#مهسا_امینی

ریمیک بازی Silent Hill در راه است؟

تومایا در این باره می‌گوید!

ریمیک بازی Silent Hill

کیچیرو تومایا، کارگردان خلاق ژاپنی، در تازه‌ترین اظهارات خود از احتمال بازسازی و ساخت نسخه‌ی ریمیک بازی محبوب Silent Hill سخن گفته است.

اینکه سری سایلنت هیل یکی از بزرگ‌ترین دستاوردهای شرکت ژاپنی کونامی در صنعت بازی‌های ویدیویی به شمار می‌رود، برهیچکس پوشیده و پنهان نیست. فرنچایزی که نسخه‌ی اول آن در سال ۱۹۹۹ میلادی راهی بازار شد و به لطف سبک منحصر به فرد و وحشت بسیار زیاد، از همان ابتدا مورد استقبال بازیکنان قرار گرفت و تحسین منتقدان را برانگیخت؛ به طوری که علی‌رغم گذشت بیست و یک سال از تولد سری، همچنان شماری از بازیکنان و هواداران از آن به عنوان یکی از بهترین آثار سبک ترس یاد می‌کنند.

اگر اخبار بازی‌ها را در رسانه سرگرمی دنبال کرده باشید، احتمالا اطلاع دارید که در طول چند سال اخیر شایعه‌های زیادی مبنی بر ساخت نسخه‌ی جدید سایلنت هیل توسط کونامی و حتی هیدئو کوجیما، خالق سری متال گیر، به گوش رسیده است. در خلال این‌ها، چندین گزارش نیز در خصوص بازسازی بازی برای کنسول پلی‌استیشن 5 مطرح شده که کمپانی کونامی همچنان تمایلی به ارائه‌ی اطلاعات بیشتر درباره آینده‌ی مجموعه ندارد و در پی جدایی کوجیما از کونامی، هواداران از سرنوشت سایلنت هیل نگران هستند.

در تازه‌ترین گمانه‌زنی‌ها، گفته شده بود که کونامی به دنبال بازگشت به دوران اوج خود است و برای تحقق این هدف، مجموعه‌ی پرطرفدار سایلنت هیل را زنده می‌کند. احیای این سری ممکن است با ساخت یک بازی جدید صورت بگیرد و یا تیم توسعه‌دهنده مشابه همتای خود یعنی کپکام، ریمیک بازی Silent Hill را روانه بازار کند. در همین راستا، ساعاتی پیش کیچیرو تومایا، خالق سایلنت هیل، در گفت‌وگویی اعلام کرد که علاقه‌ی زیادی به بازسازی اثر خود دارد، لیکن این امر به هیچ عنوان ساده نیست و به مراتب سخت‌تر از بازسازی رزیدنت ایول خواهد بود.

تومایا مدعی است که سایلنت هیل برخلاف سری رزیدنت ایول، یک بازی تمام اکشن نیست و مقایسه‌ی روند بازسازی این دو مجموعه کاملا اشتباه است. این کارگردان خلاق بر این باور است که برای ساخت ریمیک بازی Silent Hill صرفا نمی‌توان به ارتقای کیفیت بصری اکتفا کرد و باید به سراغ نوآوری‌ها و ایده‌های جدیدی نیز رفت. کیچیرو تومایا در این باره توضیح می‌دهد:

اگر نظر من را می‌پرسید، باید بگویم که بازسازی سایلنت هیل به مراتب دشوارتر از بازسازی سری رزیدنت ایول است؛ چرا که شما این بار هسته‌ی اصلی گیم‌پلی بسیار قدیمی است. برخلاف رزیدنت ایول، شما با یک بازی اکشن طرف نیستید که برای بازسازی آن صرفا المان‌های اکشن آن را ارتقا داد. از طرفی، اینکه سایلنت هیل فقط از نظر کیفیت بصری و گرافیک فنی بهبود یابد، بدون شک رضایت هواداران را به دنبال نخواهد داشت. به نظر من، بازسازی این مجموعه باید همراه با نوآوری‌ها و ایده‌های جدید صورت بگیرد.

کیچیرو تومایا معتقد است که تجربه‌ی بازی‌های قدیمی در پلتفرم‌های مدرن لذت‌بخش نیست؛ چرا که به مرور زمان مکانیک‌های بازی‌ها ناکارآمد شده و از نظر کیفیت بصری نیز قابل قبول نیستند. به همین خاطر، او به شخصه هیچ مشکلی با ارتقای بازی‌های قدیمی به سبک بصری مدرن ندارد. این کارگردان خلاق ژاپنی می‌گوید:

علی‌رغم فیلم‌های سینمایی، کمی سخت است که بخواهیم از تجربه‌ی بازی‌های قدیمی لذت ببریم. در واقع، با گذشت زمان مکانیک‌ها و المان‌های یک بازی ناکارآمد می‌شود. از طرفی، بدیهی است که از نظر بصری و کیفیت فنی، بازی‌های قدیمی برای سخت افزارهای مدرن طراحی نشده‌اند. از این رو، من به شخصه با ارتقای آن‌ها به سبک بصری مدرن مشکلی ندارم.

ریمیک بازی Silent Hill

چنین اظهاراتی بار دیگر امید هواداران را به احیای سایلنت هیل زنده کرده و طبق روال همیشه، گزارش‌های متعددی در خصوص ریمیک بازی در سراسر فضای مجازی منتشر شده است. البته، ناگفته نماند که کیچیرو  تویاما سال گذشته از شعبه ژاپن شرکت سرگرمی‌های تعاملی سونی جدا شد و استودیوی خود تحت عنوان Bokeh Game را تاسیس کرد. اولین پروژه‌ی این استودیو، Slitterhead نام دارد که چند روز پیش در جریان رویداد گیم اواردز ۲۰۲۱ به نمایش گذاشته شد.

دقت داشته باشید که این اولین باری نیست که شایعه‌ها از ساخت بازی سایلنت هیل حکایت دارند. برای مثال، چندی پیش به دنبال انتشار یک تصویر مرموز در شبکه‌ی توییتر، بسیاری از تحلیل‌گران بر این باور بودند که به‌زودی کالکشن این مجموعه عرضه خواهد شد. از طرفی، پیش‌تر شایعه شده بود که هیدئو کوجیما به شخصه مسئولیت ساخت بازی جدید سایلنت هیل را برعهده گرفته و این اثر با همکاری کمپانی سونی توسعه می‌یابد. با وجود چنین گمانه‌زنی‌ها، شرکت کونامی هنوز حرفی از بازی جدید و یا ریمیک مجموعه به میان نزده است.

لازم به ذکر است که جدیدترین نسخه سایلنت هیل با نام Silent Hill: Downpour در سال ۲۰۱۲ میلادی برای پلتفرم‌های هدف عرضه شد. این عنوان بازخوردهای ضد و نقیضی را از سوی کارشناسان دریافت کرد و کونامی هرگز صحبتی از عملکرد تجاری به میان نیاورد. با این وجود، به نظر می‌رسد که عدم انتشار سایلنت هیل جدید طی یک دهه گذشته نشان می‌دهد این اثر توانسته به خوبی انتظارات مالی را برآورده کند. حال باید منتظر ماند و دید که این کمپانی ژاپنی چه تصمیماتی برای آثار ارزشمند خود در سر دارد.

در پایان این خبر، دیدگاه شما در رابطه با ساخت بازی جدید و یا ریمیک Silent Hill چیست؟ به نظر شما، آیا گزارش‌های اخیر در خصوص احیای دوباره‌ی این مجموعه صحت دارند؟ شما چه انتظارهایی از بازی جدید و یا بازسازی این عنوان دارید؟ فراموش نکنید که نظرات شخصی خود را با ما و دیگر کاربران رسانه سرگرمی به اشتراک بگذارید.


guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
بالا