1%
  • 0/10

آیا داستان بازی Avatar: Frontiers of Pandora با فیلم آواتار ارتباط دارد؟

بازی برگرفته شده از اثر سینمایی جیمز کمرون، رویداد‌های فیلم را نادیده می‌گیرد

آیا داستان بازی Avatar: Frontiers of Pandora با فیلم آواتار ارتباط دارد؟ ۰ ۰۸ تیر ۱۴۰۰ اخبار بازی کپی لینک
بازی Avatar: Frontiers of Pandora

در طی نمایش شرکت یوبیسافت (Ubisoft) در مراسم E3 امسال، به طور غیرمنتظره‌ای شاهد رونمایی از نسخه جدید سری آواتار، یعنی بازی Avatar: Frontiers of Pandora بودیم.

فیلم آواتار که منبع الهام بازی مورد نظر ما است، توانسته پرفروش‌ترین فیلم تمام ادوار لقب بگیرد؛ اما محبوبیت و میزان فروش این فیلم دلیل نمی‌شود تا خیلی داستان آن یاد کسی مانده باشد و دست‌آورد این اثر، بیشتر از نظر فنی بوده است. جلوه‌های ویژه فیلم فوق‌العاده بودند و در زمان اکران این اثر، برای اول شاهد فن‌آوری ضبط و پخش فیم‌های سینمایی به صورت سه بعدی حقیقی بودیم.

محصول در حال ساخت یوبیسافت، یعنی بازی Avatar: Frontiers of Pandora این مسئله را به طور کلی کنار می‌گذارد و به سراغ داستان فیلم نمی‌رود. لوئیجی پریور (Luigi Priore)، معاون استودیو بازی‌سازی Disney و Pixar، در طی مصاحبه‌ای با VentureBeat توضیح می‌دهد:

سال‌ها قبل، برای مثال ۱۵ یا ۲۰ سال پیش، بازی کردن جریان فیلم‌ها برای خودشان اتفاق خاصی محسوب می‌شدند. شما بازی را می‌خریدید تا بتوانید جریان فیلم را به صورت بازی ویدیویی تجربه کنید. بازی‌هایی مثل علاءالدین کلاسیک روی سگا جنسیس چنین حالتی داشتند و بسیار محبوب بودند. اما بازیکنان فعلی به دنبال تجربه‌ای فراتر از چنین چیزی هستند. آن‌ها می‌خواهند تا با شخصیت‌ها و دنیا‌های محبوبشان تعامل داشته باشند. آن‌ها می‌خواهند تا داستان‌های جدیدی در بستر داستان تعریف شده فیلم بشنوند و با کاراکترها و دنیای آن طور دیگری برخورد داشته باشند.

به جای بازسازی داستان فراموش شده فیلم، بازی Avatar: Frontiers of Pandora می‌خواهد تا «دنیای خارق‌العاده علمی و تخیلی» فیلم را پیاده‌سازی کند و کاری به داستان آواتار اورجینال نداشته باشد. سازندگان بازی از بستر فیلم به عنوان «یک زمین بازی فوق‌العاده» یاد می‌کنند.

تمام ایده بر این اصل بنا شده است که بازی بخشی از خط داستانی دنیای پاندورا را روایت کند، ولی قرار نیست تا فیلم را بازی کنید. بازی یک تجربه کاملا جدید با جهانی بازو شخصیت‌های جدید است. به خاطر همین است که بازی Avatar: Frontiers of Pandora نام دارد. این اثر کلا در جبهه دیگری روایت می‌شود و در بخش دیگری از ماه پاندورا جریان دارد.

البته که چنین تصمیمی می‌تواند شک و شبهاتی در مورد محصول نهایی ایجاد کند. فیلم اصلی، در مورد مسکونی‌سازی پاندورا و ساخت جبهه‌ای جدید بود ولی بازی Avatar: Frontiers of Pandora می‌خواهد همه چیز را از دید خودش روایت کند. باید صبر کنیم و ببینیم محصول نهایی چگونه از آب درمی‌آید و خروجی این اثر به چه گونه‌ای خواهد بود.

بازی جدید آواتار احتمالا در سال ۲۰۲۲ میلادی برای کنسول‌های ایکس‌باکس سری ایکس|اس، پلی‌استیشن 5 و همچنین رایانه‌های شخصی توسط Ubisoft منتشر خواهد شد.




نظرات

دیدگاه خود را اشتراک گذارید
اشتراک
به من اطلاع بده
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments