پلتینیوم‌گیمز برای ساخت بازی‌های سرگرم‌کننده‌تر گسترش می‌یابد

دیگر پیشنهاد توسعه‌ی پروژه‌های جالب رد نمی‌شوند!

سرفیس duo

آتسوشی اینابا (Atsushi Inaba)، رئیس شرکت پلتینیوم گیمز (PlatinumGames) در مصاحبه‌ی اخیر خود اعلام کرد که هدف اصلی از گسترش این کمپانی و تاسیس استودیوی جدید در توکیو، ساخت و عرضه‌ی بازی‌های سرگرم‌کننده‌تر از جمله دنباله‌ی Nier: Automata است.

چند وقتی است که پلتینیوم‌گیمز نسبت به گذشته حضور فعال‌تری در صنعت بازی‌های ویدیویی دارد و طبق گفته‌های مدیران، این کمپانی برنامه‌های زیادی برای سال ۲۰۲۰ میلادی و همچنین کنسول‌های نسل بعدی در نظر گرفته است. در این میان، چند روز پیش بود که پلتینیوم‌گیمز رسما از تاسیس استودیوی جدید بازی‌سازی خود در شهر توکیوی ژاپن خبر داد و آن‌طور که به نظر می‌رسد، اعضای این استودیو در حال حاضر روی پروژه‎ی جدید Project GG با کارگردانی آقای هیدکی کامیا (Hideki Kamiya) مشغول به کار هستند. با این حال، علت تاسیس یک استودیوی جدید از سوی پلتینیوم‌گیمز ذهن برخی از هواداران این کمپانی را به خود درگیر کرده که البته گمانه‌زنی‌های متعددی در این خصوص به چشم می‌خورد.

در همین راستا، آتسوشی اینابا در تازه‌ترین گفت‌وگوی خود با شعبه‌ی ژاپن وب‌سایت معروف IGN توضیحاتی در رابطه با تاسیس یک استودیوی جدید در شهر توکیو ارائه کرده و تا حدودی ابهامات بازیکنان را برطرف کرده است. با استناد به صحبت‌های او، ظاهرا PlatinumGames به منظور ساخت بازی‌های مختلف و سرگرم‌کننده دست به چنین اقدامی زده و این کمپانی با گسترش خود سعی بر این دارد که از این پس پیشنهادهای ارائه شده از سوی شرکت‌های ناشر بازی‌ها را رد نکند. به عبارتی، افزایش نیرو و تعداد کارمندان به یکی از بزرگ‌ترین مشکلات حال حاضر پلتینیوم‌گیمز پایان می‌دهد و و این کمپانی دیگر به خاطر نبود تیم‌های بزرگ، مجبور به توقف تولید برخی از بازی‌ها همچون نسخه‌ی بعدی اثر Nier: Automata نیست.

آتسوشی اینابا در این‌باره می‌گوید:

در وهله‌ی اول، در حال حاضر پلتینیوم‌گیمز به تعداد کافی کارمند ندارد. هرچند که این مشکل خوبی است، اما تا به امروز پیشنهادهای کاری بی‌شماری از سوی شرکت‌های ناشر مختلف دریافت کرده‌ایم. برای مثال، بازی Nier: Automata اثری است که با توسعه‌ی دنباله‌ی آن می‌توانیم روی آی‌پی‌های شرکت‌های ناشر دیگر نیز همکاری کنیم و یا به طور کامل یک بازی جدیدی بسازیم. با این حال، هم‌اکنون برای انجام یک سری پروژه‌های بزرگ‌تر با محدودیت‌هایی روبه‌رو هستیم. به همین خاطر، علی‌رغم وجود پیشنهادهای کاری بسیار، ما مجبور هستیم که تمامی آن‌ها را رد کنیم. من فکر می‌کنم که بهترین کار، افزایش ظرفیت و گسترش پلاتینیوم‌گیمز است تا به راحتی بتوانیم روی پروژه‌های سرگرم‌کننده‌تر بیشتری کار کنیم.

با توجه به اظهارات فوق، ظاهرا استودیوی جدید این شرکت صرفا روی توسعه‌ی بازی‌های سرویس محور تمرکز نخواهد کرد و در آینده نه چندان دور شاهد انتشار عناوین مختلفی از سوی این بازی‌ساز ژاپنی خواهیم بود. افزون بر این‌ها، آتسوشی اینابا اشاره کرد که در حال حاضر تعداد کارمندان این شرکت به ۲۴۰ نفر رسیده و این در حالی است که پیش‌ از این تنها ۱۴۰ بازی‌ساز در این کمپانی فعالیت می‌کردند. همچنین در خلال این مصاحبه، رئیس پلاتینیوم‌گیمز اعلام کرد که در استودیوی تازه تاسیس شعبه‌ی توکیو افراد ذوق‌زده زیادی حضور دارند که مشتاقانه به دنبال ساخت عناوین ویدیویی جدیدی هستند.

از دیگر خبرهای مرتبط با پلتینیوم‌گیمز می‌توان به اعلام تاریخ انتشار بازی The Wonderful 101: Remastered اشاره کرد که بر اساس بیانیه‌ی اخیر سازندگان، این عنوان در روز ۳۰ اردیبهشت ماه سال آینده (۱۹ ماه می سال جاری میلادی) برای هر سه پلتفرم پلی‌استیشن 4، نینتندو سوییچ و رایانه‌های شخصی منتشر خواهد شد.


guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
بالا