#مهسا_امینی

بازی Watch Dogs قرار بود دنباله‌ی سری Driver باشد!

بازگشت به ریشه‌های اصلی سری Watch Dogs

سری بازی Watch Dogs

سری بازی Watch Dogs پس از عرضه، به بازی GTA ساخته شرکت یوبیسافت شهرت یافت، ولی طبق اخباری تازه متوجه شدیم که این بازی در ابتدا بخشی از سری بازی قدیمی و محبوب Driver بوده که پس از تغییراتی به سری بازی جدید، با نامی تازه تبدیل شده است.

طبق گزارش اخیر وبسایت VG247 بازی Watch Dogs در ابتدا در اصل با هدف توسعه نسخه جدید سری بازی Driver ساخته شده، ولی با ایجاد تغییراتی نسبتا بزرگ و متعدد در رویه توسعه، نظر رئیس شرکت یوبیسافت تغییر کرده و او این بازی را با لقب «سری GTA خودمان» در سطح شرکت معرفی کرده است.

طی روزهای گذشته وبسایت VG247 با سه منبع متفاوت از جمله یک کارمند حال حاضر یوبیسافت، یک کارمند ارشد سابق یوبیسافت و در پایان با سازنده اصلی سری بازی Driver یعنی آقای مارتین ادموندسون (Martin Edmondson) درباره ریشه‌های بازی Watch Dogs مصاحبه کرده است. طبق سخنان این سه شخص، طی سال ۲۰۱۱، یعنی دقیقا ۱۰ سال پیش، دو نسخه متفاوت از یک بازی ماشین سواری دردست توسعه یوبیسافت بودند که یکی از آن‌ها دردست توسعه استودیو Reflections با نام Driver: San Francisco منتشر شد که درکنار نمرات خوب و تحسین منتقدین با فروشی فاجعه آمیز روبه‌رو شد. دیگر بازی سبک رانندگی دردست توسعه توسط استودیو توسعه دهنده سری بازی Assassin’s Creed یعنی یوبیسافت مونترئال ساخته شد و با نام Watch Dogs به انتشار رسید.

آقای ادموندسون خالق سری Driver اشاره داشت که او هیچگونه دستی در بازی توسعه یافته استودیو مونترئال یعنی بازی Watch Dogs نداشته، بااین حال این بازی را در اولین مراحل توسعه تجربه کرده و نظرات خود درباره بخش رانندگی و حس کلی خود درباره این بازی را به استودیو انتقال داده است. به‌گفته او در آن زمان شما تنها قدرت هک کردن چراغ‌های راهنمایی و چندین سازه کوچک دیگر را در اختیار داشتید.

طی گزارش وبسایت VG247 اشاره شده که نسخه جدید سری Driver در ابتدا قرار بود یک بازی کاملا مدرن با قابلیت خروج از ماشین، انجام حرکات پارکور و البته مبارزه بدون استفاده از ماشین باشد و همچنین قصد داشتند نقشه‌ای بسیار بزرگ و جهان باز را در اختیار بازیکنان قرار دهند که در آن می‌توانستید با استفاده از تکنولوژی‌های مدرن شهر را هک کنید. مطالب گفته شده شباهتی بسیار زیاد با سری بازی Watch Dogs داشته و ازهمین رو یوبیسافت جای‌گذاری چنین امکاناتی در بازی Driver را اشتباه دانسته و تصمیم به توسعه سری بازی کاملا جدید گرفتند که نام آن Watch Dogs شد.

وبسایت VG247 همچنین اشاره داشت که تمرکز و توجه یوبیسافت پس از شکست بازی Driver San Francisco به‌طور کامل به بازی دردست توسعه جدیدشان معطوف شده و رئیس یوبیسافت آقای ایو گیمو (Yves Guillemot) آن را «سری GTA خودمان» قلمداد کرده است. درسوی دیگر یکی از کارمندان یوبیسافت ادعا دارد که این خط زمانی اشتباه بوده و استودیو مونترئال پیش از عرضه بازی Driver San Francisco به توسعه بازی Watch Dogs روی آورده است.

اگر نگاهی به دنیای بازی‌های ویدیویی داشته باشیم، این رویه که یک بازی ابتدا به‌عنوان بخشی از سری بازی بزرگ‌تر شروع به‌کار کرده و سپس تبدیل به بازی جدید شود کاملا عادی بوده و به‌طور مداوم با آن روبه‌رو شده‌ایم. درحقیقت به‌گفته یکی از کارمندان سابق یوبیسافت، این راه تنها راه برای توسعه و عرضه سری بازی جدید توسط شرکت ناشر است. او اشاره داشت که شما باید با یک نام قدیمی و محبوب شروع کرده و با استفاده از بودجه آن دمویی یا اسپین‌آفی تازه بسازید که خود تبدیل به یک سری جدید شود و برای مثال بازی Watch Dogs بخشی از Driver و بازی Assassin’s Creed بخش از سری بازی Prince of Persia بوده است.

پس از عرضه بازی Driver San Francisco، استودیو Reflections به پشتیبانی و کمک به استودیو مونترئال برای توسعه بازی رفت که حال هیچ ربطی به سری بازی Driver نداشت، ولی بااین حال حضور تیم Reflections در استودیو مونترئال باعث حضور روح و دی‌ان‌ای بازی Driver در سری بازی Watch Dogs شد و مراحل زیادی از این بازی با تعقیب‌وگریز ماشین‌ها یا تصادفات عظیم شروع شده یا به‌پایان می‌رسند.

شاید نسخه آخر سری بازی Driver فروش خوبی را تجربه نکرد، ولی باعث زاده شدن یکی از سری بازی‌های جهان باز بسیار عمیق و محبوب در دنیای بازی‌های ویدیویی شد. درسوی دیگر سری بازی Driver خود درگذشته یکی از مهم‌ترین بازی‌های ماشین سواری بوده و عظمت و خاطرات این بازی را نباید فراموش کرد. این نکته نیز ناگفته نماند که بازی Driver San Francisco درمیان عاشقان ماشین و طرفداران سبک ماشین سواری بسیار محبوب بوده و بسیاری دیگر خاطرات قدیمی را با این بازی زنده کرده‌اند. شما چه فکری می‌کنید؟ به‌نظر شما یوبیسافت تصمیم درستی برای جدا سازی این دو بازی گرفته یا باید این دو بازی بایگدیگر تلفیق می‌شدند؟ کدام المان‌های این دو بازی را می‌توان بایکدیگر تلفیق کرد؟ نظرات خود را با ما به‌اشتراک بگذارید.


guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
بالا