نسخهی بعدی Mass Effect با چه انجینی ساخته میشود؟
فراست بایت یا انجینی دیگر؟
طبق لیست شغلی جدید، به نظر میرسد که بایوور نمیخواهد از انجین فراست بایت برای ساخت نسخهی بعدی سری Mass Effect استفاده کند.
در حالی که ۳ نسخهی اول سری Mass Effect با انجین آنریل ۳ ساخته شدند، پس از آن بایوور از انجین ساختهی EA یعنی فراست بایت برای ساختن تمامی بازیهای خود استفاده کرد. البته این انتقال اصلا انتقال آسانی نبود. دو نسخهی اول سری Dragon Age با انجین Eclipse ساخته شده بودند و به دلیل تغییر انجین، ساخت بستهی الحاقی بازی Dragon Age 2 کنسل شد. همچنین این انجین دردسرهای زیادی داشته و اکثر ایرادات بازی ضعیف Mass Effect: Andromeda به گردن این انجین انداخته شد. این تغییر انجین باعث بالاتر رفتن زمان کار سازندگان گردید و مشکلات زیادی مثل مشکلات انیمیشن، اندازه مپ، سیستم سیو و… به وجود آمد.
اخیرا هم بایوور لیست شغلی جدید منتشر کرده است و در این لیست شغلی ذکر شده که «بایوور قصد دارد تا برنامهنویسان بااستعدادی که تجربه کار با آنریل انجین ۴ یا ۵ دارند را استخدام کند. به تیم ما ملحق شوید تا بتوانید روی نسخهی بعدی بازی Mass Effect کار کنید.» یک لیست شغلی دیگر نیز منتشر شده و باز هم آن در مورد استخدام برای نسخهی بعدی Mass Effect است و این لیست شغلی نیز از افرادی که با موتور آنریل انجین ۴ و ۵ آشنا هستند، دعوت به استخدام کرده بود.
جف گراب که احتمالا معرف حضور خیلیها است، اخیرا ادعا کرده که نسخهی بعدی سری Mass Effect قرار است با انجین آنریل ۵ ساخته شود و احتمالا هم نمایش فوقالعاده قدرت انجین آنریل ۵ با دموی Matrix Awakens باعث شده تا بایوور به فکر استفاده از انجین آنریل ۵ بیفتد.
البته نباید فراموش کنیم که بازگشت به آغوش باز انجین آنریل، میتواند موفقیت نسخهی بعدی این سری را تضمین کند. همچنین لازم به ذکر است که نسخهی بعدی بازی Dragon Age در حال حاضر با انجین فراست بایت ساخته میشود.
نظر شما در مورد استفاده از انجین آنریل برای نسخهی بعدی Mass Effect چیست؟ شما کدام نسخهی سری را بیشتر از نسخههای دیگر دوست دارید؟ ممنون میشویم که در بخش کامنتها با ما همراه باشید.
نظرات
دیدگاه خود را اشتراک گذارید