#مهسا_امینی

خداحافظی کارگردان ریمیک بازی Splinter Cell از یوبیسافت

پایان همکاری ۱۱ ساله

کارگردان ریمیک بازی Splinter Cell

آقای دیوید گریول، کارگردان ریمیک بازی Splinter Cell بعد از یازده سال همکاری و ساخت چندین بازی مهیج، در نهایت شرکت یوبیسافت را ترک کرد.

بدون شک، اسپلینتر سل یکی از ارزشمندترین مجموعه‌های شرکت یوبی‌سافت به شمار می‌رود؛ فرنچایزی که به مخفی‌ کاری‌ خاص خود معروف بوده و محبوبیت زیادی در سراسر جهان دارد. در حال حاضر چیزی در حدود ۹ سال از عرضه آخرین اثر مجموعه می‌گذرد و برخلاف انتظارها، این سری در نسل هشتم به کلی غایب بود و تیم سازنده ظاهرا تمایلی به توسعه دنباله آن ندارد.

البته، در این روزها که بازار بازسازی عناوین قدیمی حسابی داغ شده، یوبیسافت نیز از غافله عقب نیامده و اگر خاطرتان باشد، اواخر پاییز سال پیش بود که نسخه ریمیک بازی Splinter Cell به طور رسمی معرفی شد. این عنوان هنوز مراحل ساخت ابتدایی خود را را در شعبه تورنتو استودیوی بازی‌سازی یوبیسافت طی می‌کند و ظاهرا زمان نسبتا زیادی به عرضه آن باقی مانده است.

در همین حین، ساعاتی قبل آقای دیوید گریول، کارگردان ریمیک بازی اسپلینتر سل، به طور ناگهانی در صفحه لیندکین خود رسما اعلام کرد که بعد از یازده سال همکاری، از شرکت یوبیسافت جدا می‌شود. او در ابتدا در شعبه پاریس استودیوی یوبیسافت روی توسعه بازی Ghost Recon Future Soldier فعالیت کرد و بعد از آن به شعبه تورنتو پیوست.

در این شعبه او نقش مهمی را در ساخت آثار مهمی از جمله Splinter Cell Blacklist و Assassin’s Creed Unity و سری Far Cry ایفا کرده و طی چند سال اخیر نیز وظیفه کارگردانی ریمیک نسخه اصلی بازی کلاسیک اسپلینتر سل را برعهده داشت. در حال حاضر مشخص نیست که گریول بعد از ترک یوبیسافت به کدام شرکت بازی‌سازی ملحق خواهد شد. او در صفحه لینکدین خود صرفا اعلام کرده که زمان شروع ماجراجویی جدیدی فرا رسیده است!

ریمیک بازی Splinter Cell در حال حاضر تاریخ دقیقی برای انتشار ندارد و تاکنون جزئیات چندان زیادی از آن نیز ارائه نشده است. با این حال، گفته شده که این نسخه به کمک موتور قدرتمند Snowdrop ساخته می‌شود؛ موتوری که از آن در توسعه عناوین دیگر یوبیسافت نظیر جنگ ستارگان، The Division و Avatar: Frontiers of Pandora نیز استفاده است.

به طور کلی، به نظر می‌رسد که ریمیک بازی Splinter Cell کاملا از نو طراحی و ساخته می‌شود. در واقع، جدا از بهبود جلوه‌های بصری و گرافیک فنی و توسعه آن با استفاده از موتور اسنو دراپ، انتظار می‌رود که گیم پلی و سایر سیستم‌های بازی نیز دستخوش تغییراتی شوند. از طرفی، شواهد امر گویای این موضوع است که استودیوی یوبیسافت تورنتو اخیرا به دنبال استخدام یک داستان نویس بوده تا داستان بازی اصلی را برای بازیکنان جدید مجموعه تا حدودی تغییر دهد.

داستان اسپلینتر سل روی فردی به نام سم فیشر تمرکز دارد که قبلا در یگان ویژه نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا عضویت داشت، اما اخیرا به آژانس امنیت ملی پیوسته است. به طور دقیق‎‌تر، او برای یکی از زیرمجموعه‌های آژانس کار می‌کند که تحت عنوان Third Echelon شناخته می‌شود. سم فیشر در جدیدترین ماموریت خود باید به گرجستان رفته و دلیل ناپدید شدن دو مامور سازمان سیا را بیابد.

در پایان این خبر، دیدگاه شما در رابطه با جدایی کارگردان ریمیک بازی Splinter Cell از شرکت یوبیسافت چیست؟ به نظر شما، آیا این ترک ناگهانی می‌تواند روند توسعه بازی را تا حدودی مختل کند؟ فراموش نکنید که نظرات شخصی خود را با ما و دیگر کاربران رسانه سرگرمی به اشتراک بگذارید.


guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
بالا