#مهسا_امینی

بازی The Medium برای کنسول‌های نسل هشتم پورت نمی‌شود

سازندگان برنامه‌ای برای انجام این کار ندارند

بازی The Medium کنسول‌های نسل هشتم

استودیوی بلوبر تیم (Bloober Team) چندی پیش طی پیامی رسما اعلام کرد که به خاطر محدودیت‌های سخت افزاری و قدرت پایین کنسول‌های نسل هشتم به نسبت ایکس‌باکس سری ایکس، هیچ برنامه‌ای برای پورت بازی The Medium روی پلتفرم‌های نسل کنونی ندارد.

اگر رویداد اینساید ایکس‌باکس (Inside Xbox) ماه گذشته ردموندی‌ها را دنبال کرده باشید، حتما اطلاع دارید که در جریان این مراسم استودیوی بلوبر تیم از بازی جدید و نسل بعدی خود تحت عنوان The Medium رونمایی کرد. داستان این عنوان به نحوی است که بازیکنان به طور مداوم می‌توانند در دو جهان مختلف در تعامل باشند که به همین خاطر، بی‌شک دنیا و نقشه آن بسیار بزرگ‌تر از عناوین کنونی خواهد بود. در پی این ایده‌ی جالب، گویا سخت افزار کنسول‌های نسل هشتم قادر به پردازش همزمان تمامی المان‌های این دو جهان نیست و از این رو، تیم توسعه‌دهنده به خاطر محدودیت‌های سخت افزاری، هیچ برنامه‌ای برای انتشار بازی برای ایکس‌باکس وان ندارد.

یاچک جیمبا (Jacek Zięba)، تهیه کننده بازی The Medium، ساعاتی پیش در گفت‌وگو با وب‌سایت رسمی ایکس‌باکس اعلام کرد که رفت و آمد مداوم میان دو جهان بازی باعث شده تا پردازش‌های گرافیکی این عنوان بسیار بالا برود و به همین خاطر، کنسول‌های نسل هشتم به دلیل بهره‌مندی از سخت افزارهای نسبتا ضعیف، قادر به اجرای بازی نخواهند بود. بر این اساس، به نظر می‌رسد که بازی The Medium یک اثر میان نسلی نیست و دارندگان ایکس‌باکس وان نباید منتظر عرضه‌ی بازی برای پلتفرم خود باشند.

یاچک جیمبا در این خصوص توضیح می‌دهد:

به لطف سخت افزار قدرتمند کنسول‌های نسل بعدی، ما به راحتی می‌توانیم تمامی اهداف و ایده‌های مورد نظر در بازی The Medium را پیاده کنیم. البته، هیچ شکی نیست که از لحاظ تئوری، شما می‌توانید قید برخی از ایده‌ها را بزنید، اما این موضوع برای بازی ما صادق نیست چرا که صرف نظر از ایده [رفت و آمد میان دو جهان] به معنای تغییر کامل هسته و گیم‌پلی بازی است.

با توجه به گفته‌های فوق، به نظر می‌رسد که پیاده سازی قابلیت رفت و آمد همزمان بین دو جهان در کنسول‌های نسل هشتم عملا غیرممکن است و چه بسا سازندگان در صورت تمایل برای انتشار بازی روی ایکس‌باکس وان، به لحاظ سخت افزاری و فنی قادر به انجام این امر نخواهند بود. در ادامه، یاچک جیمبا اعلام کرد که هرچند سخت افزار ایکس ‌باکس سری ایکس به تیم سازنده اجازه داده تا بازی را واقع‌گرایانه‌تر از همیشه خلق کنند، اما تمرکز اصلی آن‌ها روی گیم‌پلی بازی است.

بازی The Medium کنسول‌های نسل هشتم

او معتقد است که تیم توسعه‌دهنده با استفاده از قدرت شگفت انگیز پردازنده مرکزی (CPU) و پردازنده گرافیکی (GPU)‌ کنسول ایکس‌باکس سری ایکس، امکان رفت و آمد سریع و بدون وقفه میان دو جهان را برای بازیکنان فراهم کرده‌اند. البته، سرعت بالای هارد دستگاه نیز در تحقق این موضوع بی‌تاثیر نبوده و این جابه‌جایی‌های سریع را می‌توان مدیون SSD کنسول بود. آن‌طور که به نظر می‌رسد، استودیوی بلوبر تیم به دنبال خلق اتمسفر و جهانی است که از هر لحاظ، بازیکنان را غرق خود کند. به همین دلیل، یاچک جیمبا در انتهای مصاحبه یکبار دیگر تاکید کرد که هیچ برنامه‌ای برای پورت بازی روی پلتفرم‌های نسل هشتم ندارد و تنها بازی در کنسول ایکس‌باکس سری ایکس می‌تواند همان تجربه‌ی مورد نظر سازندگان را به ارمغان بیاورد.

با همه‌ی این‌ها، تا به امروز شماری از شرکت‌های بازی‌سازی از عناوین جدید خود پرده برداشته‌اند که علاوه بر انتشار روی ایکس‌باکس سری ایکس و پلی‌استیشن 5، برای عرضه روی ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن 4 نیز برنامه‌ریزی شده‌اند.

در پایان این خبر، لازم به ذکر است که بازی ترسناک The Medium در ماه دسامبر سال جاری میلادی (آذر یا دی) برای کنسول ایکس‌باکس سری ایکس و پلتفرم رایانه‌های شخصی منتشر خواهد شد.


guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
بالا