1%
  • 7/10

ساخت فیلم ماتریکس 5 بدون واچوفسکی‌‎ها آغاز شده است

تاریخ اکران مشخص نیست

ساخت فیلم ماتریکس 5 بدون واچوفسکی‌‎ها آغاز شده است ۰ ۱۶ فروردین ۱۴۰۳ سینمای جهان کپی لینک
ساخت فیلم ماتریکس 5

طبق بیانیه مطبوعاتی‌ای که وارنر برای رسانه The Hollywood Reporter ارسال کرده، ساخت فیلم ماتریکس 5 (The Matrix 5) آغاز شده است.

ماتریکس (The Matrix) یکی از محبوبترین سه گانه‌های تاریخ سینما است که نه تنها روی آثار اکشن پس از خود تاثیر گذاشت، بلکه به مفاهیم حائز اهمیتی پرداخت و سوالات زیادی را در ذهن مخاطبان خود ایجاد کرد. همین محبوبیت زیاد باعث شد وارنر به ساخت قسمت چهارم پس از گذشت حدوداً دو دهه چراغ سبز نشان دهد.

فیلم The Matrix Resurrections اواخر سال ۲۰۲۱ میلادی بطور همزمان در سالن‌های سینما به نمایش درآمد و از طریق سرویس استریم HBO Max در دسترس قرار گرفت. اثر جدید لانا واچوفسکی (Lana Wachowski) بشدت ضعیف ظاهر شد و نه تنها بازخوردهای متنقاضی را دریافت کرد، بلکه تنها ۱۵۹ میلیون دلار فروخت تا ضرر چند دهه میلیون دلاری را به سازندگان خود وارد کرده باشد. با وجود این شکست، وارنر بدنبال بازگرداندن ماتریکس به سینماست.

استودیو وارنر با ارسال یک بیانیه مطبوعاتی برای خبرگزاری The Hollywood Reporter، از آغاز ساخت فیلم ماتریکس 5 خبر داده است. طبق متن، درو گادرد (Drew Goddard) بعنوان نویسنده و کارگردان انتخاب شده و واچوفسکی‌ها مشارکت مستقیمی در روند ساخت ندارند. تنها لانا واچوفسکی یکی از تهیه کنندگان اجرایی خواهد بود.

اطلاعات دیگری از فیلم ماتریکس 5 در دسترس نبوده و نمی‌دانیم یک ریبوت، سافت ریبوت یا دنباله خواهد بود. در ضمن، جسی ارمن (Jesse Ehrman)، مدیر بخش تولید وارنر درباره همکاری با گادرد گفت:

او با ایده‌ای جدید به دفتر وارنر آمد که باور داریم می‌تواند روشی شگفت انگیز برای ادامه دادن جهان ماتریکس باشد. این روش هم به چیزی که لانا و لیلی بیش از ۲۵ سال پیش آغاز کرده بودند احترام گذاشته و هم رویکردی منحصر بفرد بر اساس علاقه شخصی او به مجموعه و شخصیت‌هایش را ارائه می‌دهد.

ساخت فیلم ماتریکس 5

درو گادرد کیست؟

درو گادرد فعالیت حرفه‌ای خود را با فیلمنامه نویسی برای سریال Buffy the Vampire Slayer آغاز کرد و در ادامه به سینما آمد. او طی سال‌های بعد روی آثار قابل توجهی کار کرد که برای مثال می‌توان World War Z و The Martian را نام برد. گادرد همچنین کارگردانی قسمت‌های دو سریال Daredevil و The Defenders را در پرونده هنری خود دارد.

درو گادرد تنها یک فیلم سینمایی را کارگردانی کرده که The Cabin in the Woods نام دارد. این اثر از قضا تحسین منتقدان را برانگیخت و فروش خوبی را در باکس آفیس تجربه کرد.




نظرات

دیدگاه خود را اشتراک گذارید
اشتراک
به من اطلاع بده
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments