تاریخ انتشار Ghostwire: Tokyo مشخص شد

منتظر نمایش جدید بازی باشید

تاریخ انتشار Ghostwire: Tokyo

کانال یوتیوب پلی‌استیشن ساعاتی پیش از تاریخ انتشار بازی مورد انتظار Ghostwire: Tokyo پرده برداشت که بر اساس آن، این عنوان در پنجم فروردین سال آینده تقدیم گیمرها می‌شود.

شینجی میکامی پس از مدت‌ها فعالیت، در نهایت در سال ۲۰۰۴ میلادی از شرکت بزرگ کپکام جدا شد و به فعالیت در شرکت‌های دیگر پرداخت. طولی نکشید که همکاری او با کمپانی‌های دیگر به آخر خط رسید و در نهایت این بازی‌ساز خلاق استودیوی خود را با نام تانگو گیم‌ورکس در سال ۲۰۱۰ میلادی تاسیس کرد. The Evil Within اولین محصول این استودیو به شمار می‌رود که به دنبال استقبال خوب بازیکنان، دنباله‌ی آن نیز بعدها راهی بازار شد و تجربه‌ی لذت‌بخش و مفرحی را برای علاقه‌مندان رقم زد.

در این میان، چند سالی است که استودیوی تانگو گیم‌ورکس روی ساخت یک پروژه جدید به نام Ghostwire: Tokyo فعالیت می‌کند. این عنوان اکشن و ماجراجویی در واقع از جمله آثار انحصاری زمانی پلی‌استیشن 5 برشمرده می‌شود که در نیمه‌ی نخست سال جاری میلادی روانه بازار خواهد شد. بازی در ابتدا برای عرضه در پاییز امسال برنامه ریزی شده بود که به خاطر شیوع ویروس کرونا، انتشار آن به اوایل سال آینده میلادی موکول شد. با این حال، این عنوان هنوز تاریخ دقیقی برای عرضه ندارد و متاسفانه شرکت بتزدا و تیم سازنده هنوز جزئیاتی در این زمینه ارائه نکرده‌اند.

در این میان، ساعاتی پیش کانال یوتیوب پلی‌استیشن در پیامی اعلام کرد که بازی مزبور در روز پنجم فروردین سال ۱۴۰۱ (مصادف با ۲۵ مارس سال ۲۰۲۲ میلادی) برای کنسول پلی‌استیشن 5 منتشر می‌شود. علاوه بر این، ظاهرا شرکت سرگرمی‌های تعاملی سونی با همکاری بتزدا برنامه‌هایی برای نمایش بیشتر بازی تدارک دیده‌اند و آن‌طور که گفته شده، احتمالا امروز، چهاردهم بهمن ماه، تریلر جدیدی از گوست‌وایر: توکیو به اشتراک گذاشته خواهد شد.

در خلال این گفته‌ها، ظاهرا افرادی که نسخه‌ی دیلاکس بازی را به صورت دیجیتالی پیش خرید کنند، سه روز زودتر از سایر بازیکنان به نسخه‌ی نهایی دسترسی خواهند داشت. علاوه بر این، یک سری محتوای ویژه نیز برای این دسته از خریداران در نظر گرفته شده که شامل لباس شینوبی، سلاح کونای، و بسته‌ی Streetwear Fashion می‌شود. دقت داشته باشید که هنوز امکان پیش خرید بازی از طریق فروشگاه رسمی پلی‌استیشن فراهم نشده و جزئیات دقیقی از نسخه‌های مختلف این عنوان در دسترس نیست. با این حال، انتظار می‌رود که با انتشار تریلر جدید و رونمایی رسمی از تاریخ انتشار بازی، پیش فروش آن نیز طی ساعت‌ها و یا روزهای آینده آغاز شود.

لازم به ذکر است که انتشار این عنوان برای پلتفرم رایانه‌ی شخصی به طور رسمی تایید شده و به احتمال قوی، همزمان با عرضه‌ی نسخه‌ی پلی‌استیشن 5، بازی تقدیم پی‌سی بازها نیز شود. گفتنی است که شرکت مایکروسافت در اوایل سال گذشته میلادی شرکت زنیمکس، کمپانی مادر بتزدا، را با پرداخت مبلغ ۷.۵ میلیارد دلار خریداری کرد و در حال حاضر به عنوان مالک اصلی تمامی استودیوهای زیرمجموعه‌ی این شرکت به شمار می‌رود. از این رو، اگرچه این خرید منجر به لغو قرارداد بتزدا و سونی نشد، اما این عنوان به مدت یک سال در انحصار پلی‌استیشن خواهد بود و سپس در دسترس کاربران کنسول‌های نسل نهم ایکس‌باکس سری ایکس و ایکس‌باکس سری اس قرار خواهد گرفت.

همان‌طور که از نام بازی پیداست، داستان این عنوان در شهر توکیو جریان دارد. شهروندان به شکل مرموزی ناپدید می‌شوند و وظیفه‌ی شخصیت اصلی است تا دلیل این اتفاق را پیدا کند. یکی از قابلیت‌های جالب بازی، Ethereal Weaving نام دارد. این ویژگی در واقع برگرفته از انرژی دنیای ارواح بوده و بازیکنان در هننگام مبارزه با دشمنان می‌توانند از آن استفاده کنند. دشمنان شما در این عنوان همان روح‌های سرگردان هستند که می‌توانید با استفاده از عناصر آتش، باد و آب و همچنین مهارت‌ها و تجهیزات شکار ارواح، در نبردها پیروز شوید.

دشمنان بازی هم انواع مختلفی دارند که برخوردها با هر یک از آن‌ها منحصر به فرد خواهد بود. برای مثال، آن دسته از دشمنانی که شبیه‌ به دانش‌آموزان دبیرستانی بدون سر هستند، از نظر عملکرد چابک هستند و با حرکات سرعتی می‌توانند شما را به چالش بکشانند. عروسک‌های سفید و ترسناک نیز که در تریلر مشاهده کردید، از راه دور به سوی شما آتش پرتاب می‌کنند. به علاوه، ارواح که کت و شلوار به تن دارند، از نزدیک به شما حمله می‌کنند و به چترهایشان می‌توانند ضربه‌هایتان را به طور کامل دفع کنند.

بد نیست اشاره کنم که پشتیبانی بازی از قابلیت‌های کنترلر دوال سنس و همچنین ویژگی ری تریسینگ یا همان رهگیری پرتو نیز به طور رسمی تایید شده است. حال که بازی از ویژگی تریگرهای حساس و بازخورد لمسی کنرترلر استفاده می‌کند، شما به خوبی تفاوت بین حملات مختلف را متوجه خواهید شد. برای مثال، تریگرهای دوال سنس در هنگامی که حرکتفنی Core Grab را اجرا می‌کنید، کمی سفت می‌شوند. از طرفی، با ارتقای مهارت‌ها و پیش‌روی در گیم‌پلی، سرعت و شدت پاسخ تریگرهای دوال سنس افزایش خواهد یافت.

در پایان این خبر، دیگاه شما در رابطه با تاریخ انتشار Ghostwire: Tokyo چیست؟ به نظر شما، آیا این عنوان می‌تواند موفقیت دیگری را برای پلی‌استیشن و شرکت بتزدا رقم بزند؟ فراموش نکنید که نظرات شخصی خود را با ما و دیگر کاربران رسانه سرگرمی به اشتراک بگذارید.


guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
بالا