راکستار نورث مشغول ساخت نسخهی جدید Grand Theft Auto است
شرایط کاری در این استودیو بهبود یافته است
استودیوی راکستار نورث همزمان که نسخهی جدید Grand Theft Auto را میسازد، شرایط کاری را برای توسعهدهندگان خود بهبود بخشیده است.
جیسون شرایر (Jason Schreier) سردبیر وب سایت Kotaku چندی پیش یک مطلب با محوریت راکستار نورث منتشر کرد که شامل یک بررسی مطالعاتی از شرایط کاری در استودیو میشود. در این بررسی، ۱۵ نفر از کارمندان کنونی یا سابق راکستار تجربیات خود را از فعالیت طی ماههای اخیر به اشتراک گذاشتند. با توجه به گفتههای آنها، میتوان به این نتیجه رسید که از زمان عرضهی Red Dead Redemption 2 در اواخر سال ۲۰۱۸ میلادی تاکنون تغییراتی در نحوهی مدیریت به وجود آمده که به تدریج باعث بهبود شرایط کاری شدهاند.
تیم مدیریتی راکستار نورث سعی کردهاند از طریق برنامههای کاری قابلتغییر، ارائهی آموزشهایی در راستای رهبری موثرتر و ایجاد مسیرهای ارتباطی بهتر بین کارمند و مقامهای ارشد شرایط را بهبود ببخشند. طبق ادعای این ۱۵ نفر، راکستار در حال فاصله گرفتن از شرایط بسیار بدی است که در گذشته برای کارمندان خود ایجاد کرده بود و دیگر خبری از اضافه کاریهای اجباری یا به اصطلاح کرانچ نیست. متاسفانه اضافه کاریهای اجباری طی سالهای اخیر به اتفاقی متداول در میان شرکتها و استودیوهای بازیسازی تبدیل شده است.
سردبیر وب سایت Kotaku در بخش دیگر مقالهی خود تایید کرد راکستار نورث مشغول کار روی نسخهی جدید Grand Theft Auto است. البته این بازی در مراحل اولیهی توسعهی خود قرار دارد. اینطور که به نظر میرسد، مدیران راکستار سیاستهای مدیریتی جدید خود را در جریان ساخت GTA جدید به کار گرفتهاند. در نتیجه، خبری از یک بازی عظیم در زمان انتشار نخواهد بود، بلکه آنها قصد دارند یک بازی متوسط از لحاظ محتوا را به بازار عرضه کرده و به تدریج محتویات دیگر را اضافه کنند. اتخاذ چنین تصمیمی باعث شده است تا حجم کاری توسعهدهندگان در یک بازهی طولانیتر تقسیم شود. بدین ترتیب، نیازی به اضافهکاری اجباری و طولانی نخواهد بود.
راکستار نورث معمولا هر بار یک که محصول جدید وارد بازار کرده، بخاطر کرانچ کارمندان خود مورد انتقاد قرار گرفته است. ظاهرا این انتقادها نتیجه داده و نحوهی مدیریت تغییر کرده است. با این حال، باید منتظر ماند و دید آیا مدیران راکستار به این سیاست پایبند میمانند یا خیر؛ زیرا نسخهی بعدی GTA در مراحل اولیهی توسعه قرار دارد، این در حالی است که اضافهکاریهای اجباری معمولا در ماههای منتهی به زمان عرضهی یک بازی اتفاق میافتند.
قرار داشتن جدیدترین نسخه از سری بازیهای GTA در مراحل اولیهی ساخت، دو نکتهی بسیار مهم را در خود جای داده است: نکتهی اول اینکه برخلاف شایعههایی قدیمی، فاصلهی بسیار زیادی با معرفی رسمی این بازی داریم؛ نکتهی دوم و پایانی هم اینکه به احتمال بسیار خبری از نسخههای نسل هشتمی نیست و این عنوان تنها برای سه پلتفرم پلیاستیشن 5، ایکسباکس سری ایکس و رایانههای شخصی منتشر میشود.
نظرات
دیدگاه خود را اشتراک گذارید