روند ساخت Squadron 42 به کجا رسیده است؟

بخش داستانی Star Citizen همچنان در دست تولید است

روند ساخت Squadron 42

استودیوی کلاود ایمپریوم گیمز با انتشار یک بیانیه‌ی رسمی، جزئیات تازه‌ای را از روند ساخت Squadron 42 یا همان بخش داستانی بازی Star Citizen به اشتراک گذاشت.

Star Citizen را می‌توان یکی از بازی‌های پرحاشیه‌ی یک دهه‌ی گذشته دانست. این عنوان در سال ۲۰۱۲ میلادی روی وب سایت کیک‌استارتر قرار گرفت تا از این طریق بتواند سرمایه‌ی مورد نیاز برای توسعه را به دست بیاورد. سازندگان در کلاود ایمپریوم گیمز به خواسته‌ی خود رسیده و نهایتا دو میلیون دلار جمع‌آوری شد. Star Citizen قرار بود سال ۲۰۱۴ برای کاربران رایانه‌های شخصی عرضه شود اما روند ساخت مطابق انتظار پیش نرفت و انتشار تاخیر خورد. با این حال، بخش‌هایی از بازی تحت عنوان «ماژول» در اختیار کاربران قرار گرفت تا قبل از عرضه‌ی رسمی فرصت تجربه‌ی گیم‌پلی را داشته باشند.

بعد از انتشار ماژول‌ها، کلاود ایمپریوم گیمز به فروش محتواهای داخل بازی روی آورد و از این طریق، سرمایه‌ی ساخت را به رقم قابل‌توجه ۳۰۰ میلیون دلار رساند. در همین بین، بسیاری از شرکت‌ها و اشخاص که Star Citizen را پروژه‌ای جاه‌طلبانه می‌دیدند، مبالغ هنگفتی را در اختیار تیم توسعه قرار دادند که مجموع پول‌ها به ۶۳ میلیون دلار می‌رسد. با وجود بهره‌مندی از چنین سرمایه‌ی عظیمی، تیم توسعه هنوز نتوانسته به دستاورد خاصی در روند ساخت دست یابد. از همه مهمتر، این بازی چندنفره و شبیه‌ساز هیچ حضوری در رویدادهای مهم نداشته تا علاقه‌مندان نسبت به آینده‌اش امیدوار شوند؛ موضوعی که نگرانی‌هایی را نسبت به سرنوشت بازی به وجود آورده است. البته در طول این سال‌ها اتفاقات مثبتی هم رخ دادند که برای مثال می‌توان به معرفی Squadron 42 اشاره کرد. این بازی داستان‌محور بوده و قصه‌اش در دنیای Star Citizen جریان دارد.

استودیوی کلاود ایمپریوم گیمز با انتشار یک ویدیو جزئیات تازه‌ای را از روند ساخت Squadron 42 منتشر کرد. این ویدیو بیش از یک ساعت زمان داشته و در بخش‌های ابتدایی خود، اعضای تیم توسعه را نشان می‌دهد که درباره‌ی ایده‌های مختلفی صحبت می‌کنند. سپس شاهد نمایش ویدیوی گیم‌پلی از فضای داخلی ایستگاه فضایی هستیم. ویدیو در بخش‌های پایانی تمرکز خود را روی المان‌های داستانی می‌دهد. برای مثال، اگر شخصیت اصلی در هنگام گفتگو با یک NPC به طرف دیگری نگاه کند، کاراکتر مقابل صحبت‌های خود را قطع می‌کند. در ضمن، این ویدیو The Briefing Room نام داشته و قسمت اول از یک مجموعه است. تیم توسعه قصد دارد تا زمان عرضه‌ی بازی، هر از چند گاهی ویدیوهای این چنینی را در فضای مجازی به اشتراک بگذارد تا علاقه‌مندان از روند پیشرفت پروژه اطلاع داشته باشند. برای تماشای قسمت اول می‌توانید به این لینک مراجعه کنید.

کریس رابرتس (Chris Roberts) که به عنوان کارگردان روی Star Citizen و Squadron 42 کار می‌کند، در کنار ویدیو یک متن نسبتا بلند به اشتراک گذاشت. او در بخشی از نوشته‌ی خود به نسخه‌ی بتای بازی اشاره کرد که قرار بود قبل از پایان سه ماهه‌ی دوم سال جاری میلادی در دسترس علاقه‌مندان قرار گیرد. رابرتس ضمن تاکید بر اینکه اعضای تیم به سختی مشغول تلاش هستند گفت فاصله‌ی زیادی تا آماده شدن نسخه‌ی بتا دارند. این بازیسازی آمریکایی-بریتانیایی در بخش دیگری از نوشته‌ی خود به کمکاری تیم در زمینه‌ی نمایش میزان پیشرفت پروژه به منظور رفع نگرانی‌ها و جلوگیری از به وجود آمدن حواشی بیشتر اعتراف کرد. 

کارگردان Squadron 42 نهایتا گفت این بازی زمانی عرضه می‌شود که کاملا آماده شده باشد. کریس رابرتس تاکید کرد انتشار یک محصول در شرایطی که به طور کامل آماده نشده، بی‌احترامی به تمامی افرادی است که برایش زحمت کشیده‌اند.


guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
بالا