1%
  • 0/10

تیم سازنده ریمیک Prince of Persia تغییر کرد

یوبی‌سافت مونترال وارد عمل شد

تیم سازنده ریمیک Prince of Persia تغییر کرد ۰ ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ اخبار بازی کپی لینک
سازنده ریمیک Prince of Persia

بر اساس بیانیه‌ی اخیر شرکت یوبی‌سافت، از این پس شعبه‌ی مونترال به عنوان تیم سازنده جدید ریمیک Prince of Persia The Sands of Time روی این پروژه فعالیت می‌کند.

چیزی در حدود یازده سال از انتشار جدیدترین بازی سری پرطرفدار شاهزاده‌ی پارسی می‌گذرد؛ فرنچایزی که با اقتباس از داستان‌های پارسی و خاورمیانه، روایت جذابی از ماجراجویی‌های یک شاهزاده را روایت می‌کند. در طول یک دهه‌ی اخیر گمانه‌زنی‌های زیادی در رابطه با ساخت دنباله‌ی یا ریبوت مجموعه به گوش رسیده و هر از چند گاهی نیز شاهد انتشار جزئیاتی از بازسازی این عنوان محبوب بودیم.

با این وجود، مجموعه‌ی پرنس آو پرشیا مشابه شماری از فرنچایزهای پرطرفدار شرکت یوبی‌سافت از جمله اسپلینتر سل در نسل هشتم به کلی غایب بوده و چه بسا به نظر می‌رسید که این سری تا حدودی به فراموشی سپرده شده است؛ تا اینکه در جریان رویداد آنلاین Ubisoft Forward در سال ۲۰۲۰ میلادی، کمپانی فرانسوی یوبی‌سافت با انتشار یک تیزر کوتاه به طور رسمی از نسخه‌ی ریمیک بازی Prince of Persia The Sands of Time پرده برداشت.

در زمان رونمایی، وظیفه‌ی توسعه‌ی بازی به یوبی‌سافت پانا و یوبی‌سافت بمبئی محول شد تا این دو استودیو با همکاری یکدیگر روی اولین پروژه‌ی ریمیک خود فعالیت کنند. در همین حین، شرکت ناشر از انتشار بازی در ماه ژانویه سال ۲۰۲۱ میلادی خبر داد. با این حال، متاسفانه روند ساخت بازسازی شاهزاده‌ی پارسی مطابق با انتظارها پیش نرفته و در پی مشکلات فراوان، عرضه‌ی بازی تا به امروز برای چندمین بار متوالی عقب افتاده است.

در همین راستا، ساعاتی پیش شرکت یوبی‌سافت در پیامی رسما اعلام کرد که از این پس شعبه‌ی مونترال یوبی‌سافت در کانادا مسئولیت اصلی ساخت بازی را برعهده دارد و دو استودیوی یوبی‌سافت پانا و بمبئی دیگر نقشی در این پروژه نخواهند داشت. خوشبختانه روند توسعه‌ی بازی از ابتدا شروع نمی‌شود و استودیوی مونترال با بررسی دقیق ابعاد پروژه، پروسه‌ی ساخت آن را ادامه می‌دهد. با توجه به این مورد، ممکن است که تغییر تیم سازنده ریمیک Prince of Persia تاثیری در تاریخ انتشار بازی نگذارد.

یوبی‌سافت در این زمینه توضیح می‌دهد:

از این پس روند توسعه‌ی ریمیک شاهزاده‌ی پارسی توسط استودیوی مونترال، خالق سه‌گانه‌ی Sands of Time Trilogy، ادامه خواهد یافت. این تصمیم گامی بسیار مهمی است و این استودیو با تکیه بر تمامی دستاوردهای یوبی‌سافت پونا و یوبی‌سافت بمبئی، زمان لازم برای بازنگری و جمع‌بندی این پروژه را در اختیار دارند. آن‌ها قصد دارند بهترین تجربه‌ی ممکن از این بازسازی کلاسیک را برای شما به ارمغان بیاورند. ما از تمامی هواداران برای حمایت‌های مستمر صمیمانه تشکر کنیم. مطمئن باشید که ما جزئیات بیشتری از پیشرفت‌های این پروژه با شما به اشتراک خواهیم گذاشت.

همان‌طور که اشاره کردم، تاریخ انتشار بازسازی پرنس آو پرشیا تا به امروز دستخوش تغییراتی زیادی شده است. بر اساس تازه‌ترین گفته‌های شرکت ناشر، این عنوان احتمالا تا پیش از آوریل سال ۲۰۲۳ میلادی (تا اوایل فروردین سال ۱۴۰۲) از راه می‌رسد. هرچند، با توجه به تغییر تیم سازنده بازی، ممکن است که انتشار آن بار دیگر عقب بیافتند. گفتنی است که هنوز پلتفرم‌های هدف نسخه‌ی ریمیک Prince of Persia مشخص نشده، اما انتظار می‌رود که بازی برای کنسول‌های نسل هشتم و نهم ایکس‌باکس و پلی‌استیشن و همچنین رایانه‌ی شخصی منتشر شود.

داستان این عنوان در قرن نهم میلادی جریان دارد؛ جایی که شاهزاده به همراه پدرش و همچنین ارتشی عظیم در حال سفر در کشور هند هستند تا به ملاقات سلطان آزاد بروند. در طول این مسیر، وزیر خائن آن‌ها را برای حمله به کاخ ماهاراجه تحریک می‌کند تا بدین ترتیب بتواند به یک ساعت شنی دست پیدا کند. پس از پایان حمله، شاهزاده به درخواست وزیر خنجر زمان را در شن‌ها فرو می‌کند که به دنبال آن، تقریبا تمام جمعیت شهر به موجودات شیطلانی تبدیل شدند. در پی این اتفاق، شاهزاده با تمام تلاش خود سعی بر بازگردان شرایط به حالت قبل دارد. در حین این ماجراجویی، یک دختر به نام فرح هم او را در این مسیر پرفراز و نشیب همراهی می‌کند.

در پایان این خبر، دیدگاه شما در رابطه با تغییر تیم سازنده ریمیک Prince of Persia The Sands of Time چیست؟ به نظر شما، آیا تیم توسعه‌دهنده جدید می‌تواند این عنوان را در زمان مقرر به دست هواداران برساند؟ شما چه انتظارهایی از بازسازی شاهزاده‌ی پارسی دارید؟ فراموش نکنید که نظرات شخصی خود را با ما و دیگر کاربران رسانه سرگرمی به اشتراک بگذارید.




نظرات

دیدگاه خود را اشتراک گذارید
اشتراک
به من اطلاع بده
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments