1%
  • 0/10

دفاع از سیاست اتصال اجباری پی‌سی گیمرها به شبکه پلی استیشن

برای پیاده‌سازی قابلیت‌ها

دفاع از سیاست اتصال اجباری پی‌سی گیمرها به شبکه پلی استیشن ۰ ۱۰ تیر ۱۴۰۳ اخبار بازی کپی لینک
اتصال پلی استیشن

به نظر می‌رسد که سیاست اتصال اجباری پی‌سی گیمرها به شبکه پلی استیشن به خاطر پیاده‌سازی قابلیت‌های کراس پلی و کراس پراگشن اتخاذ شده است.

اگر اخبار بازی‌ها را در رسانه سرگرمی دنبال کرده باشید، احتمالا اطلاع دارید که بخش سرگرمی‌های تعاملی شرکت سونی چند وقتی است که رویکرد جدیدی برای بازی‌های خود در کامپیوتر اتخاذ کرده که به واسطه آن، گیمرها برای تجربه بازی‌های پلی استیشن حتما باید به شبکه PSN متصل شوند.

این اقدام تا به این لحظه به ضرر سونی تمام شده؛ چرا که فارغ از انتقادهای تند و تیز گیمرها، امکان فروش بازی‌‎ها در بیش از صد کشور مختلف موثر نیست؛ چرا که شبکه پلی استیشن به طور رسمی در بسیاری از کشورها پشتیبانی نمی‌شود و به همین خاطر، میلیون‌ها نفر نیز از تجربه بازی‌های پلی استیشن در کامپیوتر محروم هستند.

با همه این‌ها، سونی از این سیاست خود عقب‌نشینی نکرده و چه بسا برخی‌ها از آن حمایت می‌کنند. جان وزنوسکی، طراح ارشد شخصیت‌های بازی Concord به تازگی در گفت‌وگویی با رسانه یوروگیمر خاطرنشان کرده که اتصال اجباری اکانت‌ها به PSN در راستای پیاده‌سازی ویژگی کراس پلی و کراس پراگشن صورت می‌گیرد.

در حالی که این ضرورت برای بازی‌های آنلاین و چندنفره توجیه‌پذیر است، اما شرکت سونی حتی برای بازی‌های تک‌نفره و داستان محور نیز استثناء قائل نشده و برای تجربه نسخه کامپیوتر بازی God of War Ragnarok نیز باید به پلی استیشن نتورک متصل شوید که این مورد مخالف با اظهارات جان وزنوسکی است.

با وجود اینکه بخش سرگرمی‌های تعاملی شرکت سونی از تصمیم خود برای بازی Helldivers 2 عقب‌نشینی کرد، اما به نظر می‌رسد که ژاپنی‌‎ها به تداوم این رویکرد ادامه می‌دهند و نباید منتظر لغو این اجبار شد. هرچند که این موضوع باعث شده تا گیمرهای بازی‌های پلی استیشن در کامپیوتر محدودتر شده و جامعه نسبتا کوچکی داشته باشد.




نظرات

دیدگاه خود را اشتراک گذارید
اشتراک
به من اطلاع بده
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments