ظاهرا سرنوشتی تلخ در انتظار یکی از محصولات مورد انتظار یوبیسافت قرار دارد
ظاهرا نگرانیها بیمورد نبوده است
تام هندرسون افشاگر مشهور و قابلاعتماد صنعت ویدیو گیم در توییتهای اخیر خود به روند ساخت Beyond Good and Evil 2 پرداخته است.
میشل آنسل (Michel Ancel) که با خلق سری بازیهای ریمن شناخته میشود، با مشارکت یوبیسافت یک بازی به نام Beyond Good and Evil را توسعه داد و در نوامبر ۲۰۰۳ میلادی روانه بازارهای جهانی کرد. عنوان مزبور به واسطه انیمیشنها، فضاسازی و داستان تحسین منتقدان را برانگیخت و با وجود انتقادهایی به مبارزات و عملکرد فنی، نامزد دریافت جایزه بهترین بازی سال از مراسم Game Developers Choice Awards شد. محصول یوبیسافت همچنین به مرور زمان در لیست آثار کالت قرار گرفت و طرفداران فراوانی در سراسر جهان پیدا کرد. هر چند، در زمان انتشار عملکرد تجاری ضعیفی را به ثبت رساند تا یک شکست تجاری تلقی شود.
فروش پایین Beyond Good and Evil باعث شد یوبیسافت تمایلی برای سرمایهگذاری روی قسمت دوم نداشته باشد. با این حال، میشل آنشل سرانجام توانست نظر مثبت شرکت را جلب کرده و کار روی پروژه را آغاز کند. طی چند سال نخست توسعه نه تنها خبری از ویدیوهای رسمی نبود، بلکه اطلاعات چندانی از داستان یا ویژگیهای جدید گیم پلی به اشتراک گذاشته نشد. این شرایط ادامه داشت تا اینکه E3 2017 از راه رسید و در جریان آن قسمت دوم به صورت کامل رونمایی شد؛ عنوانی که در واقع یک پیش درآمد است. با معرفی رسمی انتظار میرفت فعالیت تیم روابط عمومی افزایش یافته و شاهد تریلر و اطلاعات بیشتری باشیم اما این اتفاق نیافتد و تیم در سکوت فرو رفت. سکوت سازندگان به مرور زمان باعث شد شایعههای نگرانکنندهای در فضای مجازی منتشر شود.
تام هندرسون (Tom Henderson) یکی از افشاگرهای مشهور و قابلاعتماد صنعت ویدیو گیم به شمار میرود. او قبل از اینکه Battlefield 2042 رسما معرفی شود، بخشهایی از تریلر رونماییاش را با فالوئرهای خود به اشتراک گذاشته بود. هندرسون اخیرا توییتهایی را منتشر کرده که به روند ساخت Beyond Good and Evil 2 اختصاص دارند؛ توییتهایی که تایید میکنند نگرانیها بیمورد نبوده و محصول مورد انتظار یوبیسافت شرایط خوبی ندارد. در ادامه میتوانید متن هندرسون را مطالعه کنید:
Beyond Good and Evil 2 پس از ورود به فاز اولیه توسعه و به خاطر نبود چشمانداز مشخص دچار بحران شده است؛ بحرانی که با جدایی میشل آنسل در سپتامبر ۲۰۲۰ شدت بیشتری پیدا کرد.
مشکلات به همینجا ختم نمیشود. Beyond Good and Evil 2 در حال حاضر با جاهطلبیهای یوبیسافت و برنامهریزیهایش برای دیگر بازیهای آینده تناسبی ندارد. عنوان مزبور را Skull & Bones 2.0 میدانند و اگرچه هنوز به صورت رسمی متنفی نشده، برخی از توسعهدهندگان گمان میکنند این اتفاق دیر یا زود رخ میدهد.
در صورتی که اخبار را دنبال نمیکنید، Skull & Bones یکی از محصولات یوبیسافت است که چند سال پیش وارد فاز توسعه شد اما همچنان در دست ساخت است. دلیل این اتفاق را باید مشخص نبودن چشمانداز تیم توسعه جستجو کرد که باعث شد بخشهای مختلف بازی بارها و بارها تغییر کند؛ برای مثال، سازندگان در یک برهه میخواستند بازی را در دریای کارائیب روایت کنند اما بعد ها تصمیم گرفتند اتفاقات را در یک سرزمین خیالی به تصویر بکشند. در حال حاضر هم تمرکز روی داستانپردازی در اقیانوس هند قرار دارد. این بازی هنوز تاریخ یا حتی پنجره انتشار ندارد.
میشل آنسل نه تنها از تیم توسعه Beyond Good and Evil 2 جدا شده، بلکه به فعالیتش در صنعت ویدیو گیم خاتمه داده تا بتواند تمرکزش را روی گشت و گذار در حیات وحش قرار دهد.
نظرات
دیدگاه خود را اشتراک گذارید