آن است. شما فقط دنیای بازی را مشاهده میکنید.”
نظرات
دیدگاه خود را اشتراک گذارید