توسعه دهندگان پلی‌استیشن از تاثیر بازی GTA 3 در صنعت بازی‌سازی می‌گویند

بازی GTA 3، انقلابی که هنوز ادامه دارد

تاثیرات بازی GTA 3 در صنعت بازی سازی

همه می‌توانیم توافق کنیم که بازی GTA 3 یکی از مهم‌ترین و انقلابی‌ترین عناوین دنیای بازی سازی بوده و حال ما چندی از توسعه دهندگان بازی های پلی استیشن را در برابر خود داریم که مهر تاییدی به این موضوع می‌زنند.

برخی از توسعه دهندگان پلی استیشن قصد دارند ما را در سالگرد ۲۰ سالگی بازی Grand Theft Auto 3 خوشحال کرده و البته به گذشته‌ای دوست داشتنی و فراموش نشدنی ببرند. نسخه اصلی این بازی در اکتبر سال ۲۰۰۱ برای پلی استیشن ۲ منتشر شد و به لطف جهان باز و طراحی سه بعدی خارق‌العاده آن انقلابی در صنعت بازی‌های ویدیویی قلمداد می‌شد. بازی‌های مشابه بسیاری ساخته شد و فرمول استودیو محبوب راکستار را تبدیل به یکی از پر درآمدترین فرمول‌های بازی سازی دنیا کرد که هنوز پس از دو دهه این فرمول پا بر جاست.

همانطور که می‌دانید، استودیو راکستار چندی پیش از بازگشت این بازی دوست داشتنی به پلتفرم‌های مدرن به لطف سه گانه Grand Theft Auto: The Trilogy – The Definitive Edition در ماه نوامبر خبر داد. این سه گانه شامل سه بازی Grand Theft Auto 3، Grand Theft Auto Vice City و Grand Theft Auto San Andreas شده که جلوه‌های بصری جدید و نحوه کنترل بازی برگرفته از GTA V به همراه بسیاری جزئیات دیگر را برای ما به ارمغان می‌آورد. این سه گانه مورد انتظار به عنوان بخشی از جشن تولد ۲۰ سالگی بازی GTA 3 برای کنسول‌های نسل هشتم و نهم و رایانه‌های شخصی منتشر خواهد شد. ما همینطور باید منتظر انتشار نسخه اندروید و iOS آن در سال ۲۰۲۲ باشیم.

تنها یک هفته تا انتشار این سه گانه باقی مانده و بلاگ پلی استیشن در حرکتی دوست داشتنی و زیبا برخی از توسعه دهندگان خود در استودیوهای Insomniac، Capcom، Remedy و چندی دیگر را گرد آورده تا نظرات خود درباره بازی Grand Theft Auto 3 و تاثیرات آن بر دنیای بازی‌های ویدیویی را با ما به اشتراک بگذارند. لازم به ذکر است که استودیو راکستار از چندی پیش و به منظور گرامیداشت بازی محبوب خود محتوای جدیدی را به بازی GTA Online افزوده است و شکی نیست در همین راستا قصد دارد نظر توسعه دهندگانی بزرگ را درباره این بازی محبوب بداند.

برایان هیستینگز (Brian Hastings) از استودیو Insomniac گفت:

بازی GTA 3 ذهنیت مرا درباره اینکه چه چیزی بازی‌ها را سرگرم کننده می‌کند تغییر داد. این بازی به معنای واقعی اولین عنوانی بود که اجازه می‌داد خودتان مسیر سرگرم کردنتان را بسازید.

هیدئاکی ایتسونو (Hideaki Itsuno) از استودیو Capcom گفت:

بازی GTA 3 عنوانی با میزان خارق‌العاده‌ای از آزادی بود و زمانی منتشر شد که ما در توسعه یک بازی تک مسیره بسته به ظرفیت‌های پلی استیشن ۲ دست و پنجه نرم می‌کردیم. نسخه ژاپنی این بازی توسط استودیو Capcom منتشر شد و یادم است که با خود می‌گفتم از اینکه در سمت این تیم هستم خوشحالم.

مایکل کازورینن (Mikael Kasurinen) از توسعه دهندگان بازی Control در استودیو Remedy گفت:

بازی GTA 3 بسیار ترغیب کننده و غیر منتظره بود و امکان نداشت بتوانید بی‌خیالش شوید. این بازی تغییراتی زیر ساختی در این صنعت به‌وجود آورد که آینده شغلی مرا ساخت و کار مرا حتی تا امروز تحت تاثیر قرار داد.

یویا تکودا (Yuya Tokuda) از توسعه دهندگان بازی Monster Hunter World در استودیو Capcom گفت:

بازی GTA 3 حس خارق‌العاده غرق شدن در چیزی که حس آزادی به شما داده و جهان با شما در تعامل است را ارائه می‌داد و این تجربه خاصی‌ست که فقط بازی‌ها می‌توانند برای شما ایجاد کنند.

ران الن (Ron Allen) از استودیو Bend گفت:

بسیار نادر است که یک بازی انتشار یابد و دید شما را به صنعت بازی سازی عوض کند. این بازی GTA 3 بود.

ریچارد فرانک (Richard Franke) از استودیو Media Molecule گفت:

آنقدر فاصله بازی GTA 3 با دیگر عناوین در زمان عرضه زیاد بود که مغز مرا منفجر کرد.

کوشی ناکانیشی (Koshi Nakanishi) کارگردان بازی Resident Evil 7 اشاره داشت که از بازی GTA 3 برای ریبوت بازی Resident Evil ایده گرفته و باور دارد بازی آن‌ها نسخه کوچک شده GTA 3 است. در سوی دیگر برایان هیستیگز از استودیو Insomniac اعلام کرد که آن‌ها پس از مشاهده بازی GTA 3 تصمیم گرفته‌اند در امر استفاده از سلاح و گشت و گذار در جهان بازی آزادی بیشتری به کاربران بدهند. دیگر توسعه دهندگان نیز سخنان بسیاری درباره موفقیت‌های راکستار با این بازی داشتند و به‌نظر آن‌ها، راکستار آرزوهای بزرگی را در پلی استیشن ۲ براورده کرده و نامشان برای همیشه در صنعت بازی سازی جادوان خواهد ماند.

استودیو راکستار توانست به لطف عناوین بعدی از این سری بازی، باز هم انتظارات را بالا ببرد. اینگونه به‌نظر می‌رسد که این تیم توسعه دهنده خارق‌العاده در صدد توسعه بازی Red Dead Redemption Remastered نیز بوده که بدون شک دیگر موفقیت این استودیوست. طرفداران مدت زمان زیادی‌ست که به دنبال ادامه موفقیت‌های این استودیو پس از بازی Grand Theft Auto V و البته Red Dead Redemption 2 هستند که هر دو مورد انتقاد فوق‌العاده مثبت منقدین قرار گرفته و توانستند سود هنگفتی را به حساب راکستار راهی کنند و میلیون‌ها نسخه را به فروش برسانند.

در حال حاضر هیچ خبر رسمی درباره توسعه یا انتشار بازی GTA 6 در دست نبوده و البته با توجه به مدت زمان گذشته از انتشار بازی GTA V، گمان داریم که این استودیو برنامه‌های بسیار بزرگی در سر دارد. خواسته‌ها برای این بازی بسیار فراوان بوده و شکی نیست اگر این بازی به بهترین نحو طراحی شود، می‌تواند از نو مانند بازی GTA 3 انتظارات را از صنعت بازی سازی بالا ببرد. نظر شما درباره بازی تاریخی GTA 3 چیست؟ فکر می‌کنید آینده راکستار چه خواهد شد؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.


guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
بالا