#مهسا_امینی

Marvel’s Avengers ضرر هنگفتی را به سازندگان خود تحمیل کرده است

آیا Tom Clancy's Rainbow Six Siege دیگری در راه است؟

عملکرد تجاری Marvel's Avengers

با توجه به اطلاعاتی که در جریان کنفرانس مالی اسکوئر انیکس به اشتراک گذاشته شد، عملکرد تجاری Marvel’s Avengers پایین‌تر از انتظارات بوده است.

روی کاعذ همه چیز مهیا بود تا Marvel’s Avengers به یک اثر تحسین‌برانگیز و پرفروش تبدیل شود؛ این بازی از بودجه‌ی بسیار بالایی برخوردار بود، سازندگان Rise of the Tomb Raider وظیفه‌ی توسعه‌اش را بر عهده داشتند و از همه مهم‌تر، داستانش با محوریت شخصیت‌های حاضر در کمیک بوک‌های مارول نوشته شده است. محصول مشترک کریستال داینامیکس و اسکوئر انیکس نهایتا در سپتامبر سال جاری میلادی برای پلتفرم‌های هدف عرضه شد و برخلاف انتظار، نقدهای متوسطی را دریافت کرد. این بازی نه تنها مشکلات فنی زیادی داشت، بلکه از تکراری بودن مراحل هم رنج می‌برد.

اسکوئر انیکس اخیرا جلسه‌ای را برگزار کرد تا در آن آمارهای مالی مربوط به دومین سه ماهه‌ی سال مالی ۲۰۲۱ را به اشتراک بگذارد. طبق اطلاعات موجود، عملکرد تجاری Marvel’s Avengers به حدی ضعیف بوده که ضرری حدودا ۶۳ میلیون دلاری را به سازندگان خود تحمیل کرده است. ناشر ژاپنی وارد جزئیات نشد و هیچ گونه عدد و رقمی را از میزان فروش این بازی اکشن و نقش‌آفرینی اعلام نکرد. در ضمن، Digital Entertainment-HD Games که مدیریت تجارت مرتبط با بازی‌های ویدیویی را بر عهده دارد، در این سه ماهه ۲۲۸ میلیون درآمد کسب کرده که در مقایسه با سه ماهه‌ی نخست از کاهش شدید خبر می‌دهد. این زیرمجموعه در سه ماه‌ی اول حدود ۳۲۸ میلیون دلار درآمد داشت.

عملکرد ضعیف Marvel’s Avengers در زمینه‌ی تجاری کاملا قابل‌پیش‌بینی بود. این بازی در زمان انتشار با استقبال روبرو شد اما با گذشت تنها یک ماه کاربران تمایل خود را برای تجربه‌ی آن از دست دادند. برای اثبات ادعا می‌توان به سراغ SteamCharts رفت. طبق آمارهایی که این وب سایت به اشتراک گذاشته بود، جدیدترین محصول کریستال داینامیکس یک ماه بعد از عرضه تنها یک الی دو هزار کاربر فعال داشته که این رقم در حال حاضر به زیر هزار سقوط کرده است. اسکات ایماس (Scot Amos) مدیر کریستال داینامیکس در مصاحبه‌ای اخیر خود با وب سایت Kotaku به کاهش تعداد بازیکنان فعال روی پلتفرم رایانه‌های شخصی واکنش نشان داد.

او در صحبت‌های خود تاکید داشت همزمان با انتشار محتواهای جدید طی ماه‌های آینده، تیم توسعه در کریستال داینامیکس به رفع نواقص گزارش‌شده از سوی کاربران و ایجاد تعادل میان بخش‌های مختلف Marvel’s Avengers ادامه می‌دهد. اسکات آیماس در ادامه گفت انتشار محتواهای هیجان‌انگیز نه تنها کاربران را بازمی‌گرداند، بلکه تعهد ما را برای پشتیبانی مداوم نشان می‌دهد. بد نیست بدانید Tom Clancy’s Rainbow Six Siege هم در زمان انتشار شرایط نسبتا مشابهی داشت اما به لطف سیاست‌های موثر یوبیسافت، به یکی از بازی‌های چندنفره و محبوب تبدیل شده است. باید منتظر ماند و دید کریستال داینامیکس می‌تواند دست به اقدام مشابهی بزند یا خیر.

Marvel’s Avengers هم اکنون برای کنسول‌های نسل هشتم، گوگل استیدیا و رایانه‌های شخصی در دسترس قرار دارد. نسخه‌های نسل نهمی هم سال آینده‌ی میلادی از راه می‌رسند.


guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
بالا