1%
  • 0/10

گزارش مالی ایکس‌باکس: افزایش درآمد ۶۴ درصدی به لطف قرنطینه خانگی

گزارش مالی ایکس‌باکس در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۰

گزارش مالی ایکس‌باکس: افزایش درآمد ۶۴ درصدی به لطف قرنطینه خانگی ۰ ۰۲ مرداد ۱۳۹۹ گزارش فروش (گیم) کپی لینک
گزارش مالی ایکس‌باکس

مایکروسافت شب گذشته، گزارش مالی سه ماه پایانی سال مالی ۲۰۲۰ را منتشر کرد. این گزارش روند رو به رشد بخش ایکس‌باکس را با رشدی ۶۴ درصدی نسبت به دوره‌ی مالی قبل نشان می‌دهد.

اخیرا مایکروسافت گزارش مالی خود را منتشر کرده است که به سه ماه پایانی یا چارک چهارم سال ۲۰۲۰ مربوط می‌شود؛ گزارشی که در آن کسب‌و‌کار ایکس‌باکس با رشدی ۶۴ درصدی نسبت به بازه‌‌ی زمانی مشابه در سال مالی گذشته همراه بوده است. در حالی که هنوز هشت ماه تا پایان سال باقی مانده است، شاهد انتشار گزارش سه ماهه چهارم سال مالی ۲۰۲۰ توسط مایکروسافت هستیم. این موضوع، به این دلیل است که سال مالی شرکت‌های فناروی با سال تقویمی تفاوت دارد و به چهار دوره‌ی سه‌ماهه یا به اصطلاح چارک تقسیم می‌شود.

میزان درآمد چارک چهارم بخش گیمنیگ با رشدی ۶۴ درصدی، اکنون به ۱/۳ میلیارد دلار افزایش یافته است که بیشتر ناشی از فروش محتوا و سرویس‌های مختلف مربوط‌به ایکس‌باکس است که ۱/۲ میلیارد دلار از این درآمد را تشکیل می‌دهد. به گفته مایکروسافت، دلیل این را می‌توان عملکرد خوب عناوین ترد‌پارتی و قوانین محدودسازی رفت‌وآمد در دوران همه‌گیری ویروس کرونا دانست. زیرا در دوران قرنطینه‌ی خانگی، افراد بیش‌تری به سرگرمی‌های دیجیتالی نظیر بازی‌های رایانه‌ای روی آورده‌اند.

درآمد بخش سخت‌افزار Xbox رشدی ۴۹ درصدی نسبت به بازه زمانی مشابه در سال گذشته را نمایش می‌‎دهد. این در حالی است که به‌نظر می‌رسد مایکروسافت تولید ایکس‌باکس وان ایکس و مدل دیجیتالی ایکس‌باکس وان اس را متوقف کرده است و خود را برای عرضه ایکس‌باکس سری ایکس در کریسمس سال جاری آماده می‌کند.

سرویس Xbox Game Pass

 آن‌طور که گزارش مالی ایکس‌باکس نشان می‌دهد، شمار کاربران سرویس ایکس‌باکس لایو (Xbox Live) با رشدی خیره کننده مواجه بوده؛ به‌طوری که مایکروسافت مجبور شد تا به طور موقت امکان اسفاده از پروفایل‌های سفارشی Xbox را به منظور کاهش فشار روی سرورها غیرفعال کند. 

ساتیا نادلا (Satya Nadella)، مدیر عامل مایکروسافت، پیرو این گزارش تازه، موفقیت مالی ایکس‌باکس در چارک پایانی سال ۲۰۲۰ را «پیشرفتی غیرمنتظره» نامید و گفت شمار کاربران اشتراکی سرویس ایکس‌باکس گیم پس (Xbox Game Pass) برای کنسول و رایانه‌های شخصی با رشدی قابل‌توجه همراه بوده است. او همچنین از بازی Minecraft  به عنوان یک محرک خاص برای کسب‌وکار گیمینگ شرکت یاد کرد و خاطرنشان کرد: با در نظر گرفتن این سه ماه، ۱۳۲ میلیون کاربر فعال ماهانه دارد.

مایکروسافت انتظار دارد این رشد در چارک ابتدایی سال مالی ۲۰۲۱ میلادی نیز ادامه یابد. انتظار می‌رود درآمد بخش ایکس‌باکس در سال مالی ۲۰۲۱ به سرویس استریم ابری xCloud ، عرضه کنسول نسل نهمی ایکس‌باکس سری ایکس و بازی‌های مربوط به آن متکی باشد. پیرو همین موضوع مایکروسافت قصد دارد از ساعت ۲۰:۳۰ امشب به وقت ایران با برگزاری مراسمی ویژه به‌شکل آنلاین، از اولین بازی‌های انحصاری کنسول نسل بعدی خود رونمایی کند.

شما می‌توانید این مراسم را از طریق  ویژه‌برنامه‌ی سرگرمی و راس ساعت ۱۹:۳۰ امشب به صورت زنده دنبال کنید.




نظرات

دیدگاه خود را اشتراک گذارید
guest

0 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی‌ترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
View all comments