انتشار بازی The Medium به سال ۲۰۲۱ میلادی موکول شد

باز هم به خاطر کرونا

انتشار بازی The Medium

استودیوی بلوبر تیم (Bloober Team) چندی پیش طی پیامی رسما اعلام کرد که انتشار بازی The Medium به خاطر مشکلات ناشی از فراگیری ویروس کرونا به اوایل بهمن ماه موکول شده است.

چند ماه پیش بود که شرکت مایکروسافت در جریان مراسم اینساید ایکس‌باکس (Inside Xbox) با همکاری استودیوی بلوبر تیم از بازی جدید و نسل بعدی خود تحت عنوان The Medium رونمایی کرد. اثری که داستان آن حول شخصیتی به نام ماریان می‌چرخد که پس از مشاهده تصاویری از قتل یک دختر جوان، به یک هتل متروکه رفته و برای پی بردن به اسرار این ماجرا، به طور مداوم در هر دو دنیای واقعی و مردگان در حال تعامل بوده و قادر به برقراری ارتباط با ارواح است.

ایده جاه‌طلبانه‌ی تعامل همزمان میان دو دنیای متفاوت باعث شد تا سازندگان به کلی قید انتشار بازی برای کنسول نسل هشتم را بزنند و به همین خاطر، The Medium را می‌توان یکی از عناوین انحصاری نسل نهم ردموندی‌ها دانست. در همین راستا، اواسط مهر ماه بود که تیم سازنده با انتشار تریلری، از عرضه‌ی بازی در روز بیستم آذر ماه امسال (مصادف با ۱۰ دسامبر سال ۲۰۲۰ میلادی) خبر داد. با این حال، به نظر می‌رسد که فرآیند ساخت و توسعه‌ی بازی مطابق برنامه‌ریزی سازندگان پیش نرفته و فراگیری ویروس کرونا و بازگشت دوباره‌ی محدودیت‌ها و قوانین سخت‌گیرانه برای مقابله با گسترش این اپیدمی، دردسرهای جدیدی را سد راه بلوبر تیم قرار داده است.

به بیان دقیق‌تر، تیم توسعه‌دهنده ساعاتی پیش در بیانیه‌ای رسما اعلام کرد که به دلیل مشکلات ناشی از شیوع ویروس کرونا و همچنین جلوگیری از انتشار همزمان بازی با دیگر عناوین، انتشار بازی The Medium با یک و نیم ماه تاخیر روبه‌رو شده و حال قرار است که بازی در تاریخ ۹ بهمن ماه سال جاری (مصادف با ۲۸ ژانویه سال ۲۰۲۱ میلادی) برای سه پلتفرم ایکس‌باکس سری ایکس، سری اس و رایانه‌های شخصی روانه بازار شود.

بر اساس گفته‌های استودیوی بلوبر تیم، دلیل این تاخیر یک و نیم ماهه بیشتر به شیوع ویروس کرونا و بازگشت محدودیت‌ها در لهستان بازمی‌گردد. آن‌طور که به نظر می‌رسد، روند افزایشی ابتلا به این بیماری باعث شده تا دولت لهستان برای مهار و کنترل گسترش آن بار دیگر قوانین آمد و شد و همچنین محدودیت‌ها را اجرایی کند. با این حال، ویروس کرونا تنها عامل این تاخیر کوتاه مدت نیست و جلوگیری از انتشار همزمان بازی با سایر عناوین، از دیگر عوامل این تصمیم و بدقولی به شمار می‌رود. همان‌طور که احتمالا اطلاع دارید، چندی پیش انتشار بازی مورد انتظار Cyberpunk 2077 تا روز بیستم آذر ماه (مصادف با ۱۰ دسامبر سال جاری میلادی) عقب افتاد. از آنجا که این عنوان جزء یکی از بزرگ‌ترین آثار نسل هشتم محسوب می‌شود و گیمرهای بی‌شماری بی‌صبرانه منتظر انتشار آن هستند، بی‌شک انتشار همزمان The Medium با این اثر تاثیر به شدت منفی در فروش و سود استودیوی بلوبر تیم خواهد گذاشت. از این رو، تاخیر یک و نیم ماه برای امتناع از هرگونه ضرر و زیان احتمالی تصمیم بسیار منطقی‌ای به نظر می‎رسد.

در پایان این خبر، بد نیست اشاره کنم که اگر قصد تجربه‌ی این عنوان روی پلتفرم رایانه‌ی شخصی را دارید، چندی پیش استودیوی بلوبر تیم از مشخصات کامل سیستم مورد نیاز و سیستم پیشنهادی بازی پرده برداشت که برای مشاهده جزئیات، اینجـــــــا کلیک کنید. از آنجا که با یک بازی نسل نهمی روبه‌رو هستیم، سیستم ارائه‌ی شده برای اجرای آن تقریبا قدرتمند بوده که تیم سازنده ایده Dual Reality Rendering یا همان نمایش دو دنیای متفاوت به صورت همزمان را از مهم‌ترین دلایل قدرتمند بودن سیستم مورد نیاز بازی می‌داند.


guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
بالا