محیط Horizon Forbidden West چه تفاوت‌هایی با نسخه اول دارد؟

ایلوی می‌تواند جدا از نیزه شش سلاح حمل کند

محیط Horizon Forbidden West

گوریلا گیمز به واسطه پستی که اخیرا در PlayStation Blog به اشتراک گذاشته، توضیحات بیشتری را درباره محیط Horizon Forbidden West ارائه داده است.

گوریلا گیمز یک استودیو هلندی بوده که با ساخت سری بازی‌های کیلزون توانست به شهرت دست یابد. آن‌ها در سال ۲۰۱۱ میلادی کار روی یک پروژه پرریسک را آغاز کردند که نتیجه‌اش Horizon Zero Dawn بود. این بازی در سال ۲۰۱۷ میلادی به بازار آمد و جدا از برانگیختن تحسین منتقدان، روی کنسول پلی استیشن 4 بیش از ۱۰ میلیون نسخه فروخت. داستان در آینده‌ای جریان دارد که تکنولوژی‌های مرسوم همگی از بین رفته، انسان‌ها به صورت قبیله‌ای زندگی می‌کنند و از همه مهمتر، ربات‌های کوچک و بزرگ در تمام سیاره زمین پراکنده شده‌اند. شخصیت اصلی هم دختری به نام ایلوی است که می‌خواهد از هویت واقعی خود پرده بردارد. در ضمن، هورایزن سال گذشته میلادی برای رایانه‌های شخصی عرضه شد.

از آنجایی که هورایزن زیرو داون انتظارات مالی را برآورد کرد، ساخت قسمت دوم آن آغاز شده و در حال حاضر مراحل پایانی توسعه را پشت سر می‌گذارد تا آماده انتشار شود. این بازی Horizon Forbidden West نام داشته و بار دیگر روایتگر ماجراجویی‌های ایلوی است. او اینبار باید به منطقه‌ای به نام Forbidden West رفته و منشا یک بیماری بسیار خطرناک را بیابد. مانند هر دنباله دیگری، تفاوت‌ها به داستان خلاصه نشده و شاهد اضافه شدن مکانیک‌های جدیدی به بازی هستیم؛ برای مثال، می‌توان شنا کردن را نام برد. در ضمن، کاربر حین پشت سر گذاشتن مراحل با گونه‌های جدیدی از ربات‌های دایناسورنما مواجه خواهد شد.

گوریلا گیمز به واسطه یک پست طولانی در PlayStation Blog جزئیات زیادی را با محوریت محیط Horizon Forbidden West منتشر کرده است. طبق آنچه در متن آمده، مدیران استودیو یک تیم به نام Living World ایجاد کرده و وظیفه ساخت جهانی زنده، واقع‌گرایانه و پویاتر نسبت به نسخه اول را روی دوش‌های آن گذاشته‌اند. البته زندگی بخشیدن به محیط، تنها وظیفه تیم مزبور نبوده و اعضای آن باید بخشی از قصه را هم روایت کنند؛ اتفاقی که در فرایند بازیسازی تحت عنوان روایت تصویری شناخته می‌شود؛ برای مثال، ساکنان Sacred Land را در نظر بگیرید که در یک منطقه دور افتاده زندگی می‌کنند. تیم در نسخه اول سعی کرد عدم ارتباط آن‌ها با دیگر قبایل را به واسطه زندگی بدوی گونه‌ و عدم دسترسی به تکنولوژی‌ها نشان دهد.

قبیله‌های موجود در محیط Horizon Forbidden West فرهنگ و سبک زندگی متفاوتی دارند؛ موضوعی که به خوبی در رفتارهای ساکنانشان دیده می‌شود. برای مثال، اعضای قبلیه Tenakth قدرت بدنی زیادی داشته و سطل‌های آب را روی دوش خود گذاشته و حمل می‌کنند. قبیله Utaru به واسطه سیاست‌های صلح‌طلبانه‌اش شناخته شده و مردمان آن سطح آب را دو دستی گرفته، مقابل شکم خود قرار داده و حمل می‌کنند. البته توجه به جزئیات در اینجا متوقف نمی‌شود. کاربر مانند گذشته با کاراکترهای غیرقابل‌کنترل متعددی روبرو شده و تعامل برقرار می‌کند؛ کاراکترهایی که در گوشه و کنار محیط پراکنده شده‌اند. آن‌ها همگی بخشی از یک سیستم به نام Crowd هستند که به توسعه‌دهنده اجازه می‌دهد ویژگی‌های متمایزی برای هر کاراکتر در نظر بگیرد. این ویژگی متمایز می‌تواند مسیر قدم زدن، نوع واکنش و انیمیشن‌ها باشد.

از سیستم Attitude نباید غافل شد که با محوریت اعطای هویت‌های متمایز به کاراکترهای غیرقابل‌کنترل طراحی شده است. سازندگان همچنین در تلاش هستند تا لایه‌های بیشتری به سیستم‌های مزبور اضافه کنند. نتیجه افزودن لایه‌های جدید، رفتارهای متفاوت در شرایط مختلف است؛ برای مثال، اعضای قبیله در سکونتگاه خود به گونه‌ای رفتار کرده و خارج از آن طور دیگری رفتار می‌کنند. کارمندان گوریلا گیمز در بخش پایانی پست اخیر PlayStation Blog درباره شخصی‌سازی لباس و سلاح‌های ایلوی هم صحبت کرده‌اند. کاربر حین ماجراجویی خود می‌تواند لباس‌های متعددی از قبایل دریافت کند. نکته جالب ماجرا اینجا است که نه تنها ظاهر لباس‌ها فرق دارد، بلکه تاثیر متفاوتی روی عملکرد پروتاگونیست می‌گذارند.

به بیان دقیق‌تر، انواع مختلف لباس‌های موجود در هورایزن فوربیدن وست از لحاظ مقاومت در برابر ضربات دشمنان تفاوت چندانی ندارند. فرق اصلی‌شان، تاثیر مثبتی است که روی مهارت‌های ایلوی می‌گذارند. جدا از این موضوع‌ها، پروتاگونیست در کنار نیزه مشهور خود می‌تواند شش سلاح دیگر را حمل کند. او همچنین قادر است در لحظه سلاح و لباس خود را تغییر داده تا بتواند از استراتژی متفاوتی برای مقابله با دشمنان بهره ببرد. برای مطالعه کامل پست می‌توانید به این لینک مراجعه کنید.

در انتها، لازم به ذکر است بازی Horizon Forbidden West در تاریخ ۲۹ بهمن سال ۱۴۰۰ (مصادف با ۱۸ فوریه سال ۲۰۲۲ میلادی) عرضه خواهد شد.


guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
بالا