1%
  • 0/10

ویدیوهای جدید System Shock Remastered روی پیشرفت گرافیکی تمرکز دارند

حالت سایبراسپیس همچنان به ریشه‌های خود پایبند است

ویدیوهای جدید System Shock Remastered روی پیشرفت گرافیکی تمرکز دارند ۰ ۱۸ شهریور ۱۳۹۹ تریلر بازی کپی لینک

استودیوی نایت‌درایو اخیرا ویدیوهای جدید System Shock Remastered را در فضای مجازی به اشتراک گذاشت که روی پیشرفت گرافیکی تمرکز دارند.

پس از بسته شدن استودیوی لوکینگ گلس خالق System Shock در سال ۲۰۰۰ میلادی، امتیاز این فرنچایز مشهور به شرکت بیمه‌ی استار انتقال داده شد. ۱۲ سال بعد، استودیوی نایت‌درایو امتیاز System Shock 2 را خریداری و پس از اعمال بهبودهایی روی بازی، آن را به صورت دیجیتالی برای پلتفرم‌های جدید عرضه کرد. ظاهرا فروش این محصول مطابق انتظارات مدیران بوده است؛ زیرا مدت کوتاهی پس از این اتفاق، نایت‌درایو امتیاز این فرنچایز را به صورت کامل خرید و روند ساخت نسخه‌ی ریمستر سیستم شاک را با یونیتی کلید زد.

استودیوی نایت‌درایو اخیرا ویدیوهای جدید System Shock Remastered را در وب سایت یوتیوب قرار داد. نخستین ویدیو بیش از دو دقیقه زمان داشته و روی Dismemberment تمرکز دارد. طراحی و به کار گیری چنین سیستمی باعث شده تا بدن دشمنان واکنش‌های بسیار طبیعی‌تری به انواع گلوله یا انفجار داشته باشند. حتی زمانی که آن‌ها کشته شده‌اند، کاربر می‌تواند بدن‌های بی جان را به گلوله بسته و آن‌ها را به تکه‌های مختلفی تقسیم کند؛ بدن‌هایی که با ادامه یافتن شلیک گلوله نهایتا متلاشی می‌شوند. این سیستم همچنین باعث شده ربات‌ها هم واکنش واقع‌گرایانه‌ای نسبت به گلوله‌ها نشان دهند. در ضمن، Dismemberment را می‌توان نسخه‌ی جدیدتر سیستمی دانست که پیش از این در Dead Space دیده بودیم.

دومین ویدیو با محوریت سایبراسپیس (Cyberspace) تهیه شده که تماشایش در حدود پنج دقیقه به طول می‌انجامد. در System Shock ترمینال‌های کامپیوتری وجود داشت که به شخصیت اصلی اجازه می‌داد وارد دنیای سایبری شده و ضمن جمع آوری اطلاعات، به مبارزه با برنامه‌های امنیتی شودان بپردازد. اتفاقاتی که در دنیای سایبری رخ می‌داد، تاثیر مستقیمی روی محیط بازی داشت. برای مثال، قفل تعدادی از درها تنها از طریق دنیای سایبری باز می‌شد. ویدیویی که نایت‌درایو منتشر کرده، پیشرفت‌های گرافیکی و چشم‌گیر سایبراسپیس نسبت به گذشته را نشان می‌دهد. نکته‌ی جالب اینجاست که نسخه‌ی ریمستر سیستم شاک با وجود تغییرات زیاد، همچنان به ریشه‌های خود پایبند است.

از آن‌جایی که استودیوی نایت‌درایو از بودجه‌ی کافی برای توسعه‌ی بازی System Shock Remastered برخوردار نبود، در سال ۲۰۱۶ میلادی یک کمپین کیک استارتر راه اندازی کرد؛ کمپینی که طی مدت زمان کوتاهی به هدف خودش رسید. سازندگان قصد داشتند سال‌ها قبل محصول نهایی را راهی بازار کنند اما تغییر چشم‌انداز و همچنین جایگزین شدن انجین گرافیکی یونیتی با آنریل 4 باعث شد تا شاهد یک تاخیر بسیار طولانی باشیم. استیون کیک (Stephen Kick) مدیرعامل نایت‌درایو در بیانیه‌ای که فوریه‌ی سال ۲۰۱۸ منتشر کرده بود به طرفداران اطمینان داد محصول مورد انتظارشان با قدرت بازگشته و به تمامی وعده‌های داده شده پیرامون آن عمل خواهد شد.

نسخه‌ی دموی System Shock Remastered هم در دو فروشگاه GOG و استیم به صورت رایگان در دسترس قرار دارد. نسخه‌ی نهایی هم برای انتشار روی پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی در ماه‌های باقی مانده از سال جاری میلادی برنامه ریزی شده است.




نظرات

دیدگاه خود را اشتراک گذارید
guest

0 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی‌ترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
View all comments