حجم بازی Call of Duty: Vanguard کمتر از نسخههای پیشین خواهد بود!
بالاخره فریاد دردمان به گوش اکتیویژن رسید
شرکت اکتیویژن و Sledgehammer Games امروز خوشخبرتر از همیشه ظاهر شدهاند. نسخه بعدی سری کالاف دیوتی یعنی Call of Duty Vanguard حجمی کمتر نسبت به نسخههای پیشین خواهد داشت.
سالهای بسیاریست که حجم بسیار بالای بازیهای سری Call of Duty مورد انتقاد شدید و بیش از آن تمسخر منتقدین و طرفداران بوده است. ما طی این چند سال در کنار حجم اولیه بسیار بالای آنها، شاهد انتشار بهروزرسانیهایی با حجمی بیش از یک بازی کامل بودهایم که به معنای واقعی تغییرات چندانی در این بازیها ایجاد نکرده و همین موضوع در کنار انتقاد و تمسخر، باعث شده بسیاری از تجربه این بازیها صرف نظر کرده و به سادگی آنها را از کنسول یا رایانه شخصی خود حذف کنند.
مدتی پس از انتشار بازی Call of Duty: Black Ops Cold War، ما متوجه شدیم که شما نمیتوانید سه بازی Call of Duty Warzone، Call of Duty Modern Warfare و Call of Duty Black Ops Cold War را به صورت همزمان در یک هارد با ظرفیت ۵۱۲ گیگابایت داشته باشید و با کمبود حجم روبهرو میشوید.
حال اینگونه بهنظر میرسد که استودیو Sledgehammer Games به این داستان بلند بالا پایان خواهد داد و به گفته آنها بازی Call of Duty Vanguard حجمی بسیار کمتر نسبت به عناوین پیشین خواهد داشت و آنها انتظار دارند که به لطف تکنولوژی On-Demand Texture Streaming در کنسولهای نسل نهم و رایانههای شخصی، این بازی ۳۰ الی ۵۰ درصد حجم کمتری نسبت به نسخههای پیشین اشغال کند.
گرچه استودیو Sledgehammer Games از حجم این بازی در زمان انتشار رونمایی نکرده، بسیاری از گزارشات سخن از حجم حدودی ۹۵ گیگابایت دارند که بدون شک نسبت به نسخههای پیشین کمتر و قابل مدیریتتر است. البته که این حجم طی زمان تغییراتی به خود خواهد دید و هر فصل جدید محتوایی تازه به همراه خواهد داشت، بااین حال انتظار داریم که با حجم نسخه کامل بازی Call of Duty: Black Ops Cold War یعنی نزدیک به ۳۰۰ گیگابایت مواجه نشویم. لازم به ذکر است که نصب کردن نسخه کامل این بازی در کنار وارزون نیز باعث شد پلی استیشن ۵ نیز با مشکلاتی از نظر ظرفیت مواجه شده و به شما اجازه نصب بسیاری بازیهای دیگر را ندهد. در سوی دیگر بسیاری از کاربران از حجم بهروزرسانیها گله داشته و باعث بالا رفتن بیش از حد ترافیک اینترنت آنها شده بود.
ما همچنین انتظار داریم که در کالاف دیوتی ونگارد، مانند هر دو نسخه پیشین این سری، مجاز به حذف کردن محتوای بی استفاده باشیم تا حجم این بازی کمتر از پیش شود. برای مثال شما میتوانید پس از به پایان رساندن بخش داستانی این بازی، آن را از کنسول یا رایانه خود حذف کرده تا فضای بیشتری حداقل برای بهروزرسانیهای فصلی داشته باشید. در همین راستا، بسیاری علاقه مند به تجربه بخش زامبی این سری بازی نبوده و میتوانند از همان ابتدا از دانلود کردن آن صرف نظر کنند.
نکته دیگری که هنوز برای ما مشخص نیست، تغییرات حجمی بخش وارزون پس از انتشار نقشه جدید این بخش یعنی نقشه Pacific است. همانطور که میدانید بخش وارزون در حقیقت بر پایه بازی Call of Duty Modern Warfare بوده که عنوانی نسل هشتمیست. استودیو Raven تابدین لحظه هیچ سخنی درباره نسخه نسل نهمی این بازی برای ما نداشته، بااین حال باور داریم این بازی نباید با تکیه بر ویژگیهای نسل هشتم پیش رفته و توسعه یک نواخت این بازی برای بیش از دو سال حرکت درستی از طرف این تیم نیست. ما همچنین نمیدانیم که آیا این بازی با عنوان ونگارد تلفیق خواهد شد یا به عنوان یک بازی جدا عرضه میشود.
این موضوع از هر نظر مثبت بوده و مشاهده اهمیت دادن تیم سازنده به نظرات منتقدین و کاربران باعث خوشحالی میشود. بدیهیست که برطرف شدن یکی از بزرگترین مشکلات این بازی باعث جذب دوباره بسیاری از کاربران شده و میتواند در طولانی مدتی کمک زیادی از نظر مالی به کاربران بکند و باعث کم شدن هزینههای بسیار شود.
زمان زیادی تا انتشار بازی Call of Duty Vanguard باقی نمانده و شما میتوانید این بازی را در تاریخ ۵ نوامبر، برابر با ۱۴ آبان ماه سال جاری در کنسولهای نسل هشتمی پلی استیشن ۴ و ایکس باکس وان، کنسولهای نسل نهمی پلی استیشن ۵ و ایکس باکس سری ایکس/سری اس و البته رایانههای شخصی تجربه کنید. نظر شما درباره این خبر چیست؟ آیا حجم بالای عناوین پیشین سری Call of Duty باعث بروز مشکلات برای شما شده است؟ نظرات خود را با ما درمیان بگذارید.
نظرات
دیدگاه خود را اشتراک گذارید