پخش زنده مسابقه زولا👀
1%
  • 10/10

نگاهی به پایان بازی Suicide Squad: Kill The Justice League

جهان‌های موازی و اتفاقات تمام نشدنی

نگاهی به پایان بازی Suicide Squad: Kill The Justice League ۷ ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ اخبار بازی کپی لینک

پایان بازی Suicide Squad: Kill The Justice League  علی رغم بازخورد‌های مثبتی که داخل استیم دارد ولی از نظر منتقدان و کارشناسان یک شکست بزرگ‌ برای استودیوی راک‌استدی (Rocksteady) به حساب می‌آید.

عنوان جدید جوخه انتحاری با داستان سرایی و پابان‌بندی افتضاح خود سیل عظیمی از انتقاد‌ها و نارضایتی‌ها را به همراه داشته است. حضور پر‌رنگ فمنیست، شخصیت پردازی پر‌ از ایراد (حداقل برای کرکتر‌های مرد)، عدم پایبندی به کامیک‌ها و از همه مهم‌تر توهین به شخصیت‌های بزرگ دنیای DC (بازهم فقط شخصیت‌های مرد) و صد‌ها مشکل ریز و درشت باعث شده تا نتوانیم باورکنیم که واقعا این بازی را راکستدی ساخته است؟ این استدودیو از عرضه سه‌گانه شاهکار بتمن تا به امروز دستخوش تغیرات زیادی شده، بسیاری از افراد مهم و کلیدی این استودی را ترک کرده‌اند و دیگر راک‌استدی آن آزادی عمل سابق را ندارد؛ با این حال بسیاری از افراد دوست دارند که بدانند سرنوشت لیگ‌عدالت و ابرقهرمان‌های محبوبمان چه می‌شود و انتهای این داستان به کجا می‌رسد؟

پایان بازی Suicide Squad: Kill The Justice League همان طور که از نامش پیداست از قبل اسپویل شده است! داستان از جایی شروع می‌شود که برینیاک(Brainiac)، اعضای لیگ عدالت را شست‌وشوی مغزی داده و اکنون ابرقهرمان‌های DC در تلاش برای نابودی زمین هستند؛ ظاهرا واندروومن(Wonder Woman) بخاطر نیرو‌های خدایی‌اش (اولین حضور فمنیست در بازی) در برابر برینیاک مصون است و با کمک آماندا والر و جوخه انتحاری یا همان Task Force X دربرابر برینیاک و لیگ‌عدالت ایستادگی می‌کنند، اعضای لیگ‎‌عدالت را می‌کشند و در نهایت برینیاک را هم از سر راه بر‌ می‌دارند؛ جهان نجات پیدا می‌کند و همه چیز به حالت اول خود باز می‌گردد. ولی یک بازی سرویس محور (live Service)باید حالا حالا ها داستان برای گفتن داشته باشد که بازی جوخه انتحاری احتمالا برای مدت طولانی داستان خود را داشته باشد؛ بله درست حدس زدید، جهان‌های موازی که امروزه بلای جان داستان‌های ابرقهرمانی شده.

در ابتدای بازی Suicide Squad: Kill The Justice League به جهان Earth2 سفر می‌کنیم؛ جهانی که برینیاک در آن پیروز شده. در زمین شماره 2 با نسخه جهان موازی Lex Luthor ملاقات می‌کنیم. با توجه به کشته شدن Lex در زمین1، اکنون جوخه انتحاری با کمک این نسخه از Lex  باید با اعضای لیگ عدالت که قوی‌تر هم شده‌اند مبارزه کنند. Lex یادآوری می‌کند که درکل 13 برینیاک در کل جهان وجود دارد که باید همه آن‌ها را نابود کنیم. همین داستان نشان دهنده شیوه و مسیر راه بازی برای فصل‌های آینده و داستان‌های تکراری بیشتر است چرا که در انتهای داستان ما تنها یکی از برینیاک‌ها را کشته‌ایم و 12 برینیاک دیگر باقی‌مانده اند، به عبارتی باید 12 مرتبه دیگر همین کار‌ها را این بار با سناریویی دیگر انجام دهیم. شاید این امر به خودی خود مشکل خاصی نداشته باشد ولی عدم پایبندی سازندگان به کامیک‌های DC Universe سبب بی اطمینانی طرفداران و نگرانی‌ آن‌ها نسبت به آینده مجموعه می‌شود. برای مثال به یک نمونه کوچک اشاره میکنم: جایی در داستان بازی، شخصیت گینگ شارک(King Shark) حلقه گرین لنتر (Green Lantern) را دستش می‌کند اما سازندگان هیچ توجهی به این موضوع نکرده‌اند که حلقه خود صاحبش را انتخاب می‌کند و امکان استفاده زوری از آن نیست. 

درست است که در پایان بازی Suicide Squad: Kill The Justice League تمام اعضای لیگ عدالت در دنیای زمین1 کشته شده‌اند ولی همچنان جهان‌های موازی بی‌شماری وجود دارد که سازنده‌ها می‌توانند بتمن و سوپرمن‌های دیگری را به بازی دعوت کنند، درست همان کاری که با جوکر کردند و آن را از جهان موازی به بازی آوردند.

تئوری‌ دیگری که طرفداران در شبکه‌های اجتماعی در حال بحث در‌باره آن هستند این است که؛ در سکانس مبارزه واندروومن و سوپرمن، علی رغم مسموم شدن سوپرمن با سنگ کریپتونات ولی باز هم سوپرمن با تمام قدرت به مبارزه ادامه می‌دهد و یا در سکانسی دیگر انگشت قطع شده فلش دوباره رشد می‌کند، پس این احتمال وجود دارد که اعضای لیگ عدالت توانایی بازترمیم خود را به لطف برینیاک به دست آورده‌اند و قرار است در فصل‌های آینده شاهد بازگشتشان چه در قالب ویلن و چه در قالب شخصیت قابل کنترل باشیم.

به نظر شما ساخت این دسته از عناوین سرویس محور درست است یا سازنده‌ها باید به ساخت بازی‌های تک نفره و داستان محور خود باز گردند؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.




نظرات

دیدگاه خود را اشتراک گذارید
اشتراک
به من اطلاع بده
guest

7 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی‌ترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
View all comments