#مهسا_امینی

چرا احتمال موفقیت ریمستر Red Dead Redemption خیلی بیشتر از GTA است؟

اهمیت استودیو سازنده!

ریمستر Red Dead Redemption

شایعه ساخت ریمستر Red Dead Redemption اخیرا توسط بسیاری از کاربران دست به دست می‌شود، با این وجود به باور برخی افراد اگر واقعا چنین اقدامی از سوی شرکت راکستار گیمز انجام شود، درصد موفقیت آن نسبت به آنچه که از ریمستر سه گانه GTA دیدیم به شدت بیشتر خواهد بود! اما دلیل این نظر چیست؟

یکی از داغ‌ترین موضوعاتی که طی یک ماه گذشته در دنیای گیم توسط کاربران دنبال شده، مربوط به ریمستر سه بازی قدیمی از سری پرطرفدار GTA بوده است. این خبر ابتدا توسط خود شرکت راکستار گیمز منتشر شد و طرفداران بعد از مدت‌ها شنیدن شایعات مختلف، بالاخره یک تاییدیه دریافت کردند تا منتظر عرضه این عناوین ریمستر باشند. با این حال، اوضاع وقتی خراب شد که تریلر رسمی ریمستر سه گانه GTA بالاخره در شبکه‌های مجازی و استریم، به دست کاربران رسید. در این تریلر، برخی پیشرفت‌های گرافیکی نشان داده شد که به دید بسیاری از افراد، هرگز قابل قبول نبودند! اما حداقل بعد از بازخورد منفی که کاربران ثبت کرده بودند، امیدوار بودیم که محصول نهایی کمی با بهبود کیفیت ارائه شود؛ کاری که هرگز انجام نشد!

در واقع بازی GTA: The Trilogy The Definitive Edition به خاطر داشتن انواع و اقسام باگ‌ها و طراحی عجیبی که در نشان دادن شخصیت‌ها دارد، اخیرا به یک موضوع مناسب برای میم‌های خنده‌دار کاربران تبدیل شده است! با این حال سازندگان در یک پیام رسمی از کاربران عذرخواهی کرده و سپس با چند به روزرسانی جدید، برخی از این مشکلات را برطرف کردند. اما در هر صورت، باز هم خیلی از مسائل مربوط به این بازی هنوز وجود دارند و نظر افراد درباره آن نیز تغییر چندانی نکرده است.

به هر حال ریمستر کردن سه گانه GTA می‌توانست به یک شاهکار دیگر از راکستار گیمز تبدیل شود که خاطرات گذشته بازیکنان قدیمی را با تجربه دوباره این عناوین، اینبار با گرافیکی بهتر زنده می‌کند، ولی متاسفانه این کار به درستی انجام نشد. اما آیا دلیل واقعی آن را می‌دانید؟

علت اصلی شکست خوردن ریمستر سه گانه GTA چیست؟

چندین سال پیش، بازی‌های محبوبی از سری جی تی ای مانند GTA III، GTA: Vice City و GTA: San Andreas توسط یک استودیو تحت حمایت راکستار گیمز، به نام گرو استریت گیمز (Grove Street Games) برای پلتفرم‌های اندروید و iOS پورت شدند. در واقع کار اصلی این استودیو، ساختن پورت‌های موبایلی بود و با عرضه این عناوین نیز سازندگان سعی کردند تا مقداری گرافیک بازی را نسبت به آنچه که در پلتفرم رایانه شخصی، پلی استیشن 2 و ایکس باکس 360 دیده بودیم ارتقا دهند که تا حدودی هم با موفقیت همراه شد.

حال بماند که کار کردن با صفحه لمسی و چیدمان دکمه‌های آن سختی‌های خود را داشته و چقدر اعضای این استودیو برای آوردن این پورت‌ها زحمت کشیده‌اند، اما نکته اصلی اینجاست که تخصص این افراد، کار کردن روی پورت موبایلی بوده، نه بازی کنسولی! به همین دلیل نیز وقتی که ساخت ریمستر سه گانه GTA توسط این استودیو اعلام شد، متوجه شدیم که در واقع بازی‌های ریمستر شده در این لیست، همان پورت‌های موبایلی هستند که حال ارتقا پیدا کرده و برای کنسول‌های نسل نهمی و هشتمی عرضه شده‌اند!

این یعنی به جای اینکه نسخه پلی استیشن 2 بازی مجددا در دست کار قرار بگیرد، همان نسخه دست و پا شکسته اندرویدی سن آندرس آورده شده و یک ریمستر نه‌چندان حرفه‌ای روی آن اعمال شده که نتیجه کار را خراب کرده است. با این وجود، اخیرا خبرهایی هم از ریمستر بازی قدیمی و پرطرفدار Red Dead Redemption شنیده می‌شود؛ عنوانی که شاید ارتقا گرافیکی آن خیلی بهتر انجام شود!

چرا ریمستر Red Dead Redemption موفق خواهد شد؟

همانطور که اشاره شد، ساخت ریمستر سه گانه GTA، از روی پورت‌های موبایلی و توسط استودیویی انجام شده که در این کار مهارت دارد. با این وجود، آیا بازی Red Dead Redemption هیچ وقت برای پلتفرم‌های اندروید و iOS پورت شده است؟ هرگز!

دقیقا به همین دلیل نیز می‌توان امیدوار بود که شرکت راکستار گیمز، روی ریمستر Red Dead Redemption بیشتر کار کرده و آن را همانطور که باید و شاید، از روی بازی اصلی که برای کنسول‌های پلی استیشن 3 و ایکس باکس 360 عرضه شده بود بسازد. حداقل بازی اصلی هرقدر هم که باگ داشت، کله شخصیت‌ها را مثل ریمستر سه گانه GTA کوچک‌تر از بدن نشان نمی‌داد و زیر پل‌های آن هم قطرات باران نفوظ نمی‌کردند! همچنین اگر حتی استودیو گرو استریت گیمز (که حتما انتخاب نمی‌شود) برای این ریمستر به کار گرفته شود، قطعا باز هم نتیجه کار با ریمستر از روی همان طرح اصلی بهتر خواهد شد.

جدای از این موارد نیز قاعدتا شرکت راکستار گیمز با نظرات منفی که از سوی منتقدان و طرفداران با ساخت ریمستر سه گانه جی تی ای دریافت کرده، سعی می‌کند تا کار بعدی خود را کمی بهتر انجام دهد. همچنین هنگام ریمستر یک بازی، اکثرا سازندگان جزئیات تازه‌ای را هم به بازی در قالب یک ماموریت مخفی، منو جدید یا … اضافه می‌کنند؛ کاری که در ریمستر سه گانه جی تی ای چندان شاهد آن نبودیم و احتمالا برای RDR انجام خواهد شد.

اما نظر شما درباره ریمستر Red Dead Redemption چیست؟ آیا این عنوان می‌تواند برخلاف GTA: The Trilogy The Definitive Edition طرفداران را راضی نگه دارد؟


guest

5 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی‌ترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
View all comments
بالا