سونی استودیوی بازی‌سازی Firesprite را خریداری کرد

گسترش جامعه پلی‌استیشن!

سونی استودیوی بازی‌سازی Firesprite را خریداری کرد حمید توحیدلو ۰ ۱۸ شهریور ۱۴۰۰ اخبار بازی
استودیوی Firesprite بازی The Persistence

شرکت سرگرمی‌های تعاملی سونی چندی پیش با انتشار پیامی به طور رسمی اعلام کرد که استودیوی بازی‌سازی فایراسپرات (Firesprite) را خریداری کرده است.

کمتر از یک سال از شروع نسل نهم صنعت بازی‌های ویدیویی و عرضه‌ی کنسول‌های جدید ایکس‌باکس و پلی‌استیشن به بازار می‌گذرد و کمپانی‌های مایکروسافت و سونی تا به امروز اقدامات مختلفی در راستای حفظ و گسترش جامعه‌های خود انجام داده‌اند. یکی از مهم‌ترین آن‌ها، خرید استودیوهای بازی‌سازی است که هر دو شرکت در این زمینه تا حدودی عملکرد خوبی دارند؛ برای مثال، چندی پیش ردموندی‌ها شرکت بتزدا را با تمامی استودیوهای زیرمجموعه خریداری کردند و در طرف مقابل، ژاپنی‌ها هم در طول ماه‌های اخیر صاحب استودیوهای هاوس مارک و نیکسز سافتور شدند.

حال به نظر می‌رسد که خرید استودیوهای بازی‌سازی توسط سونی تنها به این موارد محدود نمی‌شود و این کمپانی همچنان به دنبال گسترش استودیوهای زیرمجموعه خود است. در همین راستا، دقایقی پیش آقای هرمن هولست، مدیر استودیوهای جهانی پلی‌استیشن، در بلاگ رسمی پلی‌استیشن در پیامی اعلام کرد که فایراسپرایت به طور رسمی به خانواده بزرگ سونی ملحق شده است.

مدیر استودیوهای جهانی پلی‌استیشن در این خصوص توضیح می‌دهد:

پس از چند همکاری مشترک با فایراسپرات که شامل بازی‌های The Playroom و The Playroom VR هم می‌شود، با افتخار و خوشحالی اعلام می‌کنیم که این استودیو به عنوان چهاردهمین استودیو به خانواده پلی‌استیشن ملحق شده است. تعدادی از بازی‌سازان سابق ما در استودیوی لیورپول بخش سرگرمی‌های تعاملی سونی هم به این تیم ملحق شده‌اند که ما به تمام آن‌ها خوش‌آمد می‌گوییم.

هرمن هولست در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به موفقیت‌های فایراسپرات، اعلام کرد که اعضای این تیم ایده‌های جدید و جاه‌طلبانه‌ای در سر دارند و شرکت سونی به لطف اعضای آن، تنوع و تعداد بازی‌های انحصاری خود را افزایش خواهد داد. همان‌طور که انتظار می‌رود، استودیوی مذکور از این پس وظیفه‌ی بهنیه‌سازی عناوین فرست پارتی پلی‌استیشن را برعهده دارد که این موضوع به خاطر موفقیت‌های چشمگیر برای ژاپنی‌ها از اهمیت زیادی برخوردار است. او در این رابطه می‌گوید:

فایراسپرات یک استودیوی خلاق و جاه طلبی است که در خصوص خلق تجربه‌های بی‌نظیر و نمایش قدرت‌های سخت افزاری تبحر زیادی دارد. در واقع، مهارت‌های تاکتیکی و ویژگی‌های مثال زدنی آن‌ها به کمک و جامعه پلی‌استیشن کمک می‌کند تا کاتالوگ عناوین انحصاری و فرست پارتی خود را به طرز قابل توجهی گسترش دهیم. من فکر می‌کنم که همه بازیکنان نسبت به آینده هیجان‌زده خواهند شد.

در طرف مقابل، مدیران استودیوی Firesprite نیز در پیامی ضمن تایید این خبر و ابراز خرسندی، اعلام کردند که همکاری با شرکت سونی یک افتخار بزرگ برای آن‌ها تلقی می‌شود و تمامی اعضا تمام تلاش خود را برای خلق بهترین تجربه‌های ممکن به کار می‌گیرد و در آینده بهترین‌ها را برای جامعه‌ی پلی‌استیشن توسعه خواهند داد. این استودیو در بیانیه‌ای اعلام کرد:

امروز یک روز بسیار هیجان‌انگیزی برای استودیوی فایراسپرات به شمار می‌رود، چرا که ما با پشیتبانی هرمن هولست و خانواده بزرگ سونی به مجموعه‌ استودیوهای پلی‌استیشن ملحق شدیم. ما به ماجراجویی که در پیش داریم، به شدت امیدوار هستیم. استودیوی ما برای اولین بار در سال ۲۰۱۲ میلادی با هدف خلق بازی‌های نوآورانه و ارائه‌ی تجربه‌های جدید تاسیس شد. دفتر اصلی ما در شهر لیورپول قرار دارد. تیم ما متشکل از سازندگان بزرگی است که در طول تاریخ آثار ارزشمند و جذابی همچون WipEout را توسعه دادند.

استودیوی Firesprite

در ادامه، استودیوی Firesprite با اشاره به همکاری‌های گذشته خود با سونی، به طرفداران و کاربران پلی‌استیشن وعده داد تا تجربه‌های خارق‌العاده و مهیجی را برای آن‌ها رقم بزند. این استودیوی انگلستانی مدعی است که سونی در طول ساخت یک پروژه محدودیتی برای سازندگان ایجاد نمی‌کند و آن‌ها به راحتی ایده‌ها و خلاقیت‌های خود را روی بازی‌ها پیاده‌سازی می‌کنند. فایراسپرات در این زمینه توضیح می‌دهد:

در طول نه سال گذشته، ما از همکاری با بسیاری از شرکت‌های ناشر و بازی‌سازان خارجی لذت بردیم. در این میان، پلی‌استیشن به عنوان یک دوست و همکار عالی برای ما بوده و همکاری با آن‌ها همواره باعث افتخار ما بوده است. ما با کمک یکدیگر روی ساخت بازی‌های مختلفی از جمله Run Sackboy! Run و The PlayRoom و The PlayRoom VR فعالیت کردیم.

علاوه بر این‌ها، پلی‌استیشن به ما این فرصت را داد تا روی آی‌پی خود به نام The Persistence کار کنیم و ایده‌های خود را به راحتی و بدون هیچ محدودیتی به نمایش بگذاریم. آن‌ها در طول این پروژه‌ی ترسناک، محدودیت‌هایی برای ما تعریف نکردند و تیم سازنده با آزادی عمل بالا به ساخت آن پرداخته بود. ما می‌دانیم که از این پس هم به عنوان یک استودیوی فرست پارتی پلی‌استیشن، آزادی عمل بالایی در توسعه‌ی عناوین بعدی خود خواهیم داشت. با همکاری سونی، ما خلاقیت و نوآوری‌های تکنیکی را با یکدیگر ادغام می‌کنیم و به مراتب تجربه‌های بی‌نظیری را برای هواداران و جامعه‌ی پلی‌استیشن رقم خواهیم زد.

اگر با فایراسپارت آشنا نیستید، بهتر است بدانید که این استودیوی بازی‌سازی نزدیک به نه سال در صنعت بازی‌های ویدیویی فعالیت می‌کند و در طول این مدت، سابقه‌ی ساخت عناوینی مختلفی همچون The PlayRoom را در کارنامه خود دارد. از جمله برجسته‌ترین آثار آن‌ها می‌توان به The Persistence اشاره کرد و بازی واقعیت مجازی Air Force Special Ops: Nightfall از عناوین موفق آن‌ها به شمار می‌رود. این استودیو در مجموع ۲۵۰ نفر کارمند دارد که ظاهرا برخی از اعضای آن را کارمندان سابق استودیوی سونی در لیورپول تشکیل می‌دهند.

فایراسپرات در حال حاضر روی ساخت دو بازی کاملا جدید و AAA مشغول به کار است. آن‌طور که گفته شده، ظاهرا یکی از عناوین، یک اثر در سبک تیراندازی و چندنفره است و دیگری، یک بازی داستان‌محور و ماجراجویی است که متاسفانه هم‌اکنون اطلاعات چندان زیادی در خصوص آن‌ها در دسترس نیست. با توجه به خرید سونی، بدیهی است که این دو بازی به صورت انحصاری برای پلی‌استیشن عرضه شوند.


guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
بالا