1%
  • 0/10

کاهش تمایل سازندگان به ساخت بازی‌های بزرگ و خلاقانه

ریسک کمتر!

کاهش تمایل سازندگان به ساخت بازی‌های بزرگ و خلاقانه ۰ ۰۵ فروردین ۱۴۰۳ اخبار بازی کپی لینک
ساخت بازی های بزرگ

به نظر می‌رسد که شرکت‌های ناشر تمایل چندان زیادی به ساخت بازی های جدید و بزرگ با ریسک زیاد ندارند!

یکی از انتقادهایی که چند سالی است به رویکرد شماری از شرکت‌های بزرگ بازی‌سازی وارد شده، توسعه بازی‌ها با فرمول همیشگی و ثابت شده است. در واقع، توسعه‌دهندگان از خلاقیت‌‌های کمتری استفاده می‌کنند و از همه مهم‌تر، به سراغ ساخت بازی های بزرگ (AAA) کاملا متفاوت و با سبک نو نمی‌روند.

این موضوع باب میل هوادارها نبوده و تجربه بازی‌ها با سبک همیشگی چندان برای تمام گیمرها هیجان‌انگیز نیست. البته، ناشرها نیز دلایل خود را برای توجیه آن ارائه می‌کنند. با توجه به گزارش اخیر رسانه معروف بلومبرگ، شماری از مدیران کمپانی‌ها در جریان کنفرانس توسعه‌دهندگان بازی در شهر سانفرانسیسکو آمریکا در این زمینه صحبت کرده‌اند.

بر اساس اظهارات این افراد، گویا در آینده باید منتظر ساخت بازی‌های بزرگ با ریسک کمتر باشیم؛ چرا که امروزه توسعه بازی‌های سرویس محور AAA بسیار هزینه‌بر بوده و به منظور جبران هزینه‌های تولید و دستیابی به درآمدزایی، این ناشرها چاره‌ای جز کاهش ریسک کار ندارند.

بدین ترتیب، گویا این رویکرد همچنان ادامه خواهد داشت و طی سال‌های آینده بازی‌های جدید با بودجه کلان از همان سبک‌ها و فرمول شناخته‌شده صنعت بازی‌ها استفاده خواهند کرد. از طرفی، ناشرها تمایل دارند که به‌جای توسعه یک آی‌پی جدید، دنباله فرنچایزهای خود را بسازند. علاوه بر این‌ها، نباید از بازسازی عناوین کلاسیک و قدیمی نیز غافل شد.

البته، دیدگاه تمامی استودیوهای بازی‌سازی این چنین نیست. برخی از سازندگان به توسعه بازی‌های جدید با ایده‌های نو و خلاقانه علاقه‌مند هستند. با این حال، بودجه ساخت این بازی‌ها باید از سوی ناشرها تامین شود. اگر کمپانی‌ها حاضر به انجام چنین کاری نباشند، ساخت یک اثر AAA متفاوت از سوی یک استودیوی مستقل کمی سخت و دشوار خواهد بود.




نظرات

دیدگاه خود را اشتراک گذارید
اشتراک
به من اطلاع بده
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments