معرفی بازی Dying Light 2: Stay Human

هر آنچه باید از Dying Light 2: Stay Human بدانید

معرفی کامل بازی Dying Light 2: Stay Human

هر آنچه باید از Dying Light 2: Stay Human بدانید محمد مراقی ۱ ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ اولین نگاه

بازی Dying Light 2 مدت زیادی را در سکوت خبری سپری کرد و تقریبا هیچ اطلاعیه‌ی جدیدی درباره‌ی وضعیت اکنون این پروژه دریافت نکردیم. این بازی در نمایش‌های قبلی خود تا حد زیادی طرفداران را با جهان آخرالزمانی جدید بازی آشنا کرده بود.

این بار در شهر بسیار بزرگتری قرار می‌گرفتیم. بسیار بزرگتر از شهری که در نیمه‌ی دوم بازی قبلی مشاهده کرده بودیم. بازی Dying Light 2 از بسیاری جهات از نسخه‌ی قبلی خود با سرعت زیادی سبفت گرفته بود. حالا با مکانیزم‌های گسترده‌تری در گیمپلی سر و کار داشتیم و روایت داستانی نیز رویه‌ای نقش‌آفرینی به خود گرفته بود. همه‌چیز در رابطه با این بازی جدید چند برابر بزرگتر به نظر می‌رسید و به جرات می‌توان گفت شاهد بهشت طرفداران نسخه‌ی قبلی بودیم. در جریان آخرین نمایش بازی پیش از سکوت خبری یک ساله‌اش، یک شیرجه‌ی عمیق به درون شهر ویلدور (Villedor)  داشتیم.

این شهر نقشه‌ای چهار برابر بزرگتر از نقشه‌ی بازی قبلی دارد و داستان بازی ۲۰ سال پس از حوادث اولین بازی Dying Light جریان پیدا می‌کند. این بازی از بسیاری جهات توانسته ایده‌های بازی قبلی را به شکل بسیار جاه‌طلبانه‌ای به تکامل برساند و فرنچایز خود را یک سر و گردن بالاتر ببرد.

چند روز پیش در قالب یک استریم ۳۰ دقیقه‌ای، سازندگان بازی از جمله کارگردان‌های بخش‌های مختلف بازی و همچنین صداپیشه‌ی شخصیت اصلی، به صحبت درباره‌ی این پروژه‌ی جدید پرداختند و از اسم کامل آن یعنی Dying Light 2: Stay Human رونمایی کردند. پس از سکوت خبری طولانی مدتی که دنباله‌ی بازی Dying Light پشت سر گذاشت، این بهترین نمایشی بود که می‌شد به طرفداران دوآتیشه‌ی بازی قبلی تقدیم کرد. حالا اطلاعات بسیار کامل‌تری از این بازی در اختیار داریم و می‌توانیم یک جمع‌بندی کلی از جهان بازی، مکانیزم‌های گیمپلی و نحوه‌ی روایت داستان داشته باشیم. در ادامه‌ی مطلب به طور اختصاصی نمایش Dying 2 Know را مورد بررسی قرار می‌دهیم و به معرفی کامل بازی Dying Light 2: Stay Human می‌پردازیم.

معرفی بازی Dying Light 2: Stay Human
پیشرفت‌ها و تغییرات بازی Dying Light 2: Stay Human نسبت به نسخه‌ی قبلی به قدری زیاد هستند که می‌توان گفت با یک بازی کاملا متفاوت طرفیم

یک جهان جدید | معرفی شهر ویلدور

نمایش Dying 2 Know یک شوکیس آنلاین بود که به مدت ۳۰ دقیقه به صورت زنده به نمایش درآمد و در آن اعضای استودیوی Techland به صحبت درباره‌ی بازی Dying Light 2: Stay Human پرداختند. اولین مهمان حاضر در این برنامه، توماس گرباد، کارگردان جهان بازی بود که به تعدادی از سوال‌های طرفداران پیرامون این بازی جدید پاسخ داد. توماس گرباد در پاسخ به این سوال که آیا برای درک بهتر بازی Dying Light 2 به تجربه یا حتی تکرار دوباره‌ی بازی قبلی نیاز داریم توضیح داد که حوادث این بازی ۲۰ سال پس از برهه‌ی زمانی بازی قبلی جریان پیدا می‌کنند و با یک جهان کاملا متفاوت همراه می‌شویم. از همین رو شخصیت‌های بازی و همچنین جغرافیای آن به طور کامل تغییر کرده‌اند و با یک دنباله‌ی داستانی طرف نیستیم.

حوادث این بازی 20 سال بعد از بازی قبلی جریان پیدا می‌کنند و با یک جهان کاملا متفاوت همراه می‌شویمیک جهان پساآخرالزمانی که در آن انسان‌ها جنگ بر علیه یک ویروس را باخته‌اند و به اجبار خود را با این دنیای جدید وفق داده‌اند. پس از اتفاقاتی که در سال ۲۰۱۴ و در شهر هران (شهری که اتفاقات بازی قبلی در آن جریان داشت) رخ داد، ارتباط این شهر به طور کامل با جهان بیرون از آن قطع شد و تنها تعداد بسیار کمی از بازمانده‌ها در درون دیوارهای بلند این شهر باقی ماندند. این کار با هدف کنترل کردن بیماری و در نهایت نابودسازی آن بود. اما به طور همزمان تعدادی از دانشمندان و پژوهشگران به طور مخفیانه روی این ویروس آزمایش‌های مختلفی را با اهداف نظامی و بهره‌ی جنگی انجام دادند و مدل‌های جدیدی را در DNA مبتلایان به دست آوردند. 

نهایتا در سال ۲۰۲۱، یکی از مدل‌های آزمایشی که در سطوح بالای امنیتی نگه‌داری می‌شد، سهوا یا غیرعمدی (دلیل اصلی مشخص نیست و احتمالا در جریان بازی به جزئیات آن پی خواهیم برد) به خارج از شهر انتقال و بین مردم شیوع پیدا کرد.

پیش از اینکه کشورهای جهان به این حادثه واکنش نشان بدهند، خیلی زود یک آشوب مهیب در شهر هران به پا افتاد و ویروس حتی مرزهای این شهر را هم فتح کرد و تمام جهان را فرا گرفت. تا جایی که در سال ۲۰۲۳ بیش از ۹۸ درصد جامعه‌ی انسانی به طور کامل نابود و تبدیل شده بود. تنها ۲ درصد باقی‌مانده از تمام جمعیت انسان در سرتاسر جهان، در قالب گروه‌های کوچک در پناهگاه‌های معدودی پناه گرفته‌اند و تنها یک شهر را می‌توان از لحاظ تراکم جمعیت و تعداد بازمانده‌ها، یک «شهر» به حساب آورد. اسم این شهر ویلدور (Villedor) است اما از آنجایی که تنها شهر باقی‌مانده در جهان محسوب می‌شود، مردم آن را تنها شهر (The City) خطاب می‌کنند.

معرفی بازی Dying Light 2: Stay Human
وسعت شهر ویلدور چهار برابر نقشه‌ی بازی قبلی است و به طور کلی جهان بازی هر از نظر ابعاد بسیار وسیع‌تری به خود گرفته است

شهر ویلدور تنها تمدنی است که برای بشریت باقی مانده ویلدور شهری است که از نابودی کامل تمام آن کشورها و هزاران شهر موجود در آن‌ها جان سالم به در برده و البته، وضعیت بسیار پیچیده و سختی دارد. بازمانده‌ها برای زندگی در این شهر باید چند قانون بسیار مهم را رعایت کنند که اولین آن‌ها خارج نشدن از شهر است. شهر با دیوارهای بسیار بلندی از دنیای بیرون جدا شده و تقریبا هیچ کسی قادر به خارج شدن از آن نیست.

ساکنین شهر ویلدور، نوعی سلاح بیولوژیکی برای نابودی مبتلایان کشف کردند که متاسفانه در نتیجه منجر به پدیدار شدن گونه‌های جهش‌یافته‌ی جدیدی از مبتلایان شد. این بازمانده‌ها تا اینجای کار توانسته‌اند به مدت ۱۵ سال در این شهر زندگی کنند و یک سبک زندگی کاملا جدید را به وجود آورده‌اند. آن‌ها در طول روز به ساخت و ساز و جمع‌آوری منابع در شهر می‌پردازند و کنترل شهر را در دست می‌گیرند. اما در طول شب، این هیولاها هستند که در خیابان‌های شهر حکمرانی می‌کنند.

به دنبال توضیحات توماس گرباد در رابطه با جهان بازی Dying Light 2: Stay Human و شهر ویلدور و اقلیم حاکم بر آن، نوبت به پیوتر سیمانک (Piotr Szymanek) کارگردان داستان‌سرایی بازی رسید تا توضیحات جزئی‌تری را در رابطه با شخصیت‌های بازی و خط داستانی آن‌ها ارائه دهد.

معرفی بازی Dying Light 2: Stay Human
ایدن، شخصیت اصلی بازی، علاوه بر تمام مسئولیت‌هایی که در قبال بازمانده‌های شهر ویلدور و متحدینش دارد، یک خط داستانی کاملا شخصی را نیز دنبال می‌کند که در جریان آن باید یک فرد گمشده مربوط به گذشته‌اش را بیابد تا پاسخ سوالاتش در رابطه با خانواده و هویت واقعی‌اش را پیدا کند

پلان داستانی و معرفی شخصیت‌های بازی Dying Light 2

پیوتر سیمانک که به عنوان Narrative Director در پروسه‌ی خلق دنیای بازی Dying Light 2: Stay Human و خط داستانی آن نقش دارد، تجربه‌ی کار در هر دو صنعت ویدیوگیم و سینما را داشته و به عنوان آخرین پروژه‌ی سینمایی او می‌توان به همکاری او با شبکه‌ی HBO و سریال Wataha اشاره کرد. پیوتر سیمانک به عنوان نویسنده‌ای که در داستان‌سرایی و روایت تجربه‌ی زیادی دارد، حالا در استودیوی تکلند وظیفه‌ی کارگردانی داستان بازی را برعهده دارد.

او بدون معطلی صحبت‌های خود درباره‌ی شخصیت اصیلی بازی یعنی ایدن کالدول (Aiden Caldwell) را آغاز می‌کند تا بیشتر از قبل درباره‌ی کاراکتر اصلی داستان آشنا شویم. ایدن در این بازی عضو گروه‌هایی است که در قالب ماموریت‌های مختلف با اهداف گوناگون، از پناهگاه خارج می‌شوند و به قسمت‌های مختلفی از شهر می‌روند که هنوز پاکسازی نشده‌اند. این دسته از افراد در دنیای بازی با عنوان پیلگریم (Pilgrim) شناخته می‌شوند و توانایی‌های بسیار زیادی دارند. 

ایدن، به طور همزمان به دنبال یکی از بستگان بسیار نزدیک خود می‌گردد. تنها شخصی که در خاطرات بسیار قدیمی‌اش حضور دارد و مدام یادآوری می‌شود این شخص گمشده از اهمیت بسیار بالایی در داستان برخوردار است و به طور کلی از هویت اصلی ایدن باخبر است. ایدن هیچ اطلاعاتی از بچگی و گذشته‌ی دور خود در دست ندارد و تنها سرنخی که برای پیدا کردن پاسخ سوال‌هایش دارد، همین شخص است که در طول داستان باید به جست‌وجوی آن بپردازیم. شخصیت ایدن توانایی‌های شخصیتی بسیار زیادی دارد. از استفاده کردن از طیف وسیعی از سلاح‌های گرم و سرد گرفته تا پریدن از روی بام‌ها و پارکور بین ساختمان‌ها.

در اینجا با جهان بی‌رحم و ناعادلانه‌ای طرفیم که در آن ضعفا کشته می‌شوند و قدرتمندها زنده می‌مانند. اینکه ایدن چگونه از توانایی‌های شخصیتی خودش استفاده می‌کند و با چه هدفی داستان را جلو می‌برد، اول از همه به هویت و پس‌زمینه‌ی داستانی ایدن، و سپس به عملکرد و تصمیم‌گیری بازیکن بستگی دارد! اینکه ایدن چگونه در دنیای بازی Dying Light 2 پیشروی کند و در موقعیت‌های حساس و تنش‌زا چه تصمیماتی بگیرد، کاملا به شما و تصمیم‌گیری‌های شما بستگی دارد. 

بازی تا حدودی پیش‌زمینه‌های داستانی را مهیا کرده و نقطه‌ی شروع بسیار مناسبی را به شما نشان می‌دهد تا داستان بازی را آغاز کنید و با انتخاب‌های خود آن را پیش ببرید و کامل کنید. تصمیمات شما تاثیرات بسیار گسترده‌ای روی محیط اطراف شما و به طور گسترده‌تر تمام شهر ویلدور اعمال می‌کنند.

در اینجا با شهری طرفیم که تنها عده‌ی بسیار کمی در آن به سختی بسیار زندگی می‌کنند و در قالب گروه‌های مختلف فقط و فقط به فکر منفعت خود و نزدیکان‌شان هستند. شهر ویلدور را می‌توان یک جنگل پر از موجودات وحشی تصور کرد که در آن حیوانات یا خورده می‌شوند یا حیوانات دیگر را می‌خورند. این کاملا به هوش و روحیات شما بستگی دارد که چه تصمیماتی را در موقعیت‌های مختلف با در نظر گرفتن عواقب آن اتخاذ کنید. این که به ضعفا کمک کنید یا اینکه تنها روی رسیدن به منافع شخصی خودتان تمرکز کنید.

پناهگاه‌های امن در پشت بام‌ها و ناامنی حاکم در شب

بازی Dying Light 2 جهان بزرگی دارد و از لحاظ داستانی نیز بسیار بزرگ به نظر می‌رسد. نقشه‌ی بازی با مساحتی چهار برابر بزرگتر از نقشه‌ی بازی قبلی، محیط‌های وسیعی را در سطوح مختلف از جمله خیابان‌ها، محیط‌های داخلی و مهم‌تر از همه پشت بام آپارتمان‌ها، در مقابل شما قرار می‌دهد و همزمان برای پیشبرد اتفاقات داستانی شما را به نوبت با تمامی قسمت‌های مختلف شهر معرفی می‌کند. از سویی دیگر، جهان بازی به صورت کاملا Open World و جهان باز طراحی شده و در هر لحظه از بازی که بخواهید می‌توانید به طور آزادانه در شهر به گشت و گذار بپردازید و ضمن احتیاط در نزدیکی هیولاها و مبتلایان به ویروس، ماموریت‌های جانبی را پشت سر بگذارید و خطوط فرعی داستان را نیز پیش ببرید.

شهر ویلدور به عنوان یک شهر پساآخرالزمانی واقع‌گرایانه که سعی زیادی بر به تصویر کشیدن جوامع انسانی در یک دنیای ویران شده به طبیعی‌ترین شکل ممکن و با در نظر گرفتن تمامی ابعاد آن داشته و چندین خطر دائمی و تهدید همیشگی در آن دیده می‌شوند. شهر ویلدور، شهری است که در خیابان‌های آن چیزی به جز مرگ و نابودی به چشم نمی‌خورد در مقابل، زندگی در ارتفاعات و بام آپارتمان‌ها جریان دارد. بازمانده‌ها توانسته‌اند طی یک حرکت بسیار هوشمندانه، خانه‌ها، مزارع و مراکز خدماتی خود را در پشت بام‌ها دایر کنند تا حتی در طول شب نیز از شر هیولاها در امان باشند. از همین رو همیشه باید توجه ویژه‌ای به رسیدگی به وضعیت کلونی‌های دایر در سطح پشت بام‌ها داشته باشید و حین عبور از خیابان‌ها نیز حسابی از خودتان مراقبت کنید.

یکی دیگر از مکانیزم‌های دوقطبی بازی که علاوه بر گیمپلی روی داستان نیز تاثیرات گسترده‌ای را برجای گذاشته، چرخه‌ی شب و روز است که در جریان بازی قبلی تا حد زیادی با آن آشنا شده‌ایم. وقتی که خورشید غروب می‌کند و شهر تاریک می‌شود، بازی بلافاصله یک ناتفیکیشن برای شما ارسال می‌کند که کاملا حواس خود را جمع کنید و هرچه سریع‌تر به نزدیکترین پناهگاه امن در اطراف خود بروید و شب را در آنجا سپری کنید. 

اما در طول شب چه اتفاقی می‌افتد که بازی تا این اندازه درباره‌ی آن به بازیکن اخطار می‌دهد؟ در طول شب جهان بازی Dying Light 2: Stay Human به طور کامل تغییر می‌کند و وارد یک فاز کاملا جدی و ترسناک می‌شود. تفاوت‌های فاحش بین روزها و شب‌های این بازی به قدری زیاد است که یکی از مجری‌های حاضر در نمایش Dying 2 Know این چرخه را وجود دو بازی مختلف در یک بازی توصیف کرد. 

 

وقتی که خورشید غروب می‌کند و شهر تاریک می‌شود و همزمان صداهای ترسناکی به گوش می‌رسند، هیولاها با تعداد زیادتر و همچنین تحرک بسیار بیشتر، مشتاقانه به دنبال اهداف متحرک می‌گردند و همزمان انواع مختلفی از هیولاهای جهش‌یافته پدیدار می‌شوند. پیش از این با یک گونه‌ی ویژه و بسیار قدرتمند از مبتلا شدگان جهش‌یافته در بازی قبلی آشنا شده بودیم که در طول شب در دسته‌های چندتایی با سرعت زیادی به دنبال شما می‌دویدند و حتی توان مبارزه کردن با آن‌ها و سلاح مناسب برای از پا درآوردن‌شان را نداشتید. 

تنها راه پیش رو، بهره‌گیری از اسکیل‌های پارکور انتخاب بهترین مسیر به نزدیکترین پناهگاه در کمترین زمان ممکن بود. بازی در طول شب به قدری ترسناک و دلهره‌آور می‌شد که گویا با یک بازی کاملا متفاوت طرفیم. خوشبختانه سازندگان بازی در بازی Dying Light 2: Stay Human نیز این مکانیزم را مثل هر مکانیزم و محتوای دیگری، پر و بال بیشتری بخشیده‌اند و به تکامل رسانده‌اند. در ادامه به مرور توضیحات تعدادی از توسعه‌دهندگان فنی و طراحان گیمپلی بازی می‌پردازیم تا اطلاعات بیشتری در رابطه با المان‌های جدید گیمپلی این بازی و تنوع سلاح‌ها و پلی‌استایل‌های مختلف در آن کسب کنیم.

معرفی بازی Dying Light 2: Stay Human

مکانیزم‌های جدید گیمپلی Dying Light 2 Stay Human

مهمان بعدی برنامه‌ی Dying 2 Know آدریان پیزا شیزسکی، کارگردان خلاق بازی Dying Light 2: Stay Human بود که همراه با مجری برنامه و صداپیشه‌ی شخصیت ایدن، به گفت‌وگو درباره‎ی جزئیات بیشتری از جهان و به طور کلی سبک و سیاق این بازی پرداخت. آدریان شیزسکی صحبت‌های خود را با اشاره به منبع الهام ایده‌ی خلق جهان این بازی آغاز کرد و به سلسله تحقیقات تیم خود درباره‌ی تاریخ بشریت پرداخت.

آن‌ها وقت زیادی را صرف مطالعه‌ی اسنادی کرده‌اند که عملکرد جوامع مختلف و تمدن‌های بزرگ را در جریان نابودی کامل خود، بازگو می‌کنند. اینکه پس از سقوط یک ملت و یک جامعه، چگونه زندگی مجددا جاری می‌شود و خود را بازیابی می‌کند. آدریان شیزسکی در ادامه‌ی توضیحات خود درباره‌ی جهان این بازی اضافه می‌کند:

پرواضح است که یک ویروس و یک پاندمی دلیل اصلی سقوط این تمدن بوده است و به دنبال آن سقوط اقتصادی رخ داده. این‌ها پایه‌های اصلی برای شکل‌گیری این سقوط را تشکیل می‌دهند. اما حقیقتا همه‌چیز کمی تاریک‌تر به نظر می‌رسد. به‌ویژه وقتی از تحقیقات خود در جهان واقعی و تاریخ تمدن‌های زمین الهام می‌گیریم و تاثیرات آن‌ها را به بازی اضافه می‌کنیم. شما در بازی همه چیز را زیر سوال می‌برید و می‌توانید هرکسی که به نظرتان مقصر ایجاد این شرایط است را سرزنش کنید. از سرزنش دولت و حکومت و زیر پا گذاشتن قوانین به نشانه‌ی اعتراض گرفته، تا مقصر دانستن علم و حتی مذهب. بعضی از مردم احتمالا از خود این سوال را می‌پرسند که وقتی تمام آن اتفاق‌ها افتاد، خدا کجا بود؟ این‌ها تماما قدم بسیار بزرگی برای تمدن به سمت عقب محسوب می‌شوند.

آدریان شیزسکی در ادامه‌ی صحبت‌های خود به عنوان جدید بازی که به تازگی رونمایی شد اشاره می‌کند. Stay Human (انسان بمان). او در توصیف اینکه عبارت انسان بمان در عنوان رسمی بازی چه معنا و مفهومی دارد، اشاره‌ای به ارزش‌های اخلاقی و انسانی دارد که بر اساس آن‌ها یک فرد خود را انسان می‌نامد. اینکه چه ویژگی‌هایی شما را به یک انسان واقعی تبدیل می‌کنند. جهانی که بازی در آن جریان دارد، همانند یک آزمون بزرگ برای بازمانده‌ها عمل می‌کند و آن‌ها در این شرایط بسیار دشوار مورد آزمایش قرار می‌دهد.

آدم‌های مختلف با ارزش‌ها و اولویت‌های گوناگون، مفاهیم متفاوتی را از انسانیت تعریف می‌کنند. در بازی گروه‌های زیادی وجود دارند که با بی‌رحمی تمام به قتل و غارت بازمانده‌های دیگر می‌پردازند تا خودشان از امنیت بیشتری برخوردار باشند. در مقابل، عده‌ای دیگر را نیز داریم که بسیاری اوقات خود را به خطر می‌اندازند تا امنیت دیگران را فراهم کنند. شما به عنوان شخصیت اصلی بازی نیز با انتخابات و تصمیم‌گیری‌های بسیار سختی مواجه خواهید شد که در جریان آن‌ها باید فداکاری کنید یا خسارت سنگینی را برای نجات زندگی یک فرد یا گروهی از افراد بپردازید. شما همچنین می‌توانید به طور آزادانه تصمیمات سختگیرانه و در عین حال بی‌رحمانه‌ای را اتخاذ کنید که در راستای تمامی آن‌ها تنها خود شما در اولویت باشید و هیچوقت زندگی خود را به خطر نیندازید. این تصمیم شماست که در این آخرالزمان بی‌رحم به قهرمان بازمانده‌ها تبدیل شوید و زندگی‌های بسیاری را نجات دهید، یا زندگی خود را به صدها آدم دیگر ترجیح بدهید و هیچوقت ریسک نکنید

 

به طور کلی این در حقیقت معنا و مفهوم اصلی عبارت Stay Human در عنوان رسمی بازی Dying Light 2 است. اینکه ارزش‌های انسانی را محترم بشمارید و به هر قیمتی که شده، انسانیت خود را به باد ندهید. احتمالا شما نیز در وهله‌ی اول – به ویژه پس از تماشای تریلرهای اخیر بازی – با خود فکر کرده‌اید که عبارت Stay Human به معنای در امان ماندن از ویروس و تبدیل نشدن به هیولا است.

آدریان شیزسکی در رابطه با این موضوع نیز توضیحاتی ارائه می‌دهد که باعث شده تا حدودی این فرضیه را نیز درست در نظر بگیریم. او ضمن اینکه تایید کرد موجودات درون بازی زامبی نیستند (زامبی به انسان‌هایی گفته می‌شود که به دلایل مختلف، پس از مرگ با ظاهری متفاوت به زندگی برمی‌گردند) و بلکه انسان‌های مبتلاشده‌ای هستند که کنترل خود را از دست داده و به هیولا تبدیل شده‌اند (آن‌ها علی‌رغم زامبی‌ها نمرده‌اند و صرفا تغییر شکل و رفتار داده‌اند). بازمانده‌های زیادی وجود دارند که حتی با وجود زخمی شدن توسط هیولاها و مبتلا شدن به ویروس، به سبب استفاده از دارو و همچنین حفظ کنترل خود حین حمله‌های روانی و قلبی و عروقی، به هیولا تبدیل نشده‌اند. در بازی قبلی نیز شاهد آن بودیم که شخصیت اصلی به ویروس مبتلا شده بود و گاهی تحت حملات شدید روحی و روانی قرار می‌گرفت و نهایتا موفق به کنترل کردن آن شد.

عمل و عکس‌العمل!

در ادامه دو عضو دیگر از استودیوی تکلند در برنامه حضور پیدا کردند و به ارائه‌ی توضیحات مهمی در رابطه با مکانیزم عمل و عکس‌العمل در بازی Dying Light 2: Stay Human پرداختند. بازیکنان در طول بازی تصمیمات متعددی را اتخاذ می‌کنند و در ادامه باید با پیامدها و نتایج تصمیمات خود مواجه شده و بازی را بر اساس تصمیم‌گیری‌های خود جلو ببرند. به نوعی می‌توان گفت آن‌ها یا از نتایج مفید تصمیمات خوب خود سود می‌برند یا اینکه باید پیامدهای مخرب و مضر تصمیمات بد خود را تحمل کنند.

معرفی بازی Dying Light 2: Stay Human
بازی Dying Light 2 یک جهان بزرگ و پویا دارد که حتی کوچکترین اقدامات شما نیز موجب شکل‌گیری تغییرات اساسی در ظاهر و باطن آن می‌شوند

سیستم کلی تصمیم‌گیری‌ها و عمل و عکس‌العمل به کار رفته در این بازی، بسیار پیچیده است و به راحتی نمی‌توان تمام جوانب و احتمالات موجود در آن را توصیف کرد. اما به طور کلی می‌توان تصمیم گرفتن در بازی Dying Light 2 را در سه سطح مختلف شاخه‎بندی کرد.

دسته‌ی اول تصمیماتی هستند که در جریان مراحل اصلی بازی پشت سر می‌گذارید. این دسته از تصمیم‌گیری‌ها از اهمیت بالایی برخوردارند و عمده‎ترین تغییرات ممکن را در سرتاسر جهان بازی ایجاد می‌کنند و حتی در نحوه‎ی به پایان رسیدن بازی نیز تاثیر مستقیم دارند.

دسته‌ی دوم تصمیم‌گیری‌ها، تصمیماتی هستند که در جریان ماموریت‌ها و حین انجام یک فعالیت اتخاذ می‌کنید و می‌توانند تنها ماموریت درحال اجرا را تحت‌تاثیر خود مورد تغییر قرار دهند. سومین سطح تعیین شده برای تصمیم‌گیری‌ها در این بازی، به طور اختصاصی تحت عنوان سیستم ترازبندی شهر شناخته می‌شود و از لحاظ محیطی و اقلیمی از اهمیت بالایی برخوردار است. آب و برق، دو انرژی اصلی برای به راه انداختن شهر محسوب می‌شوند و در بازی Dying Light 2 نیز تامین آب و برق از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. 

تامین آب و برق در یک منطقه، صرفا موجب رضایت اهالی از در دسترس بودن آب و برق نخواهد شد. بلکه تاثیرات بسیار عمیق‌تری روی محیط بازی و همچنین گیمپلی بازی اعمال خواهد کرد. برای مثال، الکتریسیته شکل و شمایل متفاوتی به مناطقی که برق آن‌ها تامین شده می‌بخشد و آب نیز تاثیر مستقیم روی سیستم کشاورزی و تامین دیگر منابع غذایی دارد. علاوه بر تاثیرات زنجیره‌ای آب و برق در مناطق مختلف، آیتم‌های جدیدی نیز در دسترس شما قرار خواهند گرفت که هر یک به طریقی پیشروی شما در بازی و محیط اطرافتان را تغییر می‌دهند. هر یک از این آیتم‌ها می‌توانند شیوه‌ی مبارزه و نحوه‌ی جابه‌جایی شما را تا حد زیادی تغییر داده و بهبود ببخشند. از تله‌های الکتریکی و ماشینی گرفته، تا زیپ‌لاین و کایتی که می‌توانید با استفاده از آن از بالای آسمان‌خراش‎ها به پایین بپرید و یک مسافت طولانی را پرواز کنید. 

اسکیل‌های جدید و آیتم‌های متنوع به شما کمک می‌کنند که با سرعت و امکانات بیشتری به جست و جو در شهر بپردازید و منابع مختلف را جمع‎آوری کنید. به نجات بازمانده‌های نیازمند به کمک بشتابید و به مبارزه با راهزنان و غارتگران بپردازید. هر یک از این آیتم‌ها تغییرات مختص به خود را در محیط بازی اعمال می‌کنند و همین موضوع باعث تجربه‌ی منحصر به فرد هر بازیکن نسبت به بازیکنان دیگر باشد. بازی Dying Light 2 همچنین از قابلیت Co-Op با تعداد 2 تا 4 نفره نیز پشتیبانی می‌کند.

شما می‌توانید دوستان دیگر خود را که به طور همزمان مشغول تجربه‌ی این بازی هستند را وارد بازی خود کنید تا شکل و شمایل محیط بازی خود را به آن‌ها نشان دهید و به رونمایی از ویژگی‌ها و قابلیت‌های خود بپردازید. شما ممکن است با حضور پیدا کردن در بازی دوستان‌تان، با ایده‌های متفاوتی آشنا شوید که تا پیش از این متوجه‌شان نشده بودیم. از این رو می‌توان گفت تجربه‌ی دو بازیکن از این بازی کاملا متفاوت از یکدیگر خواهد بود و این مورد نیز نوید یک نقش‌آفرینی تمام عیار را می‌دهد.

 

معرفی بازی Dying Light 2: Stay Human
صدها روش مبارزه در مقابل انواع دشمنان انسانی و غیرانسانی، گیمپلی بازی Dying Light 2 را بسیار گسترده و متنوع جلوه می‌دهد و با یک بازی واقعا بزرگ طرفیم

تاریخ انتشار Dying Light 2 چه زمانی خواهد بود؟

اطلاعات جدید بازی Dying Light 2: Stay Human به قدری هیجان‌انگیز به نظر می‌رسند که واقعا تحمل انتظار برای انتشار بازی را بسیار دشوار کرده‎اند. در جریان نمایش Dying 2 Know پس از مدت‌ها انتظار و گمانه‎زنی‌های بی‎ثمر، نهایتا تاریخ انتشار نهایی بازی نیز اعلام شد. تاریخ انتشار Dying Light 2 مصادف با تاریخ ۷ دسامبر ۲۰۲۱ مصادف با ۱۶ آذر ۱۴۰۰ برای کنسول‌های نسل هشتمی، کنسول‌های نسل نهمی و کامپیوترهای شخصی به انتشار خواهد رسید و تا آن روز در جریان قسمت‌های بعدی برنامه‎ی Dying 2 Know با اطلاعات و جزئیات بیشتری از این بازی مورد انتظار آشنا خواهیم شد.این بازی بدون شک یکی از جاه‌طلبانه‌ترین بازی‌های اکشن و بقای سال جاری است که به عنوان یک شوتر اول شخص همراه با مکانیزم‌های پارکور و همچنین ساختار جهان باز، حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و بدون شک ضمن راضی نگه داشتن طرفداران بازی Dying Light، هواداران جدید بسیاری را به سمت این فرنچایز جذب خواهد کرد.

آیا شما نسخه‌ی اول بازی Dying Light را تجربه کرده‌اید؟ نظر خود را در رابطه با این بازی با ما به اشتراک بگذارید و از انتظارات خود نسبت به بازی Dying Light 2: Stay Human بگویید. به نظر شما این بازی می‌تواند خود را به یکی از موفق‌ترین عناوین امسال تبدیل کند؟


نظرات

guest
1 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی‌ترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
View all comments
بالا