1%
  • 0/10

مدیر ایکس‌باکس نرخ فریم را به وضوح تصویر ترجیح می‌دهد

فیل اسپنسر: هرگز نخواستیم توسعه‌دهندگان را در انجام کار‌های مختلف محدود کنیم

مدیر ایکس‌باکس نرخ فریم را به وضوح تصویر ترجیح می‌دهد ۰ ۱۱ بهمن ۱۳۹۸ اخبار بازی کپی لینک
مدیر ایکس‌باکس

مدیر ایکس‌باکس در صحبت‌های اخیر خود گفت می‌خواهد ایکس‌باکس سری ایکس گیم‌پلی روان‎تری را ارائه دهد، نه اینکه صرفا پیکسل‌های بیشتری را به نمایش درآورد.

فیل اسپنسر چندی قبل مصاحبه‌ای را با وبسایت Stevivor انجام داد. اسپنسر در بخشی از صحبت‌های خود گفت اگرچه نسل جدید کنسول‌های ایکس‌باکس قادر به اجرای بازی‌ها با کیفیت 8K است اما دستیابی به چنین وضوح تصویری نباید به قیمت کاهش نرخ فریم تمام شود. مدیر ایکس‌باکس توضیح داد زمانی که درباره‌‌ی آینده بحث و گفتگو می‌کردند، به این نتیجه رسیدند که ارائه‌ی روان‌تر گیم‌پلی موضوعی است که می‌خواهند تمرکز بیشتری روی آن بگذارند:

فکر می‌کنم با ایکس‌باکس وان ایکس در نسل کنونی به نقطه‌ای رسیدیم که بازی‌ها از لحاظ جلوه‌های بصری شگفت‌انگیز به‌نظر می‌رسند. البته در این زمینه همیشه جای پیشرفت وجود دارد. با این حال، من می‌خواهم بازی‌ها به همان اندازه‌ که جلوه‌های بصری شگفت‌انگیزی دارند، گیم‌پلی شگفت‌انگیزی هم داشته باشند. احتمالا در نسل کنونی هرگز به چنین نقطه‌ای برای گیم‌پلی نمی‌رسیم؛ زیرا پردازنده در مقایسه با کارت گرافیک از قدرت سخت‌افزاری کمتری برای دستیابی به نرخ فریم، پایداری، نرخ تازه‌سازی متغیر و دیگر موارد این چنینی برخوردار است.

اگرچه مدیر اکس‌باکس شخصا نرخ فریم بیشتر را به وضوح تصویر بالاتر ترجیح می‌دهد اما تاکید کرد تیم توسعه‌ی مایکروسافت هیچ اقدامی در زمینه‌ی محدودسازی توسعه‌دهندگان انجام نخواهد داد:

هرگز نخواستیم توسعه‌دهندگان را در انجام‌ کارهای مختلف روی پلتفرم ما محدود کنیم، چه زمانی که می‌خواستند بازی‌شان را با نرخ فریم ۶۰ روی ایکس‌باکس ۳۶۰ اجرا کنند و چه زمانی که به‌دنبال دستیابی به وضوح تصویر 4K و نرخ فریم ۶۰ روی ایکس‌باکس وان ایکس بودند. هدف ما قرار دادن ابزارهای مختلف در اختیار توسعه‌دهندگان بوده تا بتوانند کارهایی که مدنظرشان است را روی پلتفرم ما امتحان کنند. همیشه می‌خواستیم ظرفیت لازم برای بررسی ایده‌های مختلف وجود داشته باشد.

اگرچه نسل نهم هنوز آغاز نشده اما شرایط در حال حاضر به نفع سونی است؛ اکانت رسمی پلی‌استیشن در اینستاگرام چندی پیش تصویر مربوط به لوگوی رسمی پلی‌استیشن ۵ را به اشتراک گذاشت. این پست بیش از پنج میلیون و ۱۸۰ هزار لایک دریافت کرد. در مقابل، تصویر مربوط به جدیدترین کنسول مایکروسافت که در اکانت رسمی ایکس‌باکس منتشر شده بود، تنها ۴۳۸ هزار لایک دریافت کرد. این نشان می‌دهد تعداد بیشتری از علاقه‌مندان به بازی‌های ویدیویی برای انتشار کنسول جدید سونی لحظه‌ شماری می‌کنند.

شرایط تقریبا مشابهی هم در میان توسعه‌دهندگان بازی‌ها حاکم است. چندی پیش و در جریان کنفرانس Game Developers Conference یک نظرسنجی از چهار هزار توسعه‌دهنده‌ی حاضر برگزار شد. نتیجه‌ی نظرسنجی این بود که ۲۳ درصد حاضران در آن زمان مشغول ساخت بازی برای پلی‌استیشن ۵ بوده‌اند، در حالی که رقم مربوط به ایکس‌باکس سری ایکس ۱۷ درصد بوده است. همان‌طور که اشاره شد، چندین ماه تا آغاز نسل نهم مانده و در این مدت ممکن است اتفاقات فراوانی رخ دهد که باعث تغییر در شرایط موجود شوند.

طبق گزارش‌های غیررسمی، کنسول‌های جدید در تاریخ نامشخصی از تعطیلات سال جاری میلادی عرضه می‌شوند.




نظرات

دیدگاه خود را اشتراک گذارید
اشتراک
به من اطلاع بده
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments