1%
  • 0/10

کمیسیون مشترک صیانت از فضای مجازی مجددا برگزار می‌شود

کدام فضای مجازی قرار است صیانت شود؟

کمیسیون مشترک صیانت از فضای مجازی مجددا برگزار می‌شود ۰ ۱۵ آبان ۱۴۰۱ اخبار فناوری کپی لینک
طرح صیانت از فضای مجازی

عضو کمیسیون مشترک صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی اعلام کرد که امروز یکشنبه جلسه‌ای با حضور نایب رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد.

محمد باقری ضمن اعلام برگزاری جلسه‌ی کمیسیون مشترک مجدد پیرامون صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی، از موضوعی که قرار است درباره‌ی آن تصمیم گیری شود اظهار بی‌اطلاعی کرده و معتقد است که در شرایط کنونی کشور باز کردن مجدد چنین موضوعات حساسی به صلاح نیست.

به گفته‌ی وی، قرار است عبدالرضا مصری، نایب رئیس مجلس در این نشست حضور داشته باشند، این درحالی است که معاون قوانین مجلس شورای اسلامی چندین ماه پیش در پاسخ به نامه هیات رییسه کمیسیون مشترک طرح نظام تنظیم مقررات خدمات فضای مجازی موسوم به صیانت اعلام کرده بود که نمایندگان مجلس در رای گیری صورت گرفته در جلسه غیرعلنی، با ادامه کار کمیسیون مشترک مخالفت کرده‌اند.

همه‌ی ما این روزها به دلیل محدودیت‌های اینترنت به نوعی با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می‌کنیم؛ بسیاری از کسب و کارها نابود شده‌اند و برخی از استارتاپ‌ها آخرین تلاش خود را در این فضا می‌کنند تا بتوانند در شرایط سخت حال حاضر دوام بیاورند. 

قطع اینترنت بین‌الملل و فیلتر شبکه‌های اجتماعی محبوب و پرطرفدار که نه فقط جنبه‌ی سرگرمی داشت، بلکه منبع درآمد بسیاری از مردم بود، باعث بیکاری آنها شده‌ است و درآمد خود را از دست داده‌اند؛ شرکت‌های مختلف امکان برقراری ارتباط با شرکای خارجی یا ارتباطات بین‌المللی را ندارند. 

برای کسب و کارهایی که در زمینه‌ی تولید محتوا فعالیت می‌کنند نیز این مساله مشکل ساز شده چرا که حتی دسترسی به سایت‌های خبری خارجی معمولی هم امکان‌پذیر نیست؛ حتی گوگل‌مپ و فروشگاه‌ گوگل‌پلی که بزرگ‌ترین سرویس آنلاین دسترسی به اپلیکیشن‌های پرکاربرد اندرویدی است، از دسترس خارج شده است.

حالا با انتشار خبر برگزاری مجدد کمیسیون مشترک صیانت از فضای مجازی، با وجود مسدود شدن دسترسی به همه‌ی سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی بین‌المللی، این سوال مطرح می‌شود که این کمیسیون قرار است کدام دسترسی‌مان را قطع کند. آیا مگر سایت یا شبکه‌ی اجتماعی یا اینترنت بین‌المللی باقی مانده که مشمول فیلترینگ نشده باشد.

با این حال باید منتظر بمانیم و ببنیم که کمیسیون مشترک صیانت از کاربران در فضای مجازی چه تصمیمی قرار است در رابطه با دسترسی کاربران به اینترنت بگیرند.




نظرات

دیدگاه خود را اشتراک گذارید
اشتراک
به من اطلاع بده
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments