شایعه: ریمستر و دنباله Bloodborne در استودیوی بلوپوینت گیمز ساخته می‌شود

خبری از فرام‌سافتور نیست!

ریمستر و دنباله Bloodborne

شواهد امر گویای این موضوع است که استودیوی نامدار بلوپوینت گیمز با همکاری فرام‌سافتور در حال حاضر روی ساخت ریمستر و دنباله Bloodborne فعالیت می‌کند.

اینکه بلادبورن یکی از ارزشمندترین عناوین انحصاری پلی‌استیشن برشمرده می‌شود، برهیچکس پوشیده و پنهان نیست. اثری که چیزی نزدیک به شش سال از عرضه‌ی آن توسط استودیوی فرام‌سافتور و شرکت سرگرمی‌های تعاملی سونی می‌گذرد و به لطف گیم‌پلی مهیج و درگیرکننده، توانست خود را به یکی از بهترین و پرطرفدارترین آثار نقش آفرینی تبدیل کند. داستان این بازی محبوب در یک شهر خیالی به نام یارنام جریان دارد که اتمسفر منحصر به فرد محیط و شباهت زیاد آن با طراحی‌های دوره‌ی ویکتوریایی، حساب این بازی را از دیگر آثار هم سبک خود جدا کرده و هواداران بی‌شماری در سراسر جهان دارد.

در حال حاضر بسیاری از بازیکنان بی‌صبرانه منتظر معرفی نسخه‌ی بعدی مجموعه هستند و در این میان، چند وقتی است گمانه‌زنی‌های متعددی در خصوص ساخت نسخه ریمستر بازی به گوش می‌رسد که تحقق آن با توجه به موفقیت‌های چشمگیر فرنچایز چندان هم دور از انتظار نیست. در تازه‌ترین این گزارش‌ها، ظاهرا این بار استودیوی بلوپیونت گیمز، خالق بازی ریترنال، وظیفه‌ی توسعه‌ی دنباله Bloodborne و همچنین ساخت یک نسخه‌ی ریمستر از بازی اصلی را برعهده گرفته و استودیوی فرام‌سافتور به عنوان تیم پشتیبان در این پروژه همکاری می‌کند.

به بیان دقیق‌تر، چندی پیش کالین موریارتی، یکی از نویسندگان صنعت بازی‌های ویدیویی، در حساب شخصی توییتر خود اعلام کرد که برخلاف انتظارها، استودیوی بلوپوینت گیمز ساخت دنباله و ریمستر Bloodborne را در دستور کار خود دارد. او مدعی است که استودیوی بلوپوینت گیمز در ساخت ریمستر بازی‌های قدیمی مهارت زیادی دارد و بازسازی موفق Demon’s Souls برای کنسول پلی‌استیشن 5 مهر تایید بر این موضوع می‌زند. علاوه بر این‌ها، دستاوردهای بی‌نظیر ریمستر آنچارتد و ریمیک Shadow of the Colossus هم محبوبیت این شریک قدیمی سونی را در میان سایر استودیوها افزایش داده و هیچ شکی در توانایی‌ها و استعدادهای اعضای این استودیو نیست.

بر اساس گفته‌های کالین موریارتی، بلوپوینت گیمز در وهله‌ی اول روی ساخت ریمستر بلادبورن فعالیت می‌کند و پس از انتشار موفق آن، ممکن است روی توسعه‌ی دنباله‌ی مجموعه متمرکز شود. در حال حاضر اطلاعات چندان زیادی در این زمینه در دست نیست و در نظر داشته باشید که کمپانی سونی و استودیوهای آن هیچ واکنشی در رابطه با ادعای فوق از خود نشان نداده‌اند. بدین ترتیب، اگرچه این گفته‌ها در حد یک شایعه هستند، اما یک سری شواهد موجود نشان می‌دهد که اظهارات کالین موریارتی چندان هم اشتباه نبوده و می‌توان منتظر عرضه‌ ریمستر و دنباله‌ی این مجموعه از سوی اعضای بلوپوینت گیمز ماند.

این نویسنده معروف حوزه ویدیو گیم پیش از برگزاری رویداد پلی‌استیشن در سال جاری میلادی، به معرفی بازی جدید استودیوی اینسامنیاک گیمز تحت عنوان Marvel’s Wolverine اشاره کرده بود. ادعایی که بعدها به حقیقت پیوست. از طرفی، اگر اخبار دنیای بازی‌ها را در رسانه سرگرمی دنبال کرده باشید، احتمالا اطلاع دارید که چندی پیش کمپانی سونی، بلوپوینت گیمز را به طور رسمی خریداری کرد و این استودیو در حال حاضر به عنوان یکی از بازی‌سازهای سونی به شمار می‌رود.

همچنین، این اولین باری نیست که گزارش‌ها از ساخت ریمستر بلادبورن حکایت دارند. در همین راستا، اواخر خرداد ماه امسال بود که تیم راجرز (Tim Rogers)، خالق محتوا و سازنده سابق بلادبورن، در صفحه‌ی شبکه‌ی اجتماعی توییتر خود اعلام کرد که این عنوان به‌زودی برای کنسول پلی‌استیشن 5 عرضه می‌شود و کاربران به راحتی قادر به اجرای آن در رزولوشن 4K و همچنین نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه خواهند بود. در کنار این بهبودها، یک سری بافت‌ها به نسل نهم ارتقا می‌یابد و گرافیک فنی و کیفیت بصری محیط بازی تفاوت چشم‌گیری با نسخه‌ی فعلی خواهد داشت. بر این اساس و با توجه به موفقیت‌های بازی و محبوبیت زیاد آن در میان بازیکنان، توسعه‌ی ریمستر کاملا منطقی به نظر می‌رسد.

ریمستر و دنباله Bloodborne

در طرف مقابل، کمی بعد از خرید استودیو توسط پلی‌استیشن، مارکو تراش، رئیس بلوپوینت گیمز، در پیامی اعلام کرد که تیم سازنده در حال حاضر روی ساخت بازی اورجینال خود کار می‌کند و اثر آن‌ها یک ریمستر و حتی ریمیک نیست. این ادعا می‌تواند تمامی گفته‌های کالین موریارتی را رد کند، چرا که بازسازی بلادبورن به عنوان بازی اورجینال بلوپوینت گیمز تلقی نمی‌شود. با این حال، شاید مقصود هر دو، بازی Bloodborne 2 باشد که اگرچه یک آی‌پی جدید نیست، اما همچنان یک اثر اصلی محسوب می‌شود و انتشار موفقیت‌آمیز آن می‌تواند دستاوردهای بزرگی را برای سازندگان رقم بزند. البته، طبق این اظهارات ضد و نقیض، بهتر است کمی دست نگه داشته و منتظر واکنش سونی و بلوپوینت گیمز باشیم.

در خلال این گفته‌ها، بد نیست اشاره کنم که استودیو فرام‌سافتور در حال حاضر روی ساخت یک بازی جدید به نام Elden Ring مشغول به کار بوده و نتظارها از این اثر جدید تا حدودی بالا است. طبق اعلام شرکت ناشر، بازی در یکم بهمن ماه سال جاری (مصادف با بیست و یکم ژانویه سال ۲۰۲۲ میلادی) برای کنسول‌های ایکس‌باکس وان، ایکس‌باکس سری ایکس، ایکس‌باکس سری اس، پلی‌استیشن 4 و پلی‌استیشن 5 و همچنین پلتفرم رایانه‌ی شخصی منتشر می‌شود. به علاوه، شایعه شده که فرام‌سافتور در کنار ساخت اثر مذکور، روی ساخت یک بازی کاملا جدید فعالیت می‌کند که این عنوان به طور انحصاری برای کنسول‌های سونی عرضه خواهد شد.

در پایان این خبر، دیدگاه شما در رابطه با انتشار ریمستر و همچنین دنباله بازی Bloodborne توسط استودیوی بلوپوینت گیمز چیست؟ به نظر شما، آیا استودیوی فرام‌سافتور از توسعه‌ی بازی‌های جدید این فرنچایز محروم می‌شود؟ شما چه انتظارهایی از بازی جدید بلادبورن دارید؟ فراموش نکنید که نظرات شخصی خود را با ما و دیگر کاربران رسانه سرگرمی به اشتراک بگذارید.


guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
بالا