برگزیده
Deadpool
1%
  • 0/10

با پرفروش‌ترین بازی‌های سال ۲۰۲۲ آشنا شوید

سهم بالای فروش بازی‌های دیجیتالی

با پرفروش‌ترین بازی‌های سال ۲۰۲۲ آشنا شوید ۰ ۳۰ آذر ۱۴۰۱ اخبار بازی کپی لینک
پرفروش ترین بازی های سال ۲۰۲۲

بر اساس تازه‌ترین گزارش منتشر شده از سوی رسانه گیمز اینداستریز، بازی Call of Duty Modern Warfare 2 در صدر پرفروش ترین بازی های سال ۲۰۲۲ در آمریکا قرار دارد.

کمتر از ده روز به آغاز سال نو میلادی باقی مانده و طبق روال همیشه، در آخرین روزهای سال شاهد ارائه گزارش‌های مختلفی در رابطه با عملکرد بازی‌ها در طول یک سال گذشته هستیم. در همین راستا، ساعاتی پیش رسانه سرشناس گیمز اینداستریز فهرست پرفروش ترین بازی های سال ۲۰۲۲ میلادی در سه کشور ایالات متحده آمریکا، انگلستان و ژاپن را به اشتراک گذاشت که از عملکرد بی‌نظیر بازی کال آو دیوتی مدرن وارفر ۲ و فیفا ۲۳ حکایت دارد.

همان‌طور که پیش‌تر موسسه آماری NPD گزارش داده بود، بازی Call of Duty Modern Warfare 2 در صدر پرفروش‌ترین بازی‌های سال جاری به چشم می‌خورد. رده دوم این جدول به بازی تحسین‌شده الدن رینگ، برنده بهترین بازی سال در مراسم گیم اواردز، تعلق دارد. با توجه به علاقه زیاد گیمرهای ایالات متحده به فوتبال آمریکایی، اثر Madden NFL 23 جایگاه سوم این رده‌بندی را به خود اختصاص داده است.

در بریتانیا، شرایط تا حدودی متفاوت است؛ به طوری که جدیدترین شبیه‌ساز فوتبال شرکت الکترونیک آرتز یعنی FIFA 23 موفق به تصاحب رده اول جدول شده است. با توجه به محبوبیت زیاد فوتبال در میان بازیکنان اروپایی و همچنین برگزاری رقابت‌های جام جهانی در قطر، این صدرنشینی چندان هم دور از انتظار نبود. در مکان دوم، بازی پرطرفدار کال آو دیوتی مدرن وارفر ۲ حضور داشته و جایگاه سوم نیز در اختیار Pokemon Legends: Arceus قرار دارد.

در کشور ژاپن، Splatoon 3، از آثار انحصاری نینتندو سوییچ، از تمام رقیبان خود پیشی گرفته و در رده نخست جدول دیده می‌شود. دو بازی Elden Ring و Madden NFL 23 نیز به ترتیب در رده‌های دوم و سوم این رده‌بندی قرار گرفته‌اند. به طور کلی، از دیگر آثار پرفروش سال ۲۰۲۲ میلادی می‌توان به گاد آو وار رگناروک، هورایزن فوربیدن وست و LEGO Star Wars: The Skywalker Saga اشاره کرد.

پرفروش ترین بازی های سال ۲۰۲۲

در ادامه می‌‌توانید فهرست پرفروش ترین بازی های سال ۲۰۲۲ میلادی آمریکا، انگلستان و ژاپن را مشاهده کنید:

پرفروش‌ترین بازی‌های سال ۲۰۲۲ در آمریکا

  1. Call of Duty: Modern Warfare 2
  2. Elden Ring
  3. Madden NFL 23
  4. LEGO Star Wars: The Skywalker Saga
  5. God of War Ragnarok
  6. Pokemon Legends: Arceus
  7. Pokemon Scarlet – Violet
  8. Horizon Forbidden West
  9. FIFA 23
  10. MLB: The Show 22

پرفروش‌ترین بازی‌های سال ۲۰۲۲ در انگلستان

  1. FIFA 23
  2. Call of Duty: Modern Warfare 2
  3. Pokemon Legends: Arceus
  4. Horizon Forbidden West
  5. Pokemon Scarlet – Violet
  6. LEGO Star Wars: The Skywalker Saga
  7. Mario Kart 8 Deluxe
  8. God of War Ragnarok
  9. Nintendo Switch Sports
  10. Elden Ring

پرفروش‌ترین بازی‌های سال ۲۰۲۲ در ژاپن

  1. Splatoon 3
  2. Elden Ring
  3. Madden NFL 23
  4. LEGO Star Wars: The Skywalker Saga
  5. God of War Ragnarok
  6. Pokemon Legends: Arceus
  7. Pokemon Scarlet – Violet
  8. Horizon Forbidden West
  9. FIFA 23
  10. MLB: The Show 22

تمام ماجرا به این گزارش خلاصه نشده و رسانه گیمز اینداستریز به سهم فروش دیجیتالی بازی‌ها نیز اشاره کرده است. در واقع، این رسانه مدعی است که در سال جاری میلادی، چیزی در حدود ۷۲ درصد از مجموع فروش جهانی بازی‌های کنسولی به طور دیجیتالی بوده و سهم فروش نسخه فیزیکی آن‌ها برابر با ۲۸ درصد است.

البته، در گروه بازی‌های کامپیوتر، سهم فروش بازی‌ها به صورت دیجیتالی به بیش از ۹۸ درصد رسیده که به عبارتی می‌توان گفت که تقریبا تمام آثار این پلتفرم به طور دیجیتالی فروخته می‌شوند. در صورتی که فروش بازی‌ها در تمام پلتفرم‌ها را در نظر بگیریم، حدود ۹۴.۲ درصد از کل فروش بازی‌ها در سراسر جهان به طور دیجیتالی بوده و فروش نسخه فیزیکی بازی‌ها فقط ۵.۸ درصد را تشکیل می‌دهد.

ذکر این نکته مهم است که برخی از شرکت‌های ناشر از جمله نینتندو و توکی گیمز آمار و ارقام فروش نسخه دیجیتالی بازی‌های خود را در اختیار رسانه‌ها قرار نمی‌دهند. بر این اساس، ممکن است که سهم فروش دیجیتالی بازی‌ها در واقعیت از مقدار فوق نیز بیشتر باشد. به طور کلی، به وضوح روشن است که به مرور زمان تمایل بازیکنان به خرید دیجیتالی بازی‌ها بیشتر می‌شود.

در میان این گفته‌ها، بهتر است بدانید که مجموع درآمد بازی‌های دیجیتالی در سال ۲۰۲۲ میلادی از مرز ۱۷۲.۸ میلیارد دلار عبور کرده که این رقم نسبت به سال گذشته چیزی در حدود ۴ درصد کاهش یافته است. از طرفی، فروش کلی بازی‌های فیزیکی در سال جاری میلادی نیز برابر با ۱۰.۷ میلیارد اعلام شده که در مقایسه با آمار سال گذشته میلادی، با کاهش ۱۰.۱ درصدی روبه‌رو شده است.

در پایان این گزارش، دیدگاه شما در رابطه با پرفروش ترین بازی‌ های سال ۲۰۲۲ در آمریکا، انگلستان و ژاپن چیست؟ شما کدام یک از آثار فوق را تجربه کرده‌اید؟ فراموش نکنید که نظرات خود را با ما و دیگر کاربران رسانه سرگرمی به اشتراک بگذارید.




نظرات

دیدگاه خود را اشتراک گذارید
اشتراک
به من اطلاع بده
guest

0 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی‌ترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
View all comments