#مهسا_امینی

سانتا مونیکا از مسیر توسعه طاقت فرسای God of War Ragnarok می‌گوید

پس پرده امتیاز ۹۴، سال‌ها زجر و نگرانی است!

توسعه God of War Ragnarok

بالاخره بازی خدای جنگ رگناروک به انتشار رسید و عملکرد بی نظیر آن همه را حیرت زده کرده است. اما این عملکرد همیشه این چنین نبوده و به گفته یکی از توسعه دهندگان، مسیر توسعه God of War Ragnarok تا مدت زیادی خواب و زندگی را از آن‌ها گرفته بوده است!

استودیو سانتا مونیکا (Santa Monica) تیم توسعه دهنده سری بازی God of War که به تازگی جدیدترین نسخه این بازی یعنی بازی God of War Ragnarök را در پلی استیشن ۴ و پلی استیشن ۵ توسعه داده اعتراف کرد که آن‌ها تا سه ماه پیش از کیفیت کلی بازی خود نگران بوده‌اند! در زمان انتشار این مطلب، تنها چند ساعت از انتشار این بازی گذشته و همانطور که می‌دانید، بازی God of War Ragnarök دنباله مستقیم بازی God of War انتشار یافته در سال ۲۰۱۸ است.

بازی God of War در زمان انتشار در سال ۲۰۱۸، نه تنها کاربران، بلکه منتقدین را شیفته خود کرد. این عنوان بیش از ۲۳ میلیون نسخه در سطح جهان به فروش رساند که البته بخشی از این فروش را مدیون انتشار بازی در رایانه شخصی است. در حال حاضر، بازی God of War دارای امتیاز خارق العاده ۹۴ از ۱۰۰ بوده که در رقابت با عناوینی بزرگ چون Marvel’s Spider-Man و Red Dead Redemption 2 توانست چندین جایزه بزرگ را به دست آورد.

اما نکته مهم درباره این بازی، پایان مبهم آن بود و در حالی که داستان ما به پایان رسید، این اطمینان را به ما داد که باید منتظر ادامه آن باشیم. حال پس از گذشت چهار سال از تمام اتفاقات ذکر شده، نسخه جدید این بازی با نام God of War Ragnarök به انتشار رسیده است که این بازی نیز از کیفیتی بی نظیر برخوردار بوده و بار دیگر منتقدین و کاربران را به تشویق وادار کرده است.

بازی God of War Ragnarök اولین مرتبه در سال ۲۰۲۰ و طی مراسم رونمایی از کنسول پلی استیشن ۵ معرفی شد و هدف آن به پایان رساندن خط داستانی اساطیر نورث در سری بازی خدای جنگ بود. اما واقعیتی که ما را به تعجب وا داشته، مسیر توسعه پر افت و خیز این بازی است. اریک ویلیامز (Eric Williams) به تازگی طی مصاحبه‌ای اعتراف کرده که تا سه ماه پیش، آن‌ها از کیفیت و عملکرد خوب بازی خود اطمینان نداشته و نگران بودند که نتیجه نیز بسیار بد شود. در ادامه می‌توانید بخشی از مصاحبه ویلیامز را مطالعه کنید:

خنده دار است چون برای برخی بازی در روز ۹ نوامبر به انتشار رسیده و در روز ۱۰ نوامبر با خود می‌گویند، «خوب بعد از آن چه؟» همه می‌خواهند کمی استراحت بکنند، اما این افراد همیشه می‌گویند «ما باید به ساختن ادامه دهیم.» زمانی که شما با افرادی کار می‌کنید که در اوج هستند، همیشه سحر و جادو به دست می‌آورید. من همین حالا از اتاقی مملو از این افراد بیرون آمدم و تنها می‌توانم از آن‌ها تشکر کنم. این افراد تا سه ماه پیش با ترس و واهمه می‌گفتند «لعنتی، بازی خوب نیست! چه کار باید بکنیم؟» حتی نمی‌توانم تصور کنم امروز چه حالی دارند. آرزو می‌کنم ماشین زمان داشتم تا بار دیگر حس و حال سه ماه پیش آن‌ها را ببینم.

بازی God of War Ragnarök مانند بسیاری بازی‌های دیگر در مسیر توسعه با مشکلاتی مواجه شده و خوشبختانه، تیم توسعه دهنده قوی آن توانسته‌اند از سد مشکلاتی که شاید هرگز در اخبار به انتشار نرسند عبور کنند. متاسفانه توسعه دهندگان طی سال‌ها توسعه بازی خدای جنگ رگناروک با مشکلاتی از جمله تهدید به مرگ توسط طرفداران عصبانی و نیاز به تغییر صدای آترئوس (Atreus) به دلیل تغییر صدای صدا گذار این شخصیت روبه رو شدند و البته نباید فراموش کرد که اطلاعات لو رفته از این بازی ضربات مهلکی به مسیر توسعه آن زدند. با تمام این‌ها، عملکرد خارق العاده این بازی توانسته پوششی بر تمام این مشکلات باشد.

در زمان انتشار این مطلب، بازی God of War Ragnarök مانند نسخه پیشین این سری بازی امتیاز ۹۴ از ۱۰۰ را کسب کرده و این امتیاز یعنی هر کسی باید به تجربه آن بپردازد. نظر شما درباره مسیر توسعه God of War Ragnarok و مهم‌تر از آن نتیجه این توسعه چیست؟ فکر می‌کنید این بازی می‌توانست چیز بیشتری ارائه دهد یا از این عنوان رضایت کامل دارید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.


guest

1 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی‌ترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
View all comments
بالا