بازی‌های ترسناک سال ۲۰۲۲

نگاهی به مورد انتظارترین بازی‌های ترسناک سال ۲۰۲۲

سال ۲۰۲۲ فرنچایزهای قدیمی بار دیگر برای ترساندن ما بازگشته‌اند

1%
  • 0/10
نگاهی به مورد انتظارترین بازی‌های ترسناک سال ۲۰۲۲ ۰ ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ مقالات جانبی (گیم) کپی لینک

سال ۲۰۲۲ سال بازی‌های ترسناک تازه وارد و البته بازگشت قدیمی‌های کاربلد است. ما طی سال جاری انتظارات بسیار بالایی از دنیای بازی‌های ترسناک داشته و گمان داریم استانداردهایی جدید برای این سبک بازی تعریف خواهد شد.

سال ۲۰۲۲ نسبت به سال ۲۰۲۱ سالی تقریبا برابر برای بازی‌های سبک ترس و بقا بوده که البته ما از وجود عناوینی چون Resident Evil یا عنوانی چون Silent Hill که سال‌هاست منتظرش هستیم احتمالا محروم می‌مانیم. همچنین اینگونه به نظر می‌رسد The Dark Pictures که به تازگی پنج نسخه جدید از آن معرفی شده در سال ۲۰۲۲ جایی نداشته باشد.

البته تمام این‌ها به این معنی نیست که سال ۲۰۲۲ هیچ ثمره‌ای برای طرفداران سبک ترس و بقا ندارد، بلکه سال ۲۰۲۲ سالی‌ست که ما شاهد بازگشت عناوینی فوق‌العاده و قدیمی، در کنار عناوینی جدید که توسط توسعه دهندگانی بزرگ توسعه یافته‌اند خواهیم بود. در سوی دیگر امسال شاهد عرضه چندین عنوان ترسناک انحصاری خواهیم بود که شاید به مذاق طرفداران سبک ترسناک خوش نیاید، ولی روشی خوب برای جذب طرفداران به سمت کنسول‌های نسل نهمی خود توسط مایکروسافت یا سونی‌ست.

ما در این مطلب سعی داریم نگاهی به مورد انتظارترین عناوین ترسناک سال ۲۰۲۲ داشته باشیم. لازم به ذکر است که تاریخ انتشار نهایی برخی از این بازی‌ها مشخص نشده، با این حال به گزارش تیم‌های توسعه دهنده، این عناوین طی سال ۲۰۲۲ منتشر خواهند شد. در ادامه باید اشاره داشت از آنجایی که عنوان Dying Light 2: Stay Human به انتشار رسیده، در این لیست حضور نخواهد داشت.

Atomic Heart

بازی Atomic Heart عجیب است! در حال حاضر توصیف این بازی بسیار سخت بوده و تا زمانی که گیم پلی این بازی را تماشا یا تجربه نکنید نمی‌توانید عمق این عنوان اکشن نقش آفرینی ترسناک را درک کنید! بازی Atomic Heart دقیقا مثل یک تابلوی نقاشی پر از خون و صحنه‌های ترسناک، ولی زیباست که نفس شما را بند می‌آورد. این بازی در واقعیتی دیگر در اتحاد جماهیر شوروی جریان داشته و شما، مسئول جمع آوری خراب کاری‌های یک شرکت دولتی زیرزمینی هستید. اگر بخواهیم این گفته خود را ساده‌تر بیان کنیم، شما باید به کشتن هیولاها بروید. استودیو مستقل Mundfish وظیفه توسعه این بازی را بر عهده داشته و اعلام کرده این بازی پیش از پایان سال ۲۰۲۲ برای کنسول‌های نسل هشتمی پلی استیشن ۴ و ایکس باکس وان، پلی استیشن ۵ و ایکس باکس سری ایکس/سری اس و رایانه‌های شخصی منتشر خواهد شد.

The Callisto Protocol

تیم Striking Distance وظیفه توسعه عنوان The Callisto Protocol را بر عهده داشته که توسط گلن اسکافیلد (Glen Schofield) از اعضای سابق Visceral Games، استودیو توسعه دهنده سری بازی جذاب و ترسناک Dead Space پایه ریزی شده و بد نیست این بازی را دنباله معنوی همین سری بازی دوست داشتنی بدانیم. نکته بسیار جالب درباره بازی The Callisto Protocol این است که در دنیایی یکسان با دنیای بازی PUBG جریان داشته و در زندان یکی از قمرهای مشتری که تحت اختیار انسان درآمده جریان دارد و این بازی در آینده نسبتا دور رخ می‌دهد. این موضوع در کنار بسیاری عناصر دیگر این بازی را تبدیل به دنباله معنوی سری بازی Dead Space می‌کند. متاسفانه اطلاعات بیشتری درباره این بازی منتشر نشده و تیم توسعه دهنده سعی دارد همه ما را غافلگیر کند. دیگر نکته قابل تامل درباره این بازی، منتشر نشدن برای نسل هشتم کنسول‌هاست. عنوان The Callisto Protocol توسط موتور گرافیکی قدرتمند آنریل توسعه یافته و طی سال ۲۰۲۲ برای کنسول‌های نسل نهمی پلی استیشن ۵ و ایکس باکس سری ایکس/سری اس، در کنار رایانه‌های شخصی منتشر خواهد شد.

Choo-Choo Charles

اجازه دهید این بازی را کمی متفاوت برای شما توصیف بکنم. فرض کنید شخصیت اصلی کارتون محبوب توماس قطار و یک عنکبوت فرزندی داشته باشند که طی یک جهش شمایلی شبیه به کودک فیلم Rosemary’s Baby به خود گرفته باشد! این ترکیب را می‌توانید Choo-Choo Charles بدانید. عنوان Choo-Choo Charles یک بازی جهان باز بوده و شما باید تلاش کنید با استفاده از قطار قدیمی خود مسیر درست را جزیره‌ای مه گرفته بیابید. شما در این میان با جمع آوری قطعات مختلف و پیش‌برد عملیات متفاوت، سرعت، سپر و قدرت شلیک و کشندگی مسلسل قطار خود را افزایش می‌دهید. مسلسل روی قطار! شاید بپرسید چه نیازی به یک مسلسل روی قطار خود دارید. دلیل وجود این مسلسل همان قطاری‌ست که در ابتدا به آن اشاره شد و حال تمام مدت به دنبال شماست تا از راه بیرون کرده و بکشد و شما باید با مسلسل سوار بر قطار خود و زیرکی با او به جنگ بپردازید. عنوان Choo-Choo Charles توسط استودیو مستقل Two Star Games و به لطف موتور گرافیکی آنریل ۴ طی سال ۲۰۲۲ برای رایانه‌های شخصی منتشر خواهد شد.

Dead Space (2022)

پس از انتشار آخرین نسخه از سری بازی فضای مرده (Dead Space) در سال ۲۰۱۳، بسیاری این فرنچایز پرطرفدار را مرده(!) فرض کردند، ولی سال ۲۰۲۱ شرکت الکترونیک آرتز اخبار خوشی برای ما داشت و اعلام کرد که استودیو Motive در حال توسعه نسخه‌ای جدید از این سری بازی‌ست که در حقیقت ریمیک اولین نسخه بازی که در سال ۲۰۰۸ انتشار یافت خواهد بود. این عنوان مانند نیاکان خود در قرن ۲۶ میلادی رخ داده و مهندس آیزاک کلارک به دنبال گروه گم شده خود به دور دست سفر کرده و در پایان جسد آن‌ها را در حالی که تبدیل به هیولاهایی غیر قابل تشخیص شده‌اند می‌یابد. استودیو Motive اعلام کرد که آن‌ها قصد ایجاد تغییراتی چند نسبت به نسخه اصلی را در این بازی دارند که از جمله آن‌ها می‌توان به سخن گفتن آیزاک اشاره داشت. امیدواریم که این بازی بتواند شهرت از دست رفته خود را باز یابد. بازی Dead Space در تاریخی نامشخص طی سال ۲۰۲۲ برای کنسول‌های نسل نهمی پلی استیشن ۵ و ایکس باکس سری ایکس/سری اس و همچنین رایانه‌های شخصی منتشر خواهد شد.

Evil Dead: The Game

زمانش رسیده چوب و چماق و تفنگ خود را بردارید و به مبارزه در برابر هیولاهای دنیای Evil Dead بروید. ما در بازی Evil Dead شاهد چندین مرحله کوتاه داستانی خواهیم بود و تمرکز اصلی این بازی روی بخش Co-Op و البته آنلاین چند نفره بوده که در آن تیم نجات یافتگان باید با تلاش و جستجو برای منابع، مرزی میان خود و هیولاهای درون این دنیای نفرین شده قرار دهند. ما در این بازی شاهد حضور بسیاری از شخصیت‌های سریال Ash vs Evil Dead با بازیگری بازیگران این سریال خواهیم بود. در این بازی بروس کمپبل (Bruce Campbell) در نقش اش ویلیامز، دانا د لورنزو (Dana DeLorenzo) در نقش کلی مکسول و ری سانتیاگو (Ray Santiago) در نقش پابلو سایمون بولیوار خواهیم بود. بازی Evil Dead: The Game توسط Saber Interactive توسعه یافته و در تاریخ ۱۳ می سال ۲۰۲۲، برابر با ۲۳ اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۱ برای پلی استیشن ۴ و پلی استیشن ۵، ایکس باکس سری ایکس/سری اس، رایانه‌های شخصی و البته نینتندو سوییچ منتشر خواهد شد.

GhostWire: Tokyo

به اولین بازی انحصاری لیست خود می‌رسیم. استودیو Tango Gameworks بیش از هر چیز برای توسعه سری بازی محبوب The Evil Within شناخته می‌شود که توسط کارگردان سابق سری بازی Resident Evil یعنی شینجی میکامی (Shinji Mikami) کارگردانی شده‌اند. حال آن‌ها به توسعه پروژه‌ای جدید با نام GhostWire: Tokyo پرداخته‌اند که گرچه دنیای آن تا حدی با دنیای The Evil Within متفاوت است، کمتر از آن ترسناک نیست! در این بازی پس از ناپدید شدن ناگهانی اکثر مردم شهر توکیو، گروهی از ارواحی غیر زمینی در این شهر حضور می‌یابند. شما در نقش مردی جوان با نام آکیتو که به مهارت‌های فرازمینی دست یافته به تجربه بازی GhostWire: Tokyo می‌پردازید و قدرت برقراری ارتباط با دنیای روحانی را دارید. آکیتو با استفاده از برخی جادوها که تازه کشف کرده می‌تواند این ارواح که در حقیقت دشمنان او و شهر توکیو هستند را به دنیای اصلی‌شان بازگرداند. زمان زیادی تا انتشار بازی GhostWire: Tokyo باقی نمانده است. این عنوان در تاریخ ۲۵ مارس سال جاری میلادی، برابر با ۵ فروردین ماه سال ۱۴۰۱ به طور انحصاری برای پلی استیشن ۵ و البته رایانه‌های شخصی منتشر خواهد شد.

The Outlast Trials

سال ۲۰۱۳ بود که استودیو Red Barrels نفس همه ما را با انتشار اولین نسخه از سری بازی Outlast بند آورد که از بازی ترسناک Amnesia: The Dark Descent الهام گرفته و ما را در قالب یک خبرنگار فری‌لنسر به دنبال اتفاقاتی عجیب در یک تیمارستان متروک می‌فرستد. عنوان The Outlast Trials در اصل یک اسپین‌آف از این سری بازی بوده و قالبی شبیه به یک سریال تلویزیونی دارد و تلاش کرده فضاهای خالی داستان این سری بازی محبوب و در عین حال منفور (به دلیل بیش از حد ترسناک بودن) را برای ما شرح دهد. شما طی این بازی به بررسی چند شخص که در آزمایش‌های سری دوران جنگ سرد حضور داشته‌اند می‌پردازید و به نظر می‌رسد که این آزمایش‌های نتیجه جالبی در پی نداشته‌اند! بازی The Outlast Trials در تاریخی نا مشخص طی سال ۲۰۲۲ برای رایانه‌های شخصی منتشر خواهد شد. این عنوان از حالت آنلاین چند نفره نیز پشتیبانی می‌کند.

Redfall

به اولین بازی انحصاری ایکس باکس در این لیست می‌رسیم. بازی Redfall عنوانی آنلاین Co-Op از طرف تیم آرکین بوده که پس از خریداری شرکت ZeniMax Media به طور کامل در اختیار مایکروسافت درآمده است. عنوان Redfall شاید به اندازه دیگر عناوین این لیست ترسناک نباشد، ولی بدون شک دندان‌های خون آشام‌هایی که شهر شما را تسخیر کرده‌اند می‌تواند شما را از صندلی‌تان جدا کند. داستان عنوان Redfall از این قرار بوده که شما و چند تن از یارانتان برای بازپس گیری منطقه Redfall از خون آشام‌ها و اشخاصی که آن‌ها را پرستش می‌کنند به خیابان‌های شهر قدم می‌گذارید. شخصیت‌های شما در این بازی در کنار سلاح‌های گرم و سرد، جادوها و مهارت‌هایی خاص در اختیار دارند که می‌توانند مسیر پیروزی شما را هموارتر از پیش سازد. بازی Redfall طی سپتامبر سال ۲۰۲۲، برابر با ۱۰ شهریور الی ۸ مهر ماه سال ۱۴۰۱ برای ایکس باکس سری ایکس/سری اس و رایانه‌های شخصی منتشر خواهد شد. بازی Redfall به لطف موتور گرافیکی قدرتمند آنریل ۵ توسعه یافته است.

Martha is Dead

سال ۱۹۴۴، ایتالیا، مدتی کوتاه از جنگ جهانی دوم گذشته و ما اینجاییم تا اسراری جدید و دردناک را کشف کنیم. بازی Martha is Dead عنوانی ترسناک-روانشناختی با دوربین اول شخص بوده که برخی تراژدی‌های جنگ جهانی دوم را با نگاهی به واقعیت و خرافه که در کشور ایتالیا کم نیست برای ما شرح می‌دهد. جلوه‌های بصری این بازی به لطف تیم LKA Games خارق‌العاده بوده و به معنای واقعی چشم نواز هستند. شما در بازی Martha is Dead در نقش یک زن جوان به دنبال پاسخ چندین پرسش درباره زندگی شخصی خود به جستجو درباره یک روایت محلی می‌پردازید. شاید از نام بازی نیز مشخص باشد، اتفاقات خوبی برای شما در راه نیست! بازی Martha is Dead در تاریخ ۲۴ فوریه سال جاری میلادی، برابر با ۵ اسفند ماه برای کنسول‌های پلی استیشن ۴ و پلی استیشن ۵، ایکس باکس وان و ایکس باکس سری ایکس/سری اس و البته رایانه‌های شخصی منتشر خواهد شد.

S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chernobyl

سومین بازی انحصاری این لیست نیز مانند انحصاری دوم برای ایکس باکس و مایکروسافت است. عنوان S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chernobyl بدون شک یکی از مورد انتظارترین بازی‌ها نه تنها در سبک ترس و بقا، بلکه در میان تمام بازی‌های سال ۲۰۲۲ است. همانطور که می‌دانید این بازی اولین نسخه از سری بازی S.T.A.L.K.E.R. بوده که برای کنسول‌ها به انتشار خواهد رسید. متاسفانه اطلاعات چندانی از این عنوان در دست نبوده و ما ویدیوهای بسیار کمی از این بازی مشاهده کرده‌ایم که به ما نوید جلوه‌های بصری فوق‌العاده و نسل نهمی را می‌دهند. شما می‌توانید تاثیر مستقیم سه نسخه ابتدایی این بازی را در سری بازی Metro تماشا کرده و تا پیش از انتشار این بازی به تجربه سه نسخه ابتدایی این سری بازی و البته سه نسخه S.T.A.L.K.E.R. در رایانه‌های شخصی بپردازید. بازی S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chernobyl در تاریخ ۸ دسامبر سال ۲۰۲۲، برابر با ۱۷ آذر ماه ۱۴۰۱ برای ایکس باکس سری ایکس/سری اس و رایانه‌های شخصی منتشر خواهد شد.

Sons of the Forest

استودیو Endnight Games سال ۲۰۱۴ عنوان سبک ترسناک خود با نام The Forest را به انتشار رساند که طی آن شما خود را در میان جنگلی مملو از آدم خوارها می‌یافتید و ترسی عجیب به شما القا می‌شد. سال ۲۰۲۲ همان سالی‌ست که طرفداران این بازی انتظارش را می‌کشیدند و زمان آن رسیده تجهیزات مورد نیاز خود را جمع آوری کرده و به فکر سرپناه در جنگل‌های دور دست باشید و پیش از آنکه خوراک آدم خوارها شوید، آن‌ها را شکار کنید. در حال حاضر اطلاعات چندانی از این بازی در دسترس نیست، با این حال با توجه به تریلر انتشار یافته از این بازی، طرفداران سبک ترسناک باید خود را به شدت برای رویارویی با جنگل‌های متراکم و شبکه غارهای تو در تو آماده کنند. بازی Sons of the Forest در تاریخ ۲۰ می سال ۲۰۲۲، برابر با ۳۰ اردیبهشت سال ۱۴۰۱ برای کنسول‌های نسل هشتمی پلی استیشن ۴ و ایکس باکس وان، کنسول‌های نسل نهمی پلی استیشن ۵ و ایکس باکس سری ایکس/سری اس و همچنین رایانه‌های شخصی منتشر خواهد شد.

Scorn

نام بازی Scorn که به میان می‌آید، انسان وادار می‌شود نگاهی به دست و پای خود بیندازد. دنیایی ترسناک را ساخته شده از دست، پا، پوست، گوشت و استخوان انسان در نظر بگیرید که داستان‌هایی ترسناک برای شما دارد. عجیب، چندش آور و در عین حال بسیار چالش برانگیز و تعجب آور است! دنیای Scorn دنیایی‌ست که ما مطلقا مانندش را در گذشته ندیده‌ایم و جلوه‌های بصری نسل نهمی که تیم Ebb Software به ما وعده داده، ما را بیش از پیش به این بازی جذب کرده یا شاید دفع می‌کند! متاسفانه اطلاعات بسیار کمی از این بازی در دسترس بوده و مواجهه با تاخیر باعث شد ما بیش از پیش اطلاعاتی تازه از این بازی دریافت نکنیم. عنوان مورد انتظار Scorn در اکتبر سال ۲۰۲۲، برابر با ۹ مهر الی ۹ آبان ماه سال ۱۴۰۱ به طور انحصاری برای کنسول‌های ایکس باکس سری ایکس/سری اس و رایانه‌های شخصی منتشر خواهد شد. بازی Scorn به لطف موتور گرافیکی قدرتمند آنریل ۴ طراحی و توسعه یافته است.

Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2

اگر از کاربران ایکس باکس نیستید نگران نباشید، برای شما نیز بازی خون آشامی داریم. استودیو Hardsuit Labs بالاخره امسال دنباله بازی پرطرفدار خود که طی سال ۲۰۰۴ به انتشار رسید را عرضه خواهد کرد. بازی Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2 شما را در حالی به شهر سیاتل می‌برد که در کنار خون آشام‌ها، گرگینه‌ها، اهریمن‌ها و برخی هیولاهای دیگر زندگی شبانه انسان‌ها را تغییر داده‌اند. شما در این بازی در نقش یک خون آشام ظاهر شده و پس از شخصی سازی خون آشام خود به طور دلخواه به عضویت یکی از گروه‌های خون آشام‌ها در می‌آیید. در ادامه خون آشام شما پیشرفت کرده و می‌توانید مهارت‌هایی چون معلق شدن در هوا، فراخوانی خفاش‌ها و تبدیل به دود را به دست آورید. بازی Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2 یکی از بازی‌های ترسناک مورد انتظار بوده که طی تاریخی نا مشخص در سال جاری میلادی برای کنسول‌های پلی استیشن ۴ و پلی استیشن ۵، ایکس باکس وان و ایکس باکس سری ایکس/سری اس و رایانه‌های شخصی منتشر خواهد شد.

همانطور که در ابتدای مطلب اشاره شد، ما عناوینی بزرگ چون Resident Evil یا Silent Hill را درمیان بازی‌های سبک ترسناک امسال نخواهیم دید، با این حال شاهد بازگشت عناوینی چون Dead Space، S.T.A.L.K.E.R. و Vampire: The Masquerade پس از سال‌های طولانی، دنباله سری بازی The Outlast بوده و عرضه عناوینی نو چون Redfall و GhostWire: Tokyo ترس را به طور مستقیم در برابر ما ظاهر می‌کنند.

متاسفانه ما تاریخ انتشار بسیاری از این بازی‌های مورد انتظار را نمی‌دانیم و امید داریم هیچ یک از این عناوین به سال‌های آتی موکول نشده و بتوانیم تمامی آن‌ها را طی سال جاری تجربه کنیم. دیگر مسئله جذاب در این میان بازی‌های انحصاری‌ست. عنوان GhostWire: Tokyo در حالی که تحت نظر شرکتی وابسته به مایکروسافت توسعه یافته، در انحصار سونی و پلی استیشن بوده و باید دید این بازی در آینده به ایکس باکس راه خواهد یافت یا خیر. ناگفته نماند که عنوان GhostWire: Tokyo یکی از مورد انتظارترین بازی‌های سال ۲۰۲۲ بوده و انتظار بسیار زیادی از Tango Gameworks می‌رود. در سوی دیگر ما شاهد سه عنوان انحصاری برای ایکس باکس هستیم که انتظارات بسیار بالایی از آن‌ها به خصوص از بازی S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chernobyl داریم و امید داریم این بازی انتظارات ما را برآورده کند. شما منتظر کدام بازی ترسناک طی سال ۲۰۲۲ هستید؟ نظرات خود را درباره این عناوین مورد انتظار با ما در میان بگذارید.



مطالب مرتبط

دیگران نیز خوانده‌اند

نظرات

دیدگاه خود را اشتراک گذارید
اشتراک
به من اطلاع بده
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments