#مهسا_امینی

کریستال داینامیکس رسما کنترل مجموعه Tomb Raider را به دست گرفت

دیگر پای اسکوئر انیکس در میان نیست

کریستال داینامیکس رسما کنترل مجموعه Tomb Raider را به دست گرفت حمید توحیدلو ۰ ۱۹ شهریور ۱۴۰۱ اخبار بازی
مالک مجموعه Tomb Raider

در پی تکمیل معامله اسکوئر انیکس و امبریسر گروپ، استودیو کریستال داینامیکس به عنوان مالک جدید مجموعه Tomb Raider به شمار می‌رود.

همان‌طور که احتمالا اطلاع دارید، در طول چند سال اخیر بسیاری از شرکت‌های ناشر و استودیوهای بازی‌سازی توسط غول‌های حوزه ویدیو گیم خریداری شده‌اند. برای مثال، مایکروسافت دو کمپانی سرشناس اکتیویژن بلیزارد و بتزدا را به همراه حق امتیاز تمامی آثار تصاحب کرده و در طرف مقابل، استودیوهایی از جمله بانجی، هاوس‌مارک و بلوپوینت گیمز نیز به سونی ملحق شدند.

در این میان، اردیبهشت ماه امسال بود که شرکت ژاپنی اسکوئر انیکس در پیامی رسما اعلام کرد که در ازای دریافت ۳۰۰ میلیون دلار، بخش غربی استودیوهای خود را به امبریسر گروپ فروخته است. در پی این معامله بزرگ، استودیوهای کریستال داینامیکس، ایداس مونترال و اسکوئر انیکس مونترال به شرکت مزبور می‌پیوندند و به دنبال آن، مالکیت بیش از ۵۰ بازی مختلف همچون سری بازی Tomb Raider، سری بازی Thief، سری بازی Deus Ex و Legacy of Kain به شرکت امبریسر گروپ واگذار می‌شود.

در همین راستا، به نظر می‌رسد که این معامله مراحل قانونی خود را پشت سر گذاشته و مدتی قبل تکمیل شده است. بدین ترتیب، کریستال داینامیکس (Crystal Dynamics) ساعاتی پیش در پیامی رسما اعلام کرد که در حال حاضر کنترل مجموعه Tomb Raider و Legacy of Kain را به دست گرفته است. این در حالی است که تا پیش از معامله، شرکت اسکوئر انیکس حق امتیاز و انتشار این فرنچایزها را در اختیار داشت.

کریستال داینامیکس در این زمینه توضیح می‌دهد:

ما بسیار خوشحال هستیم که به شما اطلاع دهیم کریستال داینامیکس در حال حاضر کنترل چندین مجموعه از جمله توم ریدر و Legacy of Kain را از مالک قبلی، یعنی شرکت اسکوئر انیکس لیمیتد به دست گرفته است.

کریستال داینامیکس در حال حاضر به عنوان تیم پشتیبان در پروژه ساخت بازی Perfect Dark با استودیوی The Initiative همکاری می‌کند. بر اساس گزارش‌های غیر رسمی منتشر شده، ظاهرا مدیران این استودیو بر سر توسعه بازی با یکدیگر اختلاف نظر دارند و به همین دلیل، احتمالا پروسه‌ تولید این عنوان به طور موقت به کریستال داینامیکس محول شده است.

فارغ از اثر مزبور، چند ماه پیش بود که کریستا داینامیکس رسما از ساخت بازی جدید Tomb Raider خبر داد. این عنوان در حال حاضر مراحل ساخت و توسعه خود را با استفاده از موتور قدرتمند آنریل انجین ۵ در شعبه‌ رد وود سیتی در ایالت کالیفرنیا پشت سر می‌گذارد. این در حالی است که تمامی آثار پیشین سری توم ریدر توسط موتور اختصاصی این استودیو تحت عنوان Foundation Engine ساخته شده بودند.

تیم توسعه‌دهنده بر این باور است که به کمک انجین جدید می‌توان به سطح بالاتری از تجربه‌ها از نظر روایت و گیم‌پلی دست یافت و بازی بعدی این مجموعه، به معنای واقعی کلمه یک اثر خارق‌العاده خواهد بود. دقت داشته باشید که دنباله مجموعه هنوز توسط شرکت امبریسر گروپ و تیم سازنده به طور رسمی معرفی نشده و به همین خاطر، تاکنون جزئیاتی از داستان و وقایع آن در دست نیست.

با این حال، گزارش‌ها نشان می‌دهد که این عنوان احتمالا در سال ۲۰۲۳ میلادی برای نخستین بار به نمایش گذاشته خواهد شد. از طرفی، کریستال داینامیکس مدعی است که هواداران نباید به این زودی‌ها منتظر عرضه بازی باشند، چرا که بازی هنوز در مرحله ساخت اولیه خود قرار دارد. بر اساس آنچه که در گذشته لو رفته بود، ظاهرا تیم توسعه‌دهنده به دنبال خلق یک اثری است تا یک جمع‌بندی کلی بر سه‌گانه ریبوت فرنچایز داشته باشد.

در پایان این خبر، دیدگاه شما در رابطه با مالک جدید مجموعه پرطرفدار Tomb Raider چیست؟ به نظر شما، آیا استودیو کریستال داینامیکس و شرکت امبریسر گروپ می‌توانند به بهترین صورت ممکن به توسعه فرنچایز بپردازند؟ شما چه انتظارهایی از بازی بعدی توم ریدر دارید؟ فراموش نکنید که نظرات شخصی خود را با ما و دیگر کاربران رسانه سرگرمی به اشتراک بگذارید.


guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
بالا