انتشار نسخهی ریمیک Resident Evil 4 احتمالا به تاخیر افتاده است
کپکام استودیوی سازنده را تغییر داده است
اگر گزارشی که چندی پیش به فضای مجازی راه یافت حقیقت داشته باشد، انتشار نسخهی ریمیک Resident Evil 4 عقب افتاده است.
پس از اینکه ساخت نسخهی ریمستر یا ریمیک بازیهای قدیمی و کلاسیک به یک ترند پرطرفدار در ویدیو گیم تبدیل شد، کپکام تصمیم گرفت شانس خود را در این زمینه امتحان کند. از همین رو، Resident Evil 2 را به صورت کامل بازسازی کرد و به بازار فرستاد. این محصول به واسطهی جلوههای بصری امروزی، بهبودهای صورت گرفته در گیمپلی و همچنین وفاداری به نسخهی اصلی بازخوردهای بسیار خوبی را دریافت کرد و فروش بالایی را به ثبت رساند. شرکت ژاپنی حدودا یک سال بعد نسخهی ریمیک Resident Evil 3 را عرضه کرد. عملکرد این بازی در زمینهی بازخوردها و همچنین دستیابی به رقمی بالا در فروش قابلقبول بود اما به هیچ وجه نتوانست موفقیتهای محصول پیشین را تکرار کند.
با در نظر گرفتن روندی که کپکام در پیش گرفته بود، گمانهزنیهایی به وجود آمد مبنی بر اینکه ناشر ژاپنی به سراغ Resident Evil 4 میرود؛ گمانهزنیهایی که به حقیقت تبدیل شدند. در شرایطی که مدت زیادی از انتشار ریمیک Resident Evil 3 نمیگذشت، شایعاتی در فضای مجازی پیچید که از موافقت کپکام با ساخت نسخهی بازسازی Resident Evil 4 خبر میدادند. آن گزارشهای غیررسمی همچنین مدعی شده بودند محصول مورد نظر در سال آیندهی میلادی از راه میرسد. اینطور که به نظر میرسد، روند توسعه با فراز و نشیبهایی روبرو شده و این محصول دیرتر از آنچه انتظار میرفت به دست مصرفکننده خواهد رسید.
اگر گزارشی که چندی پیش روی خروجی Video Games Chronicle قرار گرفت صحت داشته، انتشار نسخهی ریمیک Resident Evil 4 با تاخیر مواجه شده است. با توجه به متن، Capcom Division 1 که سابقهی کار روی نسخههای مختلف رزیدنت اویل و دویل می کرای را در پروندهی خود دارد، وظیفهی توسعه را بر عهده گرفته است. پیش از این، ام-تو (M-Two) پروژه را جلو میبرد. ام-تو، یک استودیوی نسبتا جدید است که چندی پیش توسط تاتسویا مینامی (Tatsuya Minami) مدیرعامل سابق پلاتینیوم گیمز تاسیس شد. این مجموعه در ساخت ریمیک Resident Evil 3 مشارکت داشت و همین موضوع هم باعث شد وظیفهی ساخت ریمیک Resident Evil 4 را بر عهده بگیرد. در ضمن، کارمندان ام-تو هنوز در پیشبرد پروژه مشارکت دارند اما بار اصلی روی دوش توسعهدهندگان کپکام دیویژن وان قرار گرفته است.
طبق آنچه در گزارش Video Games Chronicle آمده، ام-تو قصد داشت بخش به بخش Resident Evil 4 را بازسازی کرده تا تفاوتهای میان نسخهی اصلی و ریمیک را به کمترین میزان ممکن برسد. در حالی که مدتی از آغاز پروژه میگذرد، کپکام تغییر عقیده داده و ترجیح میدهد سختگیری چندانی روی شباهت نسخهی اصلی و نسخهی بازسازی نداشته باشد. از همین رو، میخواهد قابلیتها و ایدههای کاملا جدیدی را به نسخهی ریمیک اضافه کند. نویسندهی مطلب گفت تغییر برخی اهداف در میانهی راه اتفاق مرسومی در میان استودیوها از جمله کپکام به شمار میرود اما چیزی که اینبار اتفاق افتاده، تغییر کامل مسیر تولید است. از همین رو، احتمالا بازی با تاخیر مواجه شده و برای انتشار در سال ۲۰۲۲ میلادی آماده نمیشود.
عوامل مختلفی باعث شدند ریمیک Resident Evil 3 نتواند موفقیتهای ریمیک Resident Evil 2 را تکرار کند. یکی از آنها، عدم وفاداری به نسخهی اصلی بود. با در نظر گرفتن این موضوع، عجیب است که کپکام سعی دارد رویکرد مشابهی را در قبال Resident Evil 4 اتخاذ کرده و به تیم تولید اجازه دهد تغییراتی را در جنبههای مختلف اعمال کند.
نظرات
دیدگاه خود را اشتراک گذارید