قسمت بعدی Elder Scrolls چه ویژگیهایی باید داشته باشد؟
سازنده سابق بتسدا توضیح میدهد
یکی از سازندگان سابق استودیو بتسدا به تازگی توضیح داده که قسمت بعدی Elder Scrolls به مانند سایر دنبالههای این کمپانی باید چه ویژگیهای داشته باشد.
بروس نسمیت (Bruce Nesmith) از اعضای سابق بتسدا (Besthesda) که سابق کار روی عناوینی چون بازی Daggerfall، بازی Oblivion، بازی Fallout 3، بازی Fallout 4، بازی Starfield را داشته و به عنوان طراح ارشد روی بازی Skyrim نیز کار کرده، به تازگی اقدام به گفتگو با کانال یوتیوب Kiwi Talkz کرده، توضیح داده که یک دنباله موفق و باکیفیت باید چه ویژگیهایی داشته باشد و بتسدا باید چه کارهایی انجام دهد تا اطمینان حاصل کند بازی مورد انتظار The Elder Scrolls 6 بتواند در حد و اندازههای Skyrim ظاهر شود.
نسمیت اینگونه توضیح داد که “وقتی ما تصمیم به ساخت یک نسخه دنباله میگیریم، به چیزهای متفاوتی مینگریم. شما باید در نظر بگیرید که چه کارهایی را باید به مانند گذشته تکرار کنید، چه کارهایی را باید به صورت متفاوت انجام دهید و چه کارهای جدیدی را باید انجام دهید. سپس باید برای هر کدام از این موارد پاسخ قابل ملاحظهای داشته باشید. اگر یک نسخه دنباله شامل هیچ چیز متفاوتی با نسخه قبلی خود نشود، تنها یک دنباله معمولی محسوب میشود.”
نسمیت در ادامه به این موضوع پرداخت که پلیرها خواستار وجود حس آشنا با بازیهای گذشته هستند و این مسئلهای است که قسمت بعدی Elder Scrolls نیز باید آن را رعایت کند. “اگر بتسدا نسخه جدیدی از این مجموعه بسازد و در آن مواردی وجود نداشته باشد که در بازیهای قبلی استفاده شده بودند، برای مثال وجود مکانها و سرزمینها آشنا، این مسئله احتمالا موجب ناامیدی برخی از مخاطبین خواهد شد.”
حال آن که همه چیز نباید به مانند گذشته بماند و در این راستا نسمیت به سیستم دیالوگ پیادهسازی شده در بازی Fallout 4 اشاره کرد که چندان مورد استقبال قرار نگرفت. به همین دلیل این سیستم در بازیهای بعدی مورد استفاده قرار نگرفت و در بازی Starfield از سیستم دیالوگی مشابه با بازی Skyrim استفاده شد. “اینها مثالهایی از مواردی هستند که با تغییر مواجه میشوند و یا به همان شکل قبلی باقی میمانند، اما اساسا یک نسخه دنباله باید شامل موارد جدید باشد.”
“اگر شما موارد جدیدی را در بازی قرار دهید مخاطب اقدام به تجربه آن میکند. ما موارد جدیدی در بازی Skyrim داشتیم. وجود اژدهایان شماره یک آنها بودند. از سوی دیگر سیستم داستانی درخشان بازی نیز بود که در آن دنیای بازی به اقدامات پلیر واکنش نشان میداد و این ویژگی با استقبال بسیار مطلوبی نیز همراه شد.” با این حال به گفته نسمیت، نسخه جدید این مجموعه باید هر سه بخش توضیح داده شده را به خوبی رعایت کند.
نظرات
دیدگاه خود را اشتراک گذارید